football360 logo

به استقبال مرحله حذفی لیگ قهرمانان؛ قدرت‌نمایی به سبک انگلیسی- آلمانی

12 آبان 1401 ساعت 10:4713 نظر
این‌بار لیگ برتر در تعدد نماینده در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا یک رقیب دارد.

به گزارش فوتبال 360، در پایان متفاوت‌ترین فصل مرحله گروهی لیگ قهرمانان بار دیگر بنا بر عادت مالوف، 5 لیگ معتبر اروپا تنها 3 جای خالی برای نمایندگان سایر لیگ‌ها باقی گذاشتند و 13 صندلی از مجموع 16 صندلی مرحله حذفی را از آن خودشان کردند.

درخشش تاریخی بوندس‌لیگا

در این بین لیگ برتر انگلیس هر 4 تیمش را در مرحله حذفی دید و از این نظر تنها لیگ بدون تلفات بود. لیورپول 2 گل کم آورد وگرنه الان لیگ برتر با 4 سرگروه به استقبال دور حذفی می‌رفت. در سوی مقابل آلمان که به خاطر قهرمانی اینتراخت بدون سهمیه در فصل گذشته لیگ اروپا، برای اولین بار در تاریخ لیگ قهرمانان 5 نماینده داشت، تنها لورکوزن را حذف شده دید و بایرن به عنوان سرگروه و تنها تیم دارای صددرصد امتیازات در فصل جاری مرحله گروهی رقابت‌ها و  لایپزیش، اینتراخت و دورتموند به عنوان تیم دوم گروه‌هایشان به دور بعد رسیدند. در واقع این برای اولین بار در تاریخ لیگ قهرمانان است که بوندس‌لیگا در اولین مرحله حذفی لیگ قهرمانان 4 نماینده دارد. سری آ هم عملکرد خوبی داشت و هر چند یوونتوس با عملکرد افتضاحش تمام تلاش خودش را برای به تصویر کشیدن سری آ به عنوان یک لیگ ناموفق ارائه کرد اما در نهایت ناپولی،میلان و اینتر موفق به صعود شدند و یوونتوس پرافتخار به زور به لیگ اروپا رسید؛ آن هم با رقم زدن بدترین نتایج یک تیم ایتالیایی در لیگ قهرمانان در 18 فصل گذشته. لوشامپیونه کماکان توسط پاری‌سن‌ژرمن آبروداری می‌کند؛ هر چند تیم فرانسوی در نهایت تعجب به خاطر جشنواره گل بنفیکا و مساوی شدن این تیم با خودش در تمامی خانه‌های جدول به عنوان تیم دوم صعود کرد.

ناکامی تاریخی لالیگا 

در این بین، لالیگا که از ابتدای هزاره جدید معمولا قدرتمندترین لیگ دنیا معرفی می‌شد، یک ناکامی بزرگ را تجربه کرد. بارسا، اتلتیکومادرید و سویا حذف شدند و رئال مادرید به عنوان تنها تیم همیشه صعود کرده از مرحله گروهی در تاریخ لیگ قهرمانان، تنها نماینده اسپانیا در مرحله حذفی خواهد بود؛ آن هم به عنوان سرگروه گروه نه‌چندان دشوارش. از 3 سهمیه باقی مانده 2 سهمیه به پرتغال رسید. پورتو و بنفیکا به عنوان سرگروه صعود کردند؛ در حالی که صدرنشینی بروخه و پاری‌سن‌ژرمن در گروهشان تقریبا قطعی به نظر می‌رسید. در این بین بروخه هر چند از شدت قدرتش کاسته شد اما در گروهی دشوار خودش را به جمع 16 تیم برتر رساند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری