football360 logo

لیگ قهرمانان و اتفاق جالب روی نیمکت مربیگری؛ کسب و کار ایتالیایی!

12 آبان 1401 ساعت 13:0015 نظر
برخلاف چند سال اخیر به جای مربیان آلمانی، ایتالیایی‌های خوش‌ تیپ روی نیمکت، قدرت‌نمایی می‌کنند.

به گزارش فوتبال 360، با نگاه به مربیان فاتح چند فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا، آلمانی‎‌ها را در موضع برتر می‌بینیم. به عبارت بهتر از زمان پایان روند قهرمانی‌های متوالی رئال مادرید در 3 فصل از 4 فصل اخیر تیم‌هایی با مربیان آلمانی بر بام اروپا ایستاده‌اند؛ لیورپول با کلوپ، بایرن با فلیک و چلسی با توخل و جالب این که  فصل قبل کارلو آنچلوتی با سد کردن راه یک آلمانی به نام کلوپ، برای اولین بار از زمان شروع سلطه مربیان آلمانی، بار دیگر روزگار را به دوران قبل از شروع قدرتنمایی مربیان این کشور برگرداند و ضمن قرار دادن رئال بر بام اروپا به پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شد. او این فصل هم فرصت افزودن بر افتخاراتش را دارد و اتفاقا بیش‌ترین جمع رقبایش را در جمع هموطنان خودش می‌بیند. 

جمع ایتالیایی‌ها، جمع!

به عبارت بهتر کارلتو این فصل یکی از 5 مربی ایتالیایی حاضر در مرحله حذفی لیگ قهرمانان است. تا به حال سابقه نداشته این تعداد مربی ایتالیایی در اولین مرحله حذفی لیگ قهرمانان حضور داشته باشند. علاوه بر آنچلوتی، اسپالتی در ناپولی، اینزاگی در اینتر، پیولی در میلان و کونته در تاتنهام، مربیان ایتالیایی لیگ قهرمانان را تشکیل می‌دهند و هیچ بعید نیست پس از 3 قهرمانی متوالی مربیان آلمانی، شاهد دومین قهرمانی پی در پی مربیان ایتالیایی در این جام باشیم.

رویای میلانی

حالا که برای اولین بار از فصل 2012-2011 هر 2 تیم شهر میلان در مرحله حذفی لیگ قهرمانان هستند، خیلی‌ها تصور می‌کنند آفتاب ایتالیایی‌ها در حال طلوع مجدد است. اینتر در چهارمین حضور متوالی در لیگ قهرمانان برای دومین بار پی در پی راهی مرحله حذفی شد و میلان در دومین حضور متوالی در این جام برای اولین بار از زمان بازگشت به لیگ قهرمانان به دور حذفی رسید و از این نظر می‌تواند به اینتر فخرفروشی کند چون آن‌ها در دومین فصل بازگشت به دور حذفی رسیدند اما این اتفاق برای اینتر در سومین فصل حضور متوالی در لیگ قهرمانان از زمان بازگشت به این رقابت‌ها رخ داد. از طرفی تیم لوچانو اسپالتی هر چند سرانجام اولین باخت فصلش را در آخرین بازی مرحله گروهی رقابت‌ها تجربه کرد اما به عنوان صدرنشین مقتدر سری آ نشان داده توانایی انجام کارهای بزرگ را دارد. رئال و کارلتو به عنوان 2 شخصیت برنده در لیگ قهرمانان ترکیب خوبی ساخته‌اند و می‌توانند قهرمانی فصل قبل را تکرار کنند. کونته و تاتنهام هم احتمالا در مراحل حذفی روند کم‌نوسان‌تری خواهند داشت و شاید مثل فصل 2019-2018 تا پایان راه پیش بروند. 


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری