football360 logo

گپ و گفت با کروس؛ 5 لیگ قهرمانان را به یک جام جهانی ترجیح می‌دهم!

13 آبان 1401 ساعت 23:2217 نظر
ستاره محبوب رئال مادرید مهمان برنامه اختصاصی خورخه والدانو بود.

به گزارش فوتبال 360، خورخه والدانو اسطوره آرژانتینی که در رئال مادرید مسئولیت‌های متفاوتی را تجربه کرده، طی سال‌های اخیر وارد دنیای رسانه شده است. برنامه «Universo Valdano» به مصاحبه‌های این چهره با بازیکنان معروف دنیای فوتبال احتصاص دارد که در جدیدترین قسمت آن تونی کروس به عنوان مهمان به سوالات والدانو پاسخ داده است. در این مصاحبه هافبک آلمانی رئال مادرید به قسمت‌های مختلفی از زندگی شخصی و حرفه‌ای خود اشاره کرده است که در ادامه بخشی از این مصاحبه را با ترجمه اختصاصی فوتبال 360 با هم مرور می‌کنیم.

خانواده مهم‌ترین چیز است؛ دوست دارم معمولی باشم

«سنین کودکی‌ام را به خوبی به یاد دارم. پدر و مادرم زندگی سختی داشتند و به یاد داشتن آن روزها برای زندگی امروز اهمیت زیادی دارد. ارزش‌ها و اعتقاداتی که پدر و مادرم به من انتقال دادند، بسیار مهم بود تا امروز بدانم زندگی که اکنون دارم در یک چشم بر هم زدن می‌تواند از بین برود و باید به چیزهای کوچک و موارد جزئی هم اهمیت داد. مثال‌های فراوانی در زندگی‌ام وجود دارد که توصیه‌های پدر و مادرم در آن‌ها به حقیقت رسیده. شانس داشتن چنین پدر و مادری را دارم. آن‌ها هنوز کار می‌کنند. همسر من یک خانم معمولی است. وقتی 18 ساله بودم و جایگاهی نداشتم با هم آشنا شدیم و تا به امروز 14 سال است که در کنار هم زندگی می‌کنیم و 3 فرزند داریم. دوست دارم معمولی باشم چون زندگی بعد از فوتبال ادامه دارد. فوتبالیست‌های زیادی هستند که پس از بازنشستگی به مشکلات مختلف برمی‌خورند چون تمام زندگی‌شان فوتبال بوده اما برای من خانواده و خانه در اولویت هستند چون آن‌ها هستند که تا پایان در کنارم خواهند بود».

بایرن لورکوزن؛ هاینکس و گواردیولا

«سال 2009 به لورکوزن پیوستم چون می‌خواستم بازی کنم. بایرن با این اتفاق مخالف بود اما من نمی‌توانستم نیمکت‌نشین باشم. به لورکوزن پیوستم و زیر نظر یوپ هاینکس دوران بسیار خوبی را پشت سر گذاشتم. در بوندس‌لیگا بین 4 تیم اول قرار گرفتیم و در نهایت سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کردیم. می‌خواستم در لورکوزن به بازی ادامه دهم و برای صحبت با مسئولان باشگاه، به مونیخ آمدم اما لوئی فان خال در جلسه‌ای گفت من بهترین مربی دنیا هستم و باید زیر نظر من کار کنی! دوران خوب من در بازگشت به بایرن با حضور یوپ هاینکس آغاز شد. من مربیان زیادی داشته‌ام اما هاینکس کسی بود که در مهم‌ترین زمان به من بیش‌ترین اعتماد را کرد».

گواردیولا تلاش زیادی کرد تا از بایرن جدا نشوم اما زمانش رسیده بود. اگر بخواهم یک مربی کامل را در دوران حرفه‌ای خود انتخاب کنم، پپ را برمی‌گزینم. زیر نظر او لذت زیادی از فوتبال بردم و چیزهای خیلی زیادی از او یاد گرفتم. مشکل اینجا بود که می‌دانستم پپ بایرن را ترک خواهد کرد و من باید برای تمدید حضورم در بایرن قراردادی حداقل 5 ساله را امضا می‌کردم که با باشگاه به توافق نرسیدیم و آن‌ها هم  کار من را برای خروج سخت نکردند».

رئال مادرید؛ بهترین تصمیم زندگی

«از روزی که به رئال مادرید آمدم از فلورنتینو پرس تا هم تیمی‌ها و مربیان و همه اعضای باشگاه به من توجه کرده‌اند و حتی یک روز با کسی مشکلی نداشته‌ام. تصمیم خروج از کشور برای یک بازیکن 24 ساله که فرزندی 9 ماهه دارد، کار سختی است. روزهای اول همه چیز برای من و همسرم سخت بود اما خیلی زود باشگاه مرا در آغوش گرفت. 2 جلسه تمرینی را پشت سر گذاشته بودم که مربی گفت فردا در ترکیب ثابت خواهی بود و سوپرجام را از ابتدا بازی کردم. چنین شرایطی به شما اعتماد به نفس بالایی می‌دهد».

یک جام جهانی یا 5 قهرمانی در اروپا؟

«لیگ قهرمانان را انتخاب می‌کنم چون تعداد یک اتفاق برایم اهمیت دارد. در 8 سال 5 بار قهرمانی در اروپا اتفاق بسیار خاصی است. سوال سختی نبود (خنده)»

جدایی ناگهانی کاسمیرو

«غافلگیر شدم. از چیزی خبر نداشتم تا اینکه شایعاتی به گوشم رسید. اینجا همیشه شایعات زیادی وجود دارد اما خیلی وقت‌ها به واقعیت تبدیل نمی‌شود. وقتی خودش به من گفت در لحظه اول کمی ناراحت شدم چون تمام خاطرات سال‌های گذشته به ذهن می‌آید و اینکه ما در کنار هم حتی یک فینال را هم از دست ندادیم که اتفاقی عادی نبود. اما در نهایت زندگی فوتبالی همین است و همیشه برای هر چیزی یک پایان وجود دارد».

کفش‌های سفید

«احتمالا این تنها رابطه من با خرافات است. بعضی می‌گویند در این زمینه بیش‌تر شبیه دیوانه‌ها هستم و خب همینطور هم هست. برای خیلی از بازیکن‌ها عادی است اما کفش سفید برای من غیرقابل جایگزینی است. من مدلی را استفاده میکنم که مربوط به  10 سال پیش است و دیگر تولید نمی‌شود و در واقع به صورت سفارشی شرکت فقط برای من تولید می‌کند و بازی با آن برایم خیلی راحت است. با کفش‌هایم احساس راحتی زیادی دارم و به همین دلیل از آدیداس درخواست کرده‌ام این مدل را همچنان برای من تولید کند».

عصبانیت از یک خبرنگار بعد از فینال پاریس

«سوال بدی نپرسید. مشکل این جا بود که به نظر می‌رسید آن خبرنگار دوست داشت من بگویم ما شایستگی پیروزی و قهرمانی نداشتیم که پاسخ مثبت به چنین سوالی در تلویزیون آلمان برای آن‌ها حسابی خوشایند است. وقتی برای بار سوم سوالش را تکرار کرد عصبانی شدم. او نمی‌خواست قبول کند که من باید از تیمم و قهرمانی که به دست آوردیم، دفاع کنم. آن لحظه برای آن سوال وقت مناسبی نبود. به او گفتم من چند ثانیه پیش مانند پسربچه‌ها با لوکا روی زمین شادی می‌کردیم و حالا تو می‌خواهی بگویم شایستگی پیروزی نداشتیم؟ وقت مناسبی برای چنین سوالی نبود».

چهاردهمین قهرمانی در پاریس

«نمی‌توانم اتفاقات فصل گذشته را توضیح دهم. چنین چیزی در زندگی‌ام ندیده بودم. ما 3 بار در دیدارهای برگشت توانستیم همه چیز را تغییر بدهیم و با شکست دادن 4 تیم برتر اروپا در نهایت قهرمان شویم. من فصل پیش گفته بودم حس می‌کنم شانسی برای قهرمانی در اروپا نداریم و خیلی‌ها ناراحت شدند. ما سرخیو راموس را از دست داده بودیم و در خرید امباپه هم به نتیجه نرسیده بودیم و البته سایر تیم‌ها خوب مجهز شده بودند اما در نهایت تمام این اتفاقات هم نتوانست روی ما تاثیر منفی بگذارد و این سانتیاگوبرنابئو بود که تعیین کننده سرنوشت لیگ قهرمانان بود. ما در رقابت با بهترین‌ها به مقام قهرمانی رسیدیم. وقتی شما تمام مشکلات را پشت سر می‌گذارید، قطعا شایسته عنوانی که به دست آورده‌اید، هستید». 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری