football360 logo

قوی سپید از باتلاق نجات پیدا کرد؛ پسران «مازیار» در رویای شگفتی‌سازی

13 آبان 1401 ساعت 18:0027 نظر
ملوان بندرانزلی با کسب پیروزی پرگل و غیرمنتظره در دیدار معوقه از هفته ششم موفق شد از منطقه قرمز جدول خارج شود.

به گزارش فوتبال 360، مازیار زارع و شاگردانش بعد از صعود مقتدرانه به لیگ برتر نتوانستند شروع خوبی در لیگ بیست‌ودوم داشته باشند و از همان روزهای نخست، کاندیدای سقوط آسانسوری به لیگ یک بودند. البته نقطه عطف و امیدواری ملوان، نمایش‌های خوب شاگردان زارع بود و به نظر می‌رسد با توجه به تغییر سطح بازی‌های آن‌ها، باید منتظر تغییر روند نتیجه‌گیری ملوانی‌ها در ادامه لیگ بیست‌ودوم بود.

ملوانی‌ها در 6 بازی ابتدایی خود هیچ پیروزی به‌دست نیاوردند و کسب 2 امتیاز از 18 امتیاز ممکن، روند ناامیدکننده‌ای برای شاگردان زارع در آغاز لیگ بیست‌ودوم به‌شمار می‌رفت. پیروزی در مقابل صنعت‌نفت آبادان باعث شد تا شرایط به سود سفیدپوشان انزلی تغییر پیدا کند و آن‌ها بتوانند خود را از قعر جدول نجات بدهند و به رتبه پانزدهم صعود کنند.

شاگردان زارع از صنعت‌نفت عبور کردند اما در 2 بازی متوالی مقابل هوادار و پرسپولیس مغلوب شدند، البته که 2 شکست یک‌گله ملوان مقابل رقبای سرسختش در حالی به‌ثبت رسید که سفیدپوشان نمایش خوبی از خود به جای گذاشتند و نتوانستند به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند. اما به یک‌باره روند نتیجه‌گیری ملوان در 2 بازی پایانی پیش از تعطیلات تغییر کرد و آن‌ها از 6 امتیاز ممکن، 4 امتیاز به‌دست آوردند تا از منطقه قرمز جدول خارج شوند!

پرواز قوی سپید روی شانه 2 مدعی!

ملوان بندرانزلی که تا پیش از آغاز هفته دهم با 5 امتیاز در خطر سقوط به لیگ یک بود، موفق شد در تبریز به یک امتیاز ارزشمند برابر تراکتور دست پیدا کند تا هواداران پرشمار ملوان امیدوار به خروج تیم‌شان از بحران شوند. در حالی‌که اکثریت تیم‌های لیگ برتری به استقبال تعطیلات فیفادی رفتند، شاگردان مازیار زارع باید خود را آماده برگزاری دیدار معوقه مقابل فولاد ورزشگاه سیروس قایقران انزلی می‌کردند.

ملوانی‌ها نمایشی فوق‌العاده در برابر فولاد توانستند به برتری 3 بر یک دست پیدا کنند، بردی غافلگیرکننده و غیرمنتظره که باعث شد تا بعد از کسب امتیاز مقابل تراکتور، 3 امتیاز مهم به حساب ملوانی‌ها واریز شود و آن‌ها با 9 امتیاز به رتبه چهاردهم جدول صعود کنند. شاگردان زارع در حالی از منطقه قرمز جدول خارج شدند که فاصله ملوانی‌ها تا رتبه دهم جدول فقط 3 امتیاز است!

فرصت 2 ماهه برای پایان خوش در نیم‌فصل اول

شاگردان زارع بعد از پیروزی روحیه‌بخش مقابل فولاد به تعطیلات فیفادی رفتند و باید خود را آماده انجام 4 دیدار دشوار تا پایان نیم‌فصل نخست کنند. اولین دیدار ملوانی‌ها در خانه مقابل سپاهان اصفهان خواهد بود، سپس 2 دیدار متوالی در استان کرمان مقابل مس رفسنجان و مس کرمان در انتظار شاگردان مازیار زارع است و در هفته پایانی نیم‌فصل نخست هم در خانه باید در مقابل نفت مسجدسلیمان قرار گیرد.

ملوان بندرانزلی با توجه به برنامه باید با 2 رقیب مستقیم خود در مسیر بقا در 2 هفته پایانی نیم‌فصل نخست دیدار کند و بعد از پیروزی مقابل صنعت‌نفت، شاگردان زارع امیدوارند که بتوانند مقابل سایر رقبای خود در مسیر بقا در لیگ برتر هم موفق شوند تا خیلی زود و در پایان نیم‌فصل نخست، مسیرشان از مسیر تیم‌های در راه سقوط به لیگ یک جدا شده باشد. اتفاقی که چندان هم دور از دسترس ملوانی‌ها نیست و تکرار نمایش دیدار با فولاد در هفته‌های آینده می‌تواند سرنوشت ملوان را تغییر بدهد و این تیم را به رتبه‌های میانی جدول بفرستد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری