football360 logo

پایان مرحله گروهی لیگ اروپا و لیگ کنفرانس؛ لاتسیو، ناکام بزرگ

13 آبان 1401 ساعت 10:358 نظر
در شبی که رم با جادوی زانیولو صعود سختی را تجربه کرد، همشهری‌اش ناباورانه حذف شد.

به گزارش فوتبال 360، پرونده مرحله گروهی 2 جام لیگ اروپا و لیگ کنفرانس بسته شد و اکثر تیم‌های بزرگ تبعید شده به این رقابت‌های درجه دو به مرحله حذفی رسیدند اما در این بین لاتسیو که یک امتیاز برای صعود می‌خواست در کمال ناباوری از دور رقابت‌های لیگ اروپا کنار رفت.

لیگ اروپا؛ صعود با جادوی زانیولو 

در یکی از مهم‌ترین بازی‌های لیگ اروپا، رم که برای صعود از گروه سوم در لیگ اروپا حتما باید لودوگورتس را در الیمپیکو می‌برد با گل دیرهنگام رقیب در نیمه اول شوکه شد اما تعویض‌های مورینیو و حملاتش در نیمه دوم منجر به 2 پنالتی شد و کاپیتان پیگرینی با گل کردن هر 2 ضربه ورزشگاه را منفجر کرد. در ادامه گل تساوی لودوگورتس مردود شد و زانیولو به عنوان سازنده هر 2 پنالتی با یک حرکت فردی گل سوم رم را به ثمر رساند. 10 نفره شدن لودوگورتس پایانی بر ماجراجویی میهمان بود و سرانجام رم جشن صعود گرفت. به این ترتیب رم با کسب برتری و ایجاد اختلاف 3 امتیازی با لودوگورتس پشت سر بتیس به دور حذفی رسید. در سایر گروه‌ها در گروه اول آرسنال و آیندهوون، در گروه دوم فنرباغچه و رن، در گروه چهارم گیلویسی و یونیون برلین، در گروه پنجم سوسیداد و منچستریونایتد، در گروه ششم فاینورد و میتیالند، در گروه هفتم فرایبورگ و نانت و در گروه هشتم فرانس واروش و موناکو صعود کردند. نکته عجب، حذف لاتسیو بود. این تیم برای صعود از گروه ششم نیازمند تساوی مقابل میتیالند بود اما به رقیب باخت و با توجه به برتری فاینورد، هر 4 تیم گروه هم‌امتیاز شدند و در نهایت فاینورد و میتیالند جواز صعود را دریافت کردند تا لاتزیو بزرگ‌ترین ناکام لیگ اروپا نام بگیرد. جالب این که با هم امتیاز شدن هر 4 تیم، تفاضل به عنوان عامل اصلی تعیین صعود در نظر گرفته شد که در این فاکتور فاینورد و میتیالند بهتر بودند.

لیگ کنفرانس و صعودهای قابل انتظار

لیگ کنفرانس هم به پایان مرحله گروهی رسید و در نهایت 16 تیم به دور بعد رسیدند. در گروه اول باشاک شهیر و فیورنتینا، در گروه دوم وستهام و اندرلشت، در گروه سوم ویارئال و لخ پوزنان، در گروه چهارم نیس و پارتیزان، در گروه پنجم آلکمار و دنیپرو، در گروه ششم جیوگاردن و خنت، در گروه هفتم سیواس اسپور و کلوژ و در گروه هشتم اسلاون براتیسلاوا و بازل جشن صعود برپا کردند.

ماجرای پلی‌آف 

امسال برخلاف دوره‌های قبلی ساز و کار متفاوتی برای صعود تیم‌ها به لیگ اروپا و لیگ قهرمانان از طریق یک رقابت اروپایی دیگر وجود دارد. براین اساس، 8 سرگروه مرحله گروهی لیگ اروپا شامل آرسنال، فنرباغچه، بتیس، گیلویسی، سوسیداد، فاینورد ، فرایبورگ و فرانس واروش مستقیما به مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ اروپا رسیدند و 8 تیم دوم گروه‌ها شامل آیندهوون، رن، رم، یونیون برلین، منچستریونایتد، میتیالند، نانت و موناکو باید یک بازی پلی‌آف با تیم‌های سوم گروه‌های هشت‌گانه لیگ قهرمانان انجام دهند و 8 برنده به جمع 8 سرگروه لیگ اروپا می‌پیوندند و چهره 16 تیم مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ اروپا کامل می‌شود.  تیم‌های سوم 8 گروه لیگ اروپا هم رقابت پلی‌آفی با تیم‌های دوم 8 گروه لیگ کنفرانس انجام می‌دهند و برنده‌ها در مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ کنفرانس حاضر خواهند بود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری