football360 logo
360-club
360-club-icon

ترین‌های جدول لیگ؛ ژنرال‌های «امیر»

۱۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۸12 نظر
شاگردان «امیرقلعه‌نویی» پرچم گل‌زده را در لیگ کم گل و کم هیجان این فصل بالا نگه‌داشته‌اند.

به گزارش فوتبال 360، تیم‌های لیگ با 11 بازی به تعطیلات رفتند. سروشکل فعلی جدول نمی‌تواند تضمینی برای این باشد که تیم‌ها قرار است در پایان لیگ هم جایگاه مشابهی داشته باشند. تعطیلی طولانی‌مدت لیگ می‌تواند شرایط تیم‌ها را بهتر یا بدتر کند و بازی‌های جام‌جهانی هم شرایط تیم‌های دارای بازیکن در این تورنمنت را تغییر خواهد داد. با این‌حال بررسی جدول فعلی تا حدود زیادی نشان می‌دهد که تیم‌های این فصل را در چه شرایطی شروع کرده و چه اهدافی را دنبال کرده و چه آینده‌ای می‌تواند در انتظارشان باشد.

بیشترین برد

پرسپولیس با 7 برد در شرایطی که در هفته‌های پایانی وضعیت مناسبی نداشت، توانست صدرنشینی‌اش را حفظ کند. گل‌های 3 امتیازی کمک زیادی به یحیی گل‌محمدی کرد تا بهترین جایگاه جدول را از دست نداده و در تعطیلات فکری به حال مشکلات فنی و روحی تیمش بکند. نگران‌ترین فرد در حین بازی‌های جام‌جهانی یحیی گل‌محمدی است. چند بازیکن کلیدی او قرار است در جام‌جهانی فیکس باشند. بازیکنانی که اخبار زیادی در مورد مصدومیت‌های کم و زیاد و پنهان و پیدای آن‌ها مطرح است. بازگشت سالم بازیکنان از جام‌جهانی به اندازه حفظ یک صدرنشینی برای سرمربی پرسپولیس ارزشمند است.

سلطان تساوی 

محمد ربیعی علاقه‌ای به بردن و باختن ندارد. 8 مساوی در 11 بازی احتمالا رکوردهای تاریخ لیگ برتر را در صورت ادامه این روند جا‌به‌جا خواهد کرد. تساوی‌های 0-0 که بدترین خط حمله لیگ را هم نصیب تیمی کرده که آقای گل فصل گذشته را در اختیار دارد. مس رفسنجان فعلا رتبه میانه جدول یعنی هشتم را در اختیار دارد اما اگر روند این تیم بعد از تعطیلات تغییر نکند، آن‌ها رتبه‌های بدتر را تجربه خواهند کرد. در سیستم 3 امتیازی، تساوی‌های متعدد اتفاق خوبی برای یک تیم محسوب نمی‌شود.

شکست‌خورده‌ها

حضور نفت در انتهای جدول اتفاقی بود که شاید کمتر کسی آن را تصور می‌کرد. به خصوص صنعت‌نفت آبادان که حضورش در انتهای جدول و شکستن رکورد باخت در این 11 بازی حسابی هوادارانش را غافلگیر کرده است. 7 باخت از 11 بازی، فاجعه‌ای محصول مشترک رضا پرکاس و فیروز کریمی است. 

ستاره‌های گل‌گهر

بدترین خط حمله هم همانطور که انتظار می‌رود در اختیار تیم انتهای جدول یعنی صنعت نفت آبادان است. برزیل ایران گویا این روزها خیلی هم شباهتی به سلسائو ندارد. مس رفسنجان در اتفاقی عجیب این تیم را در این رکورد بد همراهی می‌کند. آلومینیوم اراک پنجم جدولی هم با 7 گل زده در اتفاقی عجیب سومین خط حمله ضعیف را بعد از پیکان در اختیار دارد. در فصل کم‌گل لیگ مثل همیشه این تیم امیرقلعه‌نویی است که به روند همیشگی خود در ارائه بازی هجومی ادامه می‌دهد. آن‌ها با 6 گل بالاتر از پرسپولیس صدرنشین با 17 گل بهترین خط حمله هستند و دومین خط حمله هم در اختیار سپاهان با 15 گل زده قرار دارد.

کمترین گل‌خورده

اگر در بهترین خط حمله از تیم قلعه‌نویی گفتیم در فاکتورهای دفاعی نمی‌شود از سرمربی کهنه‌کار لیگ صحبت کرد. پرسپولیس بعد از یک فصل دوری از صدر به روزهای پر از کلین‌شیت بازگشته و با 3 گل خورده عنوان بهترین خط دفاع را از آن خود کرده است. آلومینیوم اراک و مس رفسنجان هم دوم هستند. در رکورد بدترین خط دفاع هم بعید به نظر می‌رسد تیمی به این زودی‌ها به پای نفت مسجدسلیمان برسد؛ این تیم در یازده هفته، 25 گل خورده است.   

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری