football360 logo

آشنایی با پیرترین و جوان‌ترین‌های لیگ؛ لیگ بیست‌ودوم مسن‌ترین لیگ تاریخ

15 آبان 1401 ساعت 19:2718 نظر
پیکان جوان‌ترین و نساجی مسن‌ترین تیم لیگ این فصل از لیگ است.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، روند افزایش سن در تیم‌های لیگ برتر از لیگ هفدهم شروع شد و میانگین سنی هر دوره بیشتر از دوره قبل شد این وضعیت در این دوره هم ادامه یافت و لیگ بیست و دوم در شرایطی که میانگین سنی بازیکنان شاغل در این دوره ۲۸ سال و ۵ ماه است بالاترین میانگین سنی را در تاریخ لیگ برتر دارد. لازم به ذکر است میانگین سنی بازیکنانی که بازی کرده‌اند محاسبه شده و بازیکنانی که فرصت بازی نداشته‌اند لحاظ نشده است.

نساجی پیرترین تیم، «پریرا» مسن‌ترین بازیکن

نساجی با میانگین سنی ۲۹ سال و ۷ ماه پیرترین تیم این فصل از لیگ به شمار می‌آید. این تیم ۴ بازیکن بالای ۳۵ سال در ترکیب خود دارد. کریم اسلامی، مسعود شجاعی، حامد شیری و اکبر صادقی این بازیکنان هستند. پس از نساجی، مس رفسنجان با میانگین سنی ۲۹ سال و ۶ ماه دومین تیم پیر لیگ به شمار می‌آید. این تیم مسن‌ترین بازیکن این فصل را در اختیار دارد. لوسیانو پریرا با ۳۹ سال سن تنها بازیکنی است که در این دوره با سنی بیشتر از ۳۹ سال به میدان رفته است. این بازیکن در حال حاضر نهمین بازیکن مسن تاریخ لیگ برتر است و در پایان فصل می‌تواند در جمع ۵ بازیکن پیر ادوار مسابقات قرار گیرد. فولاد با میانگین سنی ۲۹ سال و ۵ ماه سومین تیم پیر لیگ است. این تیم دومین بازیکن مسن لیگ را در فهرست خود می‌بیند. شهاب گردان با ۳۸ سال و ۵ ماه پیرترین بازیکن ایرانی لیگ است. گل‌گهر، هوادار و پرسپولیس در جدول مسن‌ترین تیم‌های لیگ در رده چهارم تا ششم جای دارند.

پیکان تیمی با چهره‌های جوان

در لیگ این فصل که مسن‌ترین دوره تاریخ لیگ برتر است، پیکان سنت‌شکنی کرد و با بهره‌گیری از چهره‌های جوان، با اختلاف جوان‌‌ترین تیم این فصل است. میانگین سنی این تیم به ۲۵ سال نمی‌رسد. این تیم تنها یک بازیکن بالای ۳۰ سال دارد. ابراهیم صالحی با ۳۱ سال سن، مسن‌ترین بازیکن این تیم است. پیکان از ۷ بازیکن زیر ۲۳ سال در ترکیب خود استفاده کرده است و کاپیتان ملی پوش این تیم سامان فلاح تنها ۲۱ سال سن دارد و جوان‌ترین کاپیتان لیگ است.

میانگین سنی پیکان به عنوان جوان‌ترین تیم لیگ، با تیم دوم جوان لیگ ۲ سال اختلاف دارد. میانگین سنی تراکتور کمی کمتر از ۲۷ سال است. این تیم جوانترین بازیکن این فصل را در اختیار دارد. امیر ابراهیم‌زاده با ۱۸ سال و ۸ ماه سن کم سن‌ترین بازیکن لیگ است. این بازیکن اولین بازی خود را برای تراکتور در دوره قبل انجام داد و با ۱۷ سال و ۸ ماه سن دومین بازیکن جوان تاریخ این باشگاه محسوب می‌شود. 

ملوان با میانگین سنی ۲۷ سال و ۷ ماه سومین تیم جوان این فصل است. میانگین سنی ۲۷ سال در فوتبال جهان چندان جوان به شمار نمی‌آید ولی این میانگین سنی برای تیم‌های حاضر در لیگ برتر، عدد پایینی است. ملوان که جوان‌ترین مربی این فصل را در راس کادر فنی خود می‌بیند از ۲ بازیکن زیر ۲۳ سال تاکنون استفاده کرده است. استقلال که میانگین سنی بازیکنانش کمی از ملوان بیشتر است در رده چهارم جوانترین تیم‌های این فصل قرار دارد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری