football360 logo

آسمان شهر رم، آبی آسمانی؛ ساری با مورینیو تسویه حساب کرد

15 آبان 1401 ساعت 23:012 نظر
لاتزیو به عنوان میهمان دربی رم موفق به شکست رم و مورینیو شد.

به گزارش فوتبال 360، تیم‌های رم و لاتزیو در چارچوب دیداری از هفته سیزدهم سری‌آ ایتالیا از ساعت 20:30 به وقت تهران در مقابل یکدیگر قرار گرفتند که شاگردان مائوریتزیو ساری موفق به غلبه بر بازیکنان مورینیو در این مسابقه شدند. این پیروزی به منزله سبقت آبی‌پوشان شهر رم از گرگ‌های پایتخت بود. ضمن این که لاتزیو با این نتیجه کمی آمار سال‌های اخیر خود در دربی به میزبانی رم را ارتقا بخشید. دربی باز هم قابل پیش‌بینی نبود و تیم میزبان به همراه سرمربی نامدارش غافلگیر شد و در همین جریان ساری هم تسویه حساب باقی مانده از دوران لیگ برتر با مورینیو را در بهترین زمان ممکن به انجام رساند.

نیمه اول؛ یک اشتباه و پایان کار

بازی سرعت فوق العاده‌ای نداشت اما از سوی هر 2 تیم با تمایل به سمت دروازه رقیب دنبال می‌شد. در این میان رم به عنوان میزبان مسابقه کمی بیش از میهمان سفیدپوش میدان به کسب برتری گرایش داشت. با این وجود تعصب ویژه مورینیو به شروع حملات از یک سوم دفاعی و پاسکاری‌های بیش از اندازه در میان مدافعان رم، کار دست این تیم داد و با اشتباه مهلک ایبانز و لو دادن توپ در نزدیکی دروازه، فلیپه اندرسون دروازه روی پاتریشیو را باز  و لاتزیو به آنچه از این مسابقه احتیاج داشت، دست پیدا کرد. ادامه کار از این نقطه بازی به بعد یک جریان ثابت و نه چندان جذاب داشت که با حملات بی‌رمق قرمزپوشان و ضد حمله‌های خطرناک لاتزیو تعریف می‌شد. رمی‌ها روی یک صحنه خطرناک در نیمه اول چیزی نمانده بود که گل برگزیده هفته را روی حرکت نیکولو زانیولو وارد دروازه حریف کنند اما بخت با ستاره جوان تیم مورینیو یار نبود و دیرک دروازه به داد میهمان پیش افتاده رسید.

نیمه دوم؛ همان جریان سابق

توصیه‌های آقای خاص در بین 2 نیمه تغییر خاصی به جریان مسابقه نبخشید. لاتزیو که سرخوش از برد ارزشمند بیرون از خانه از 3 امتیاز مهم بازی دفاع می‌کرد، عقب‌نشینی نسبی را ارئه کرد و همچنان روی ضدحملات خطرناک بود و رم هم با وجود تلاش و ممارست برای رسیدن به دروازه حریف موفق به گشودن قفل این دروازه نمی‌شد. تیم مورینیو حملات زهرداری را ارائه نمی‌کرد و عمدتا تا پیش از یک سوم دفاعی حریف توپ را از دست می‌داد و در اندک موقعیت‌های خلق شده هم بخت با میزبان میدان یار نبود. در نهایت 8 دقیقه وقت‌های تلف شده  فرصت کافی برای بازگشت رم نبود و این مسابقه با استیلای پرچم‌های آبی در شهر رم به اتمام رسید تا آسمان پایتخت ایتالیا بیش از هر زمان دیگری به رنگ آبیِ آسمانی در بیاید. عقاب‌ها شکار بزرگی از هفته سیزدهم داشتند و گرگ‌های همسایه را هم در میدان از پیش رو برداشتند و هم در جدول از تیم رقیب یا همان دشمن قدیمی سبقت گرفتند. کار رم و مورینیو برای ادامه فصل سخت‌تر شده و تیم قهرمان لیگ کنفرانس اروپا با فاصله 10 امتیازی از صدر جدول فعلا رویای ایستادن بر بام فوتبال کشورش را بایگانی می‌کند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری