football360 logo

رکورد عجیب دروازه‌بان اتریشی؛ آماده فقط برای هفته‌های ابتدایی!

15 آبان 1401 ساعت 13:3010 نظر
دروازه‌بان تیم فولاد خوزستان بعد از شروع خوب در لیگ بیست‌ودوم روند ضعیفی را در پیش گرفته تا اتفاقات فصل گذشته در آستانه تکرار دوباره باشد.

به گزارش فوتبال 360، کریستوفر کنت جزو دروازه‌‌بان‌های خارجی بود که فصل گذشته در فوتبال ایران معارفه شد. کنت بعد از جدایی نیازمند به مقصد لیگ پرتغال با نظر محرم نویدکیا برای تیم سپاهان خریداری شد و سرمربی طلایی‌پوشان اصفهانی امیدوار بود که این دروازه‌بان اتریشی و باتجربه بتواند جای خالی ستاره ملی‌پوش تیمش را پر کند و با عملکردی فوق‌العاده به اوج‌گیری سپاهان در جدول رده‌بندی یاری رساند.

پاگشای رویایی «کنت» در فوتبال ایران

دروازه‌بان اتریشی سپاهان در روزهای ابتدایی حضورش در فوتبال ایران کارنامه‌ای استثنایی از خود به جای گذاشت و توانست خیلی زود به چهره‌ای محبوب در بین هواداران طلایی‌پوش در اصفهان تبدیل شود. کریستوفر کنت که دروازه‌بان شماره یک سپاهان در فصل گذشته بود، تا پایان هفته نهم موفق به‌ثبت 7 کلین‌شیت شد و تنها یک‌بار دروازه او باز شد. نکته مهم اینکه یک دیدار سپاهان مقابل گل‌گهر به دلیل ثبت نتیجه انضباطی از جدول آمار و ارقام حذف شد تا عملاً کنت در 8 بازی موفق به‌ثبت رکورد 7 کلین‌شیت شده باشد.

محرم نویدکیا بسیار از خرید تابستانی خود راضی بود و تصور می‌کرد که با حضور کریستوفر کنت جای خالی پیام نیازمند به خوبی پر شده اما به یک‌باره سیر نزولی دروازه‌بان اتریشی در خط دروازه سپاهان آغاز شد و عملکرد ضعیف کنت راهی جز خرید دروازه‌بان دیگر پیشِ پای نویدکیا نگذاشت. حدفاصل هفته نهم تا شانزدهم، کریستوفر کنت در 8 بازی پیاپی دروازه‌بان سپاهان بود و 8 بار دروازه او باز شد و فقط 2 کلین‌شیت در کارنامه دروازه‌بان اتریشی به‌ثبت رسید تا با جذب رشید مظاهری، کنت تا پایان لیگ بیست‌ودوم به یک دروازه‌بان نیمکت‌نشین در سپاهان تبدیل شود.

تکرار روزهای خوب این‌بار در اهواز

کنت بعد از نیمکت‌نشینی در اصفهان تصمیم به جدایی از سپاهان گرفت و برای لیگ بیست‌ودوم با مدیران باشگاه فولاد به توافق رسید و به جمع شاگردان جواد نکونام اضافه شد. نکونام در شرایطی تصمیم به جذب کنت گرفت که فولاد خوزستان در خط دروازه با فقدان دروازه‌بان آماده مواجه بود و به جز شهاب گردان، گزینه دیگری در دسترس کادرفنی فولاد نبود و همین مسئله باعث شد تا بلافاصله بعد از جذب دروازه‌بان اتریشی او به عنوان دروازه‌بان شماره یک فولادی‌ها در لیگ بیست‌ودوم به میدان برود.

دروازه‌بان اتریشی فولاد به مانند دوره حضورش در سپاهان شروعی رویایی داشت. به طوری‌که او در تا پایان هفته هفتم موفق شد 5 کلین‌شیت کند و 2 گل خورده در کارنامه کریستوفر کنت به‌چشم می‌خورد. نکته مهم معوق شدن دیدار ملوان و فولاد بود که باعث شد تا رکورد 5 کلین‌شیت کنت در 6 بازی به‌ثبت برسد.

روزهای کابوس‌وار از راه رسید؛ دروازه‌بان اتریشی در حوالی دربِ خروج؟

کریستوفر کنت بعد از شروع رویایی در تیم فولاد در 5 دیدار بعدی تیمش 8 گل خورده داشت و نتوانست حتی یک کلین‌شیت کند. اوج درخشش او در این هفته‌ها در دیدار مقابل استقلال بود که فقط یک نیمه فرصت بازی پیدا کرد و بعد از آن به دلیل مصدومیت از ترکیب فولادی‌ها خارج شد تا شمار کلین‌شیت‌های کنت روی عدد 5 باقی بماند.

جواد نکونام روز گذشته در مصاحبه‌ای تند علیه عملکرد فنی برخی بازیکنان موضع گرفت و به نظر می‌رسد یکی از آن‌ها دروازه‌بان اتریشی فولاد باشد. دروازه‌بانی که مانند دوره حضورش در سپاهان شروع خوبی داشت اما به یک‌باره افت محسوسی داشت و حالا گمانه‌زنی‌ها درباره جدایی احتمالی او در نقل‌وانتقالات زمستانی به میان آمده است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری