football360 logo

داوری‌ها به سود یک تیم بحران‌زده؛ سود بزرگ نفتی‌ها از قضاوت داوران!

16 آبان 1401 ساعت 10:515 نظر
نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد که شاگردان «رضا مهاجری» در بین تیم‌های پایین‌جدولی بیشتر بهره را از عملکرد داوران در لیگ بیست‌ودوم برده‌اند.

به گزارش فوتبال 360، داوری به مانند فصول گذشته یکی از چالش‌های مهم فوتبال ایران بوده و عدم ورود تکنولوژی کمک داور ویدئویی باعث شده تا بیش از پیش اشتباهات داوران مورد نقد کادرفنی تیم‌ها قرار بگیرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که انتقادات انجام شده از عملکرد داوران چندان بی‌راه نبوده و در طول لیگ بیست‌ودوم قضاوت‌های جنجالی انجام شده و برخی تیم‌ها از عملکرد داوران متضرر شده است.

استقلال تهران در بین تیم‌های مدعی و بالانشین جدول براساس نظر کارشناسان داوری فوتبال 360، بیشترین ضرر را از قضاوت‌های داوران در لیگ بیست‌ودوم کرده بود و حالا در بین تیم‌های پایین‌جدولی شرایط متفاوتی وجود دارد و سوت‌های جنجالی برای تیم‌های در خطر سقوط به لیگ یک باعث شده تا نتایج دستخوش تغییر و تحولات شود.

قعرنشین از داوری طلبکار است؟

صنعت‌نفت آبادان با 6 امتیاز در قعر جدول لیگ بیست‌ودوم قرار دارد. نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد که ضرر و زیان‌ها و در نقطه مقابل سود نفتی‌ها از عملکرد داوران در فصل جاری لیگ برتر یکسان بوده و نمی‌توانند دلیل شاگردان فیروز کریمی قعرنشینی خود را اشتباهات مشهود داوری قلمداد کنند.

نفتی‌ها در هفته پنجم از داوری ضرر کرده و براساس نظر کارشناسان داوری فوتبال 360، پنالتی اعلام شده به سود نفت مسجدسلیمان اشتباه بوده است. در نقطه مقابل هفته ششم باید به سود تراکتور پنالتی اعلام می‌شد که این اتفاق رخ نداده تا زردپوشان آبادانی از اشتباه داوری بهره ببرند. در هفته هفتم گل مردود مس رفسنجان مورد پذیرش تیم داوری قرار گرفته اما در نقطه مقابل، در دیدار هفته هشتم برابر ملوان، یک ضربه پنالتی به سود انزلی‌چی‌ها اعلام نشده تا عملاً سود و زیان صنعت‌نفت آبادان از عملکرد داوران یکسان باشد. باید به این نکته هم اشاره داشت که در دیدار با ملوان باید طالب ریکانی کاپیتان نفتی‌ها از زمین بازی اخراج می‌شد اما این اتفاق رخ نداد.

نفت مسجدسلیمان و سود ویژه از سوت‌های اشتباهی

شاگردان رضا مهاجری در لیگ بیست‌ودوم شروع خوبی داشتند اما رفته‌رفته روند نتیجه‌گیری آن‌ها تغییر کرد و حالا در کورس بقا در حال تلاش هستند تا بتوانند در لیگ برتر باقی بمانند. نفتی‌ها در شرایطی در جمع تیم‌های پایین جدولی حضور دارند که بررسی آمار و ارقام نشان می‌دهد که اگر سوت‌های اشتباه داوری نمی‌بود، شاگردان رضا مهاجری می‌توانستند در جایگاه پایین‌تری نسبت به رتبه پانزدهم در جدول رده‌بندی حضور داشته باشند.

نفتی‌ها در هفته دوم در حالی از داور سود بردند که گل سالم تیم هوادار مردود اعلام شد. شاگردان مهاجری در هفته پنجم مقابل صنعت‌نفت صاحب ضربه پنالتی شدند که این ضربه براساس نظر کارشناسان داوری فوتبال 360، اشتباه بوده است. اوج جنجال‌ها درباره نفت مسجدسلیمان در هفته ششم مقابل پرسپولیس بود، به طوری‌که براساس نظر کارشناسان داوری فوتبال 360، یک گل درست و یک پنالتی به سود پرسپولیس اعلام نشد و البته در مقابل، نفتی‌ها یک پنالتی از داور مسابقه طلبکار شدند و گل دوم پرسپولیس هم در شرایط آفساید به‌ثمر رسید.

نفتی‌ها البته از داوری متضرر هم شده‌اند، به طوری که آن‌ها در هفته هفتم و در دیدار با نساجی در شرایطی که با یک گل از حریف خود عقب بودند، به گل تساوی رسیدند اما گل آن‌ها مردود اعلام شد، در حالی‌که براساس نظر کارشناسان داوری فوتبال 360، شاگردان مهاجری در شرایطی درست به گل رسیده و اشتباه گل‌شان مردود اعلام شده است.

شاگردان «زارع» و سوت‌های جنجالی

ملوان بندرانزلی تا پایان هفته یازدهم در شرایطی مشابه صنعت‌نفت آبادان قرار دارد، به طوری‌که می‌توان گفت سود و زیان شاگردان مازیار زارع از عملکرد داوران در یک حد و اندازه بوده و آن‌ها نمی‌توانند مدعی باشند که اشتباهات داوری باعث حضورشان در کورس بقا در لیگ بیست‌ودوم شده است.

ملوانی‌ها در هفته سوم در حالی مقابل نساجی به گل رسیدند که گل آن‌ها آفساید بوده اما به اشتباه از سوی داور مسابقه پذیرفته شد. در هفته چهارم پنالتی اعلام شده به ضرر ملوان در دیدار مقابل ذوب‌آهن اشتباه بود تا این‌بار شاگردان زارع از عملکرد داوران متضرر شوند. سفیدپوشان انزلی‌چی در هفته هفتم از عملکرد داوری سود بردند، به طوری‌که یک ضربه پنالتی به سود آلومینیوم اراک اعلام نشد.

شاگردان مازیار زارع که به طور سینوسی در لیگ بیست‌ودوم از داوری سود برده و سپس متضرر می‌شدند، در هفته هشتم یک پنالتی‌شان برابر صنعت‌نفت آبادان دیده نشد و هم‌چنین طالب ریکانی هافبک باتجربه نفتی‌ها اخراج نشد تا این‌گونه ملوانی‌ها در دیدار با حریف مستقیم خود در مسیر بقا در لیگ برتر از داوری متضرر شده باشند البته آن بازی را شاگردان مازیار زارع از حریف بردند و اشتباهات داوری تاثیری در نتیجه بازی نداشت. در هفته نهم هم هافبک کلیدی هوادار اخراج شد اما اشتباه عجیب به سود ملوان در هفته یازدهم رخ داد، جایی‌که گل صحیح تراکتوری‌ها آفساید اعلام شد تا شاگردان زارع به یک امتیاز ارزشمند در تبریز دست پیدا کنند.

مس کرمان و یک کارنامه جالب‌توجه

نارنجی‌پوشان کرمانی در طول لیگ بیست‌ودوم دیدارهای آرام و کم‌حاشیه‌ای را از حیث عملکرد داوری داشته‌اند و نگاهی به نظرات کارشناسان داوری فوتبال 360 نشان می‌دهد که شاگردان فرزاد حسین‌خانی در به پایان هفته یازدهم رسیده‌اند که اشتباه تاثیرگذاری به سود یا علیه آن‌ها رخ نداده است، اتفاقی که در نوع خود عجیب و البته جالب‌توجه است.

مسی‌ها تنها در یک بازی لیگ بیست‌ودوم دیدارشان صحنه‌های مشکوک داوری داشته که در دیدار هفته یازدهم مقابل پرسپولیس بوده است. سروش رفیعی هافبک تاثیرگذار پرسپولیس باید از زمین بازی اخراج می‌شده که این اتفاق رخ نداده و شاگردان حسین‌خانی متضرر شده‌اند و در نقطه مقابل، یک ضربه پنالتی به سود سرخ‌پوشان پایتخت اعلام نشده است. به جز این اشتباهات، در سایر دیدارهای مس کرمان در لیگ بیست‌ودوم صحنه‌های داوری مشکوکی وجود نداشته تا دیدارهای مس در آرامش و به دور از تنش دنبال شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری