football360 logo

لیگ اروپا با قرعه‌کشی جذاب‌تر شد؛ بارسلونا و منچستریونایتد، به یاد فینال‌ها!

16 آبان 1401 ساعت 17:5167 نظر
منچستریونایتد و بارسلونا فینال زودرس مسابقات را برگزار می‌کنند.

به گزارش فوتبال 360، در اولین روزهای برگزاری این مسابقات، قرار بود تیم‌های ناکامی که غالبا با شخصیتی درجه 2 از لیگ قهرمانان به هر نحوی بازمانده بودند، فرصت حضور در رقابتی اروپایی را با قرار گرفتن در لیگ اروپا از دست ندهند. در واقع لیگ اروپا رقابت‌های تیم‌های باشگاهی سطح دوم قاره سبز بود اما فوتبال این بار نشان داد نه تنها درون میدان و یک مسابقه بلکه می‌تواند در قالب یک رقابت بزرگ هم غیرقابل پیش‌بینی و غافلگیرکننده ظاهر شود. بارسلونا، منچستریونایتد، رم، یوونتوس، لورکوزن، آژاکس و تمام تیم‌های حاضر در مرحله حذفی لیگ اروپا با میلیون‌ها هوادار به این مسابقات سرازیر می‌شوند تا شاید برای اولین بار دستکم از نظر تعداد تماشاگر و بیننده تلوزیونی این مسابقات یارای رقابت با لیگ قهرمانان را داشته باشد. لیگ اروپا به شکل غیرمنتظره‌ای در جذاب‌ترین حالت ممکن قرار گرفته و اکنون نه تنها پاتوق تیم‌های سطح دوم قاره سبز نیست بلکه در بر گیرنده قهرمانان ادوار گذشته لیگ قهرمانان اروپاست. قرعه‌کشی پلی‌آف این مسابقات انجام شده و به چند و چون این قرعه می‌پردازیم.

فینال اول مسابقات

آن‌ها روی هم 8 بار لیگ قهرمانان را فتح کرده‌اند و مجموع هوادارانشان می‌تواند فراتر از یک کشور پر جمعیت باشد. هر فصل منتظر بازگشت به بهترین فرم برای فتح تمام عناوین هستند و میلیاردها پوند در همین چند فصل اخیر در این 2 باشگاه در حال رفت و آمد بوده است. حتی اگر هیچ یک از دیگر تیم‌های بزرگ و مدعی حاضر در لیگ اروپای این فصل هم نبودند، حضور منچستریونایتد و بارسلونا به تنهایی می‌توانست بار غافلگیرکننده و هیجان‌انگیز بودن این مسابقات را به دوش بکشد. اکنون قرار است این 2 وزنه سنگین فوتبال دنیا در اولین گامشان در لیگ اروپا رو در روی یکدیگر قرار بگیرند. قرعه برای هر 2 سوی میدان شاید بدترین قرعه ممکن تلقی شود. یعنی اگر تیم‌ها می‌توانستند رقبایشان را انتخاب کنند نه منچستری‌ها مایل بودند در این مرحله به بارسلونا و لواندوفسکی برخورد کنند و نه بارسایی‌ها دوست داشتند با شیاطین سرخ مواجه شوند. ضمن این که حضور منچستر و بارسا در پلی‌آف مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا در مقابل یکدیگر طعنه سنگینی به افول روزهای خوب و درخشان هر 2 باشگاه دارد چرا که زمانی نه چندان دور آبی‌ و اناری‌های کاتالان و شیاطین سرخ منچستری در وعده‌گاهی کم‌تر از فینال لیگ قهرمانان با یکدیگر دیدار نمی‌کردند. اکنون با یک درجه تنزل در نام و اعتبار مسابقات اروپایی و آن هم نه در فینال و نه حتی در یک هشتم نهایی بلکه در پلی‌آف یک هشتم پایانی مسابقات به یاد فینال‌های جذاب دوران پپ گواردیولا و الکس فرگوسن رو در روی یکدیگر می‌ایستند. برنده این مسابقه حتی اگر به لحاظ کیفیت هم بهترین تیم حاضر در جام نباشد، از نظر روحیه آن قدر می‌تواند با غلبه بر رقیب بزرگش تغذیه شود تا تمام ضعف‌های فنی را هم پشت سر بگذارد. منچستر و بارسلونا فینال زودرس مسابقات را برگزار می‌کنند و 2 غول انگلیسی و اسپانیایی پر افتخار و پر هوادار فوتبال قاره سبز پس از دوران سابق و ثبت خاطرات جذاب برای تاریخچه لیگ قهرمانان، اکنون به میدان می‌آیند تا تاریخ لیگ اروپا را هم از رویارویی جذاب و حساس خود بی ‌بهره نگذارند.

سایر مسابقات

دیگر بازی‌های تعیین شده در مرحله پلی‌آف یک هشتم پایانی لیگ اروپا نیز حساسیت‌ها و جذابیت خودشان را دارند. نه مورینیو و رم کار آسانی در مقابل سالزبورگ بازیکن‌ساز خواهند داشت و نه آژاکس پرافتخار و مدعی می‌تواند پیش از مسابقه از برتری مقابل رقیب بایرن مونیخ در بوندس‌لیگا مطمئن باشد. سویا به عنوان تیمی که لیگ اروپا را خانه خودش می‌داند، نمی‌تواند از قطعیت پیروزی مقابل نماینده هلند حرف بزند و لورکوزن حتی اگر به بهترین روزهایش بازگردد باز هم موناکو را یک حریف بزرگ و سرسخت قلمداد می‌کند. 

قرعه‌کشی پلی‌آف لیگ اروپا؛

سالزبورگ – رم، سویا – آیندهوون، اسپورتینگ لیسبون – میتیلند، بارسلونا – منچستریونایتد، آژاکس – یونیون برلین، یوونتوس – نانت، شاختار دونتسک – رن، لورکوزن – موناکو


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری