football360 logo

بدشانسی پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم؛ 4 امتیازی که از دست رفت

16 آبان 1401 ساعت 11:3526 نظر
پرسپولیسی‌ها در لیگ بیست‌ودوم یک سد مهم در راه رسیدن به گل داشته‌اند؛ برخورد ضربه به تیرک دروازه!

به گزارش فوتبال 360، لیگ برتر فوتبال ایران کم‌گل و کم‌هیجان دنبال می‌شود و انتقادات به نمایش فنی بسیاری از تیم‌های لیگ وارد است، اما در این میان نباید از بدشانسی برخی تیم‌ها هم چشم‌پوشی کرد. تیم‌هایی که نمایش‌های تهاجمی از خود ارائه می‌کنند و به دنبال رسیدن به گل هستند و حتی توپ را از دروازه‌بان حریف خود هم عبور می‌دهند، اما تیرک دروازه پیش از رسیدن توپ به تور، مانع ثبت گل برای آن‌ها می‌شود.

6 تیرکی که نفت را بدشانس‌ترین تیم لیگ کرد!

نفت مسجدسلیمان در خط دفاعی، بدترین آمار را در لیگ بیست‌ودوم دارد و شاگردان رضا مهاجری با دریافت 25 گل تا پایان هفته یازدهم یک رکورد کم‌سابقه را به نام خود ثبت کرده‌اند. اما نباید به عملکرد خوب خط حمله نفتی‌ها اشاره نداشت، به طوری که شاگردان مهاجری در بین 9 تیم آخر جدول، بهترین خط حمله لیگ را با ثبت 11 گل دارند.

زردپوشان مسجدسلیمانی البته که در راه رسیدن به گل بدشانس هم بوده‌اند و تیرک دروازه بزرگ مانع نفتی‌ها برای فرار آن‌ها از بحران بوده است. نفت مسجدسلیمان در لیگ بیست‌ودوم، 6 بار توپ را به تیرک دروازه رقبا زده که 2 ضربه به تیرک آن‌ها در مسابقه آخر مقابل ذوب‌آهن بود، آماری که نشان می‌دهد شاگردان رضا مهاجری در راه رسیدن به گل، بدشانس هم بودند و با وجود عبور دادن توپ از خط دفاعی و دروازه‌بان رقبا، نتوانسته‌اند به گل برسند.

نساجی مازندران، پرسپولیس، مس رفسنجان، پیکان و آلومینیوم اراک تیم‌هایی هستند که بعد از نفت مسجدسلیمان، رتبه دوم جدول تیرک‌زن‌ترین تیم‌های لیگ بیست‌ودوم را مشترکاً در اختیار دارند. 4 ضربه تیرک در طول 11 هفته آمار این 5 تیم بوده، ضرباتی که به گل تبدیل شدن آن می‌توانست بی‌شک شرایط را به سود آن‌ها تغییر بدهد.

خوش‌شانس‌ترین تیم‌های لیگ بیست‌ودوم را بشناسید

لیگ بیست‌ودوم در حالی به پایان هفته یازدهم خود رسیده که تاکنون 43 بار توپ به تیرک دروازه تیم‌ها برخورد کرده است. نکته جالب‌توجه اینکه در قعر جدول تیرک‌زن‌ترین تیم‌های لیگ بیست‌ودوم، 6 تیم به صورت مشترک حضور دارند و می‌توان به آن‌ها لقب خوش‌شانس‌ترین تیم‌های لیگ بیست‌ودوم را داد.

ذوب‌آهن اصفهان، صنعت‌نفت آبادان، هوادار تهران، مس کرمان، ملوان بندرانزلی و سپاهان اصفهان 6 تیمی هستند که در لیگ بیست‌ودوم هر کدام فقط یک‌بار تیرک دروازه رقبای خود را به لرزه در آورده‌اند و از این حیث، صاحب عنوان خوش‌شانس‌ترین تیم‌های لیگ هستند.

رقابت نزدیک سرخابی‌ها

بازیکنان پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم، 4 بار به تیرک دروازه رقبای خود کوبیده‌اند. 2 ضربه در دیدار با ذوب‌آهن که به گل تبدیل شدن این ضربات می‌توانست باعث تغییر نتیجه تساوی بدون گل به سود شاگردان یحیی گل‌محمدی شود. همچنین 2 ضربه به تیرک دیگر سرخ‌پوشان پایتخت در دیدار مقابل تراکتور و فولاد خوزستان بوده است. در مصاف با فولاد هم به گل رسیدن سرخ‌پوشان می‌توانست آن‌ها را برنده مسابقه کند، چون آن دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. اگر تیرک‌های پرسپولیسی‌ها در بازی مقابل ذوب‌آهن و فولاد به گل تبدیل می‌شد، تیم یحیی گل‌محمدی با 6 امتیاز اختلاف نسبت به استقلال در صدر جدول رده‌بندی قرار داشت.

استقلالی‌ها هم در شرایطی مشابه حریف سنتی خود بوده‌اند. تاکنون بازیکنان استقلال 3 بار به تیرک دروازه رقبای خود ضربه زده‌اند، ضرباتی که در دیدار مقابل هوادار، فولاد خوزستان و نساجی مازندران به تیرک دروازه رقبای آبی‌پوشان پایتخت برخورد کرده، البته که شاگردان سا پینتو از این 3 مسابقه 7 امتیاز به دست آورده و تنها در دیدار مقابل فولاد متوقف شدند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری