football360 logo

ناکامی مشترک «سا پینتو» و «یحیی»؛ تعویض‌هایی که طلایی نبودند!

17 آبان 1401 ساعت 10:0517 نظر
سرخابی‌های پایتخت در آمار بازیکنان تعویضی گلزن عملکرد قابل‌قبولی ندارند.

به گزارش فوتبال 360، لیگ برتر فوتبال ایران به پایان هفته یازدهم خود رسیده و تعطیلات طولانی‌مدت مسابقات لیگ به دلیل برگزاری جام جهانی که گفته می‌شود حدود 2 ماه به طول خواهد انجامید این فرصت را به کادرفنی تیم‌های لیگ برتری می‌دهد که بتوانند روی نقاط ضعف خود کار کرده و با آمادگی بیشتری در ادامه فصل حضور پیدا کنند. یکی از نقاط ضعف سرمربیان لیگ شاید ناکامی در تغییر روند مسابقه در نیمه مربیان باشد.

سرمربیان لیگ برتر فوتبال ایران با توجه به قوانین جدید فرصت انجام 5 تعویض را دارند تا شرایط بازی را در نیمه دوم به سود تیم خود حفظ کنند و یا بهبود بخشند اما نگاهی به آمار و ارقام نشان می‌دهد که شاید بیشتر سرمربیان لیگ نتوانسته‌اند از سهمیه تعویض‌های خود به خوبی بهره ببرند و به اصطلاح تعویض طلایی انجام بدهند.

تعویض در یک بازی «قلعه‌نویی» را صدرنشین کرد!

گل‌گهر سیرجان یکی از پرگل‌ترین دیدارهای لیگ بیست‌ودوم را به‌ثبت رسانده، به طوری‌که شاگردان امیر قلعه‌نویی در هفته هشتم در مسجدسلیمان موفق شدند با 5 گل از سد نفت بگذرند و موقعیت خود را در کورس مدعیان بالانشین جدول حفظ کنند. نکته جالب‌توجه گلزنی بازیکنان تعویضی بود که باعث شد تا امیر قلعه‌نویی در بین سرمربیان لیگ، بهترین سرمربی در انجام تعویض‌های طلایی در لیگ بیست‌ودوم شناخته شود.

محمد خدابنده‌لو در آن مسابقه برای گل‌گهر دبل کرد و علی‌اصغر عاشوری و کی‌روش استنلی سوارز دیگر گلزنان گل‌گهر در نیمه دوم بودند، آن‌هم در شرایطی که در نیمه نخست بازی با تک گل امیر شهیم به پایان رسیده بود. خدابنده‌لو، عاشوری و کی‌روش هر 3 در نیمه دوم به ترکیب گل‌گهر اضافه شدند تا یک رکورد ویژه به نام امیر قلعه‌نویی به‌ثبت برسد.

سرمربی جوان لیگ و تعویض‌های سرنوشت‌ساز

مس کرمان بعد از گل‌گهر سیرجان بیشترین سود را از حضور بازیکنان جانشین در ترکیب تیمش برده است. فرزاد حسین‌خانی در دیدار با صنعت‌نفت آبادان در هفته دهم، در شرایطی که تیمش با یک گل از حریف خود پیش بود، به بازیکن جوانی به نام محمدصالح محمدی اعتماد کرد که محمدی هم پاسخ اعتمادی حسین‌خانی را داد و در واپسین دقایق مسابقه گل دوم بازی را به سود مس به‌ثمر رساند تا پیروزی نارنجی‌پوشان کرمانی تثبیت شود.

شروین بزرگ دیگر بازیکنی است که در ترکیب مس کرمان توانسته به عنوان یار جانشین بدرخشد. بزرگ در دیدار تیم‌های مس کرمان و گل‌گهر سیرجان در شرایطی بازی 1-1 دنبال می‌شد، در ترکیب مسی‌ها حضور پیدا کرد و توانست گل دوم را وارد دروازه گل‌گهر کند اما در واپسین دقایق بازی سیرجانی‌ها به گل تساوی دست پیدا کردند تا گلزنی بزرگ تبدیل به یک برد ویژه برای شاگردان حسین‌خانی نشود. هر چند که این سرمربی جوان با توجه به درخشش 2 بازیکن تعویضی تیمش دومین سرمربی موفق لیگ در زمینه انجام تعویض مثمرثمر است.

«سا پینتو» و فقط یک تعویض طلایی

سرمربی استقلال همواره در دوران حضورش در فوتبال ایران سعی کرده تا از هر 5 سهمیه تعویض خود در تمامی دیدارها استفاده کند. ریکاردو سا پینتو حتی در بسیاری از دیدارها منتظر رسیدن زمان بازی به دقیقه 60 هم نمی‌شود یا پیش از آن و یا در بین 2 نیمه تغییرات خود را انجام می‌دهد تا بلکه بتواند شرایط فنی تیمش را تغییر بدهد. تغییراتی که همواره مثمرثمر بوده اما تنها یک بازیکن تعویضی سا پینتو موفق به گلزنی برای آبی‌پوشان پایتخت شده است.

استقلال در هفته دوم لیگ برتر مقابل ملوان با یک گل از حریف خود عقب بود که عارف غلامی گل تساوی را وارد دروازه انزلی‌چی‌ها کرد و ریکاردو سا پینتو برای تغییر نتیجه به سود استقلال، مهدی قایدی را به میدان فرستاد که ستاره ریزنقش آبی‌ها کامبک تیمش را تکمیل کرد و گل دوم را به‌ثمر رساند و در ادامه یک ضربه پنالتی هم به سود شاگردان سا پینتو گرفت تا درخشش خود را تکمیل کرده باشد.

«دیاباته» به رکورد منفی «یحیی» پایان داد

پرسپولیس با هدایت یحیی گل‌محمدی تا پیش از هفته یازدهم نتوانسته بود در لیگ بیست‌ودوم توسط بازیکنان تعویضی به گل برسد که این طلسم با حضور شیخ دیاباته در دیدار با مس کرمان شکسته شد و مهاجم مالیایی سرخ‌پوشان پایتخت توانست گل 3 امتیازی تیمش را به‌ثمر برساند تا تبدیل به اولین تعویض طلایی پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم شود.

پیکان، ذوب‌آهن اصفهان، صنعت‌نفت آبادان و مس رفسنجان تیم‌هایی هستند که در لیگ بیست‌ودوم نتوانسته‌اند با درخشش بازیکنان تعویضی خود به گل برسند و در قعر جدول رده‌بندی این فاکتور آماری قرار دارند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری