football360 logo

قعرنشینان لیگ و هفته‌های سرنوشت‌ساز؛ شبیه به یک فیلم ترسناک!

17 آبان 1401 ساعت 15:308 نظر
4 تیم پایین‌جدولی لیگ بیست‌ودوم که برای بقا در سطح اول فوتبال ایران تلاش می‌کنند، دیدارهای دشواری را بعد از فیفادی در پیش خواهند داشت.

به گزارش فوتبال 360، جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال ایران با وجود تراکم بالای تیم‌ها در پایان هفته یازدهم، تقریبا نشان می‌دهد که کدام تیم‌ها در کورس قهرمانی هستند و کدام تیم‌ها برای بقا در لیگ باید تلاش کنند و رسیدن به میانه‌های جدول، می‌تواند مهم‌ترین هدف‌گذاری‌شان تا پایان لیگ بیست‌ودوم باشد. 4 تیم مس کرمان، ملوان بندرانزلی، نفت مسجدسلیمان و صنعت‌نفت آبادان تیم‌های بحران‌زده فصل جاری لیگ برتر فوتبال ایران هستند.

4 بازی سرنوشت‌ساز در انتظار شاگردان «حسین‌خانی»

مس کرمان در 5 دیدار اخیرش در لیگ برتر تنها 4 امتیاز به‌دست آورده و آخرین نتیجه شاگردان فرزاد حسین‌خانی در لیگ بیست‌ودوم شکست یک‌گله مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تهران بود. مسی‌ها که به تازگی به لیگ برتر بازگشته‌اند و به طلسم 8 ساله خود پایان داده‌اند، بی‌شک تمایل ندارند تا دوباره طعم سقوط به لیگ یک را بچشند اما آن‌ها برای بقا در لیگ برتر کار بسیار دشواری را در پیش‌روی خود دارند.

شاگردان حسین‌خانی باید خود را در تعطیلات فیفادی برای انجام 4 مسابقه دشوار تا پایان نیم‌فصل نخست آماده کنند، 4 مسابقه‌ای که می‌تواند به نوعی سرنوشت نارنجی‌پوشان کرمانی را رقم بزند و هم شانس فرار از بحران برای مسی‌ها وجود دارد و هم بیم سقوط به قعر جدول! در اولین بازی بعد از تعطیلات فیفادی، دربی استان کرمان میان تیم‌های مس کرمان و مس رفسنجان به میزبانی شاگردان فرزاد حسین‌خانی برگزار خواهد شد.

مسی‌ها در 3 بازی پایانی خود در نیم‌فصل نخست، در 2 بازی باید در بیرون از خانه مقابل تراکتور در تبریز و سپاهان در اصفهان قرار بگیرند و سرنوشت‌سازترین تقابل نارنجی‌پوشان کرمانی هم در هفته چهاردهم در خانه مقابل ملوان بندرانزلی خواهد بود، تیمی که به مانند مس در کورس بقا قرار دارد و فصل گذشته در لیگ یک مقابل هم قرار گرفتند. حسین‌خانی با وجود نتایج به‌دست آمده به نظر می‌رسد جایگاه مستحکمی روی نیمکت مس کرمان داشته باشد و حداقل تا پایان نیم‌فصل نخست مدیران باشگاه به او اعتماد خواهند داشت و بعید به نظر می‌رسد که تغییری در کادرفنی مس کرمان رخ بدهد.

برد روحیه‌بخش ناجی شاگردان «مازیار» می‌شود؟

ملوان بندرانزلی پیش از آغاز تعطیلات فیفادی، دیدار معوقه‌اش برابر فولاد خوزستان را برگزار کرد و ملوانی‌ها توانستند در خانه با شگفتی‌سازی با نتیجه 3 بر یک از سد فولاد بگذرند تا هم جایگاه مازیار زارع روی نیمکت ملوان تثبیت شود و هم آن‌ها از منطقه قرمز جدول خارج شوند و به رتبه چهاردهم صعود کنند. ملوانی‌ها در حالی با بردی روحیه‌بخش به استقبال تعطیلات فیفادی رفتند که بعد از این تعطیلات، 4 بازی مهم در انتظار آن‌ها خواهد بود.

شاگردان زارع در نخستین گام در خانه باید در مقابل سپاهان، یکی دیگر از مدعیان لیگ بیست‌ودوم قرار بگیرند. تقابل با مس رفسنجان در خانه حریف، دومین دیدار ملوانی‌ها بعد از فیفادی خواهد بود و سپس نوبت به انجام 2 دیدار متوالی و سرنوشت‌ساز تا پایان نیم‌فصل نخست می‌رسد. ابتدا مصاف با مس کرمان در کرمان و دیدار با نفت مسجدسلیمان در انزلی که پیروزی در این 2 مسابقه می‌تواند کاملاً معادلات را به سود ملوانی‌ها تغییر بدهد و در نقطه مقابل ناکامی در این 2 دیدار می‌تواند باعث تداوم تیره‌روزی‌های ملوان در لیگ بیست‌ودوم شود.

ابقای «مهاجری» نفت را از بحران نجات می‌دهد؟

مدیران باشگاه نفت مسجدسلیمان با وجود آنکه تیم‌شان در 6 هفته اخیر لیگ برتر بردی را نداشته و از مجموع 18 امتیاز تنها یک امتیاز به‌دست آورده، به رضا مهاجری اعتماد کردند و به صورت رسمی اعلام شد که این سرمربی در سمت خود ابقا شده و ماموریت دارد تا نفتی‌ها را از بحران نجات بدهد. حضور در موقعیت پانزدهم جدول باعث شده تا شاگردان رضا مهاجری در خطر سقوط به لیگ یک باشند و آن‌ها برای خروج از بحران کار بسیار دشواری دارند.

نفتی‌ها بعد از اتمام مسابقات جام جهانی و تعطیلات فیفادی باید در نخستین گام برابر تیم هم‌استانی قرار بگیرند و مقابل فولاد خوزستان صف‌آرایی کنند. رقیبی که خود شرایط بحرانی دارد و بی‌شک شاگردان مهاجری برای رسیدن به امتیاز کار دشواری را در مقابل خود خواهند داشت. مصاف با سپاهان در اصفهان، دومین بازی دشوار متوالی نفتی‌ها در مسیر پایان دادن به نیم‌فصل نخست خواهد بود و سپس آن‌ها باید در خانه مقابل آلومینیوم اراک قرار بگیرند. شاگردان مهاجری در هفته پایانی نیم‌فصل اول، دیداری سرنوشت‌ساز با ملوان در انزلی خواهند داشت که نتیجه آن می‌تواند در تعیین وضعیت نفت مسجدسلیمان در ادامه لیگ بیست‌ودوم بسیار حائزاهمیت باشد.

آقا «فیروز» و عملیات غیرممکن!

صنعت‌نفت آبادان که قعرنشین لیگ بیست‌ودوم است، در هفته‌های اخیر نتایجی بسیار ضعیف کسب کرده و در 8 دیدار قبلی فقط 2 امتیاز به‌دست آورده است. فیروز کریمی که به عنوان جانشین رضا پرکاس برای نجات صنعت‌نفت از بحران آمده بود، فعلاً نتوانسته به اهداف خود برسد و در اتفاقی معکوس، صنعت‌نفت با کریمی روزهای بحرانی‌تری را هم دارد تجربه می‌کند و سرمربی کهنه‌کار نفتی‌ها کار دشواری برای نجات تیمش از سقوط به لیگ یک دارد.

صنعت‌نفت که هنوز با فیروز کریمی بردی را در لیگ بیست‌ودوم به‌دست نیاورده، در ادامه لیگ بیست‌ودوم بعد از اتمام دیدارهای جام جهانی باید در هفته دوازدهم در قائمشهر مقابل نساجی قرار بگیرد که شاید این مسابقه آخرین فرصت کریمی برای نجات صنعت‌نفت باشد. بعد از دیدار با نساجی، نوبت به رویارویی با مدافع عنوان قهرمانی می‌رسد و نفتی‌ها باید از استقلال در آبادان میزبانی کنند. دیدار با ذوب‌آهن در اصفهان و سپس مصاف گل‌گهر در آبادان، پروژه دشوار کریمی برای نجات صنعت‌نفت از قعر جدول را عیان می‌سازد.

فیروز کریمی برای آنکه تا پایان نیم‌فصل نخست سرمربی صنعت‌نفت باقی بماند، پروژه دشواری در پیش‌روی خود دارد و کوچک‌ترین لغزش در مسیر خروج صنعت‌نفت از بحران می‌تواند به قیمت پایان همکاری سرمربی کهنه‌کار با تیم آبادانی به پایان برسد، مگر آنکه کریمی با شگفتی‌سازی در 4 هفته پایانی بتواند هم صنعت‌نفت را از قعر جدول نجات بدهد و هم موقعیت خود روی نیمکت این تیم را تثبیت کند. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری