football360 logo

نساجی و «شیری» بهترین در پنالتی، «منشا» و مس رفسنجان بدترین

17 آبان 1401 ساعت 13:375 نظر
نساجی مازندران بهترین آمار را در این دوره در گل کردن پنالتی دارد و مس رفسنجان بدترین تیم در پنالتی است.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، در این فصل از لیگ ۲۹ پنالتی اعلام شده که ۲۳ پنالتی تبدیل به گل شده است. نرخ تبدیل پنالتی به گل ۷۹ درصد است که این بالاترین میزان از لیگ ششم تاکنون است. از ۶ پنالتی هدر رفته لیگ، ۴ پنالتی توسط دروازه‌بان‌ها مهار شده و ۲ پنالتی هم خارج از چارچوب بوده است.

تغییر نقش «منشا» از پنالتی‌زن به پنالتی خراب‌کن

گادوین منشا فصل گذشته با ۱۴ گل، آقای گل لیگ شد. تبحر این بازیکن در گل کردن پنالتی نقش به سزایی در آمار این بازیکن داشت که هر ۷ پنالتی خود را تبدیل به گل کرده بود. این بازیکن در این فصل نه تنها گل نزده بلکه در هر ۲ پنالتی که پشت ضربه قرار گرفته در گلزنی ناکام بوده و منشا پنالتی خراب‌کن ترین بازیکن لیگ و مس رفسنجان بدترین تیم در زمینه گل کردن پنالتی بوده است.

نقطه مقابل مس رفسنجان و منشا، نساجی و حامد شیری است. این تیم ۴ پنالتی کسب کرده که هر ۴ پنالتی تبدیل به گل شده و رکورددار گل کردن پنالتی است. ۴ پنالتی نساجی توسط حامد شیری زده شده است. این بازیکن با این آمار توانست بین ۵ بازیکن برتر تاریخ لیگ در گل کردن پنالتی قرار گیرد.

نساجی در کنار ذوب‌آهن با کسب ۴ پنالتی، پنالتی‌گیرترین تیم لیگ است با این تفاوت که ذوب‌آهن یکی از پنالتی‌ها را از دست داده است. پیکان، تراکتور و گل‌گهر ۳ تیمی هستند که در این دوره موفق به کسب پنالتی نشدند. علاوه بر این تیم‌ها، مس رفسنجان دیگر تیمی است که از روی نقطه پنالتی گل نزده است. ۳ بازیکن در این دوره ۲ پنالتی کسب کردند. مهدی مومنی، محمدرضا سلیمانی و کریم اسلامی پنالتی‌گیرترین بازیکنان این فصل است.

رکورد منفی دیگر به نام شاگردان «مهاجری»

در پایان هفته یازدهم، بسیاری از رکوردهای منفی دفاعی لیگ به نام نفت مسجدسلیمان به ثبت رسیده است. این تیم با ۵ پنالتی، پنالتی‌ده‌ترین تیم لیگ است البته ۲ پنالتی از این ۵ پنالتی گل نشده و از این نظر بهترین تیم لیگ است. نفت مسجدسلیمان، تراکتور، پیکان و ملوان با دریافت ۳ گل از روی نقطه پنالتی، ضعیف‌ترین آمار را دارند. بین تیم‌هایی که رکورد گل خوردن ۱۰۰ درصدی از روی نقطه پنالتی دارند، ملوان با ۳ پنالتی، بیشترین پنالتی را داده است.

مس کرمان و آلومینیوم اراک تنها تیم هایی هستند که در این دوره پنالتی به ضررشان اعلام نشده است. در کنار این دو تیم ذوب‌آهن هم از پنالتی گل نخورده و تنها پنالتی ارتکابی این تیم در بازی با مس رفسنجان بود که حبیب‌ فرعباسی پنالتی منشا را مهار کرد. محمدرضا اخباری، علی محسن‌زاده و میلاد فراهانی دروازه‌بان‌های دیگری هستند که در این فصل پنالتی حریف را گرفتند. سعید کریمی از ملوان و محمد حسینی از تراکتور با دادن ۲ پنالتی رکوردداران این فصل هستند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری