football360 logo

بازگشت بوندس‌لیگا به تنظیمات کارخانه؛ دیوار برلین فرو ریخت

18 آبان 1401 ساعت 13:444 نظر
بایرن مونیخ باز هم صدر جدول لیگ را با قدرت به دست آورد.

به گزارش فوتبال 360، رویا پردازی حتی اگر فرصت کمی هم پیدا کند، باز هم شیرین است. تیم کم نام و نشان برلینی موفق شد این فرصت را 12 هفته در لیگ آلمان تمدید کند و تا همین جا هم خاطرات جذاب زیادی در تاریخ این باشگاه ثبت شده و آرزوهای برلینی‌ها جان تازه‌ای گرفته است. با این حال شکست پر گل یونیون برلین در دیدار مقابل لورکوزن به نوعی بیدار شدن از یک خواب خوش و مواجه شدن با واقعیت سرسخت در بیداری بود. یونیون برلین در هفته‌ای که با 5 گل توسط لورکوزن در هم کوبیده شد، شاهد ادامه فرم خوب بایرن و بازگشت این تیم به صدر جدول بوندس‌لیگا بود. اتفاقی که بیش‌تر کارشناسان فوتبال آن را پیش‌بینی می‌کردند و لیگ آلمان اکنون مثل ادوار گذشته یک مدعی بزرگ را در مسیر قهرمانی پیشتاز می‌بیند؛ بایرن مونیخ!

پایان رویاها، تلخ اما واقعی

تیمی که دورتموند و لایپزیش را شکست داده و بایرن مونیخ را متوقف کرده بود این حق را داشت که 7 هفته صدرنشین فوتبال آلمان باشد اما برای تعمیم چنین حقی به تمام طول فصل و به طور خاص هفته پایانی آن یونیون برلین به اندازه کافی قدرتمند و مجهز نبود. آن‌ها در اوج رویا بسر می‌بردند وقتی بازی به بازی موازی با برتری بایرن مونیخ امتیازهای لازم برای تداوم صدرنشینی را کسب می‌کردند. لورکوزن با سرمربی جدید و جوانش و البته ستاره سابق بایرن مونیخ ژابی آلونسو تیم کم نام و نشان بوندس‌لیگا را در اوج رویاها بدون بال رها کرد و برلینی‌ها با دریافت 5 گل فهمیدند باید جایگاه صدرنشینی را برای پادشاه فوتبال آلمان خالی کنند. با این وجود هنوز زود است تا در مورد آینده بوندس‌لیگا قضاوت کنیم و باید منتظر بود و دید آیا یونیون برلین می‌تواند با بازگشت به روزهای خوبش باز هم برای بایرن دردسر ایجاد کند یا خیر. باخت تحقیرآمیز صدرنشین سابق بوندس‌لیگا مقابل لورکوزن فقط به معنای از دست دادن صدر برای آن‌ها نبود و تمام نبایدهای گذشته برای یونیون برلینی‌ها شکسته شده است. این تیم برای اولین بار در این فصل در طول 3 مسابقه 2 بار شکست می‌خورد، برای اولین بار بیش از 2 گل در یک مسابقه دریافت می‌کند و بالاخره گل‌های خورده این تیم 2 رقمی می‌شود. برلین کاملا در هم شکسته و دیوارش شاید برای یک بار دیگر و این بار در میدان فوتبال و مستطیل سبز فرو ریخته است؛ دیواری که 7 هفته صدرنشینی برای آن‌ها از جنس رویا و جاه‌طلبی بنا شده بود و باز هم قربانی سلطه‌گری بایرن مونیخ بزرگ شد.

بایرن مونیخ و همان همیشگی

آن‌ها در 5 بازی گذشته خود در لیگ 3 بار رقبا را حداقل با 5 گل بدرقه کرده‌اند، 5 برد متوالی را پشت سر گذاشتند و آخرین بازی خود را با برتری 6 بر یک به پایان رساندند تا هر مدعی کوچک و بزرگی این حقیقت را دریابد که بایرن مونیخ بازگشته است. باواریایی‌ها بازگشته‌اند تا مثل همیشه فوتبال آلمان را مقهور قدرت بی چون و چرای خود کنند و حرف آخر را در سرزمین ژرمن‌ها بزنند. بوندس‌لیگا به تنظیمات کارخانه بازمی‌گردد و شاخص‌ترین ویژگی این لیگ در تنظیمات ابتدایی کارخانه شاید صدرنشینی و قهرمانی بایرن باشد. مونیخی‌ها به ثبات مناسبی در نتیجه‌گیری و فرم خوبی در نتایج بازی‌هایشان دست پیدا کرده‌اند؛ فرمی که این تیم را به صدر جدول بازگردانده و باعث شده تفاضل گل مثبت بایرن از تعداد گل‌های زده دومین خط حمله لیگ تا هفته چهاردهم فصل نه بیش‌تر بلکه خیلی بیشتر باشد. بایرن مونیخ تا اینجا با 47 گل زده و 13 گل خورده تفاضل مثبت 34 را به ثبت رسانده و این در حالی است که بهترین خط حمله پس از بایرن متعلق به فرانکفورت با 27 گل زده است. بهترین تفاضل گل پس از بایرن متعلق به فرایبورگ و یونیون برلین با عدد مثبت 7 شده و این یعنی بایرن حدودا 5 برابر در این زمینه موفق‌تر از بهترین‌های لیگ به جز خودش بوده و صریحا به رقبای این پادشاه مونیخی اعلام می‌کند همه چیز عادی دنبال می‌شود و قرار نیست شگفتی خاصی رقم بخورد. در حقیقت شگفتی بزرگ فوتبال آلمان همین ادامه قدرت‌نمایی بایرنی‌هاست و اگر باز هم قهرمانی در لیگ به نام باواریایی‌ها ثبت شود، دوران سلطه قرمزهای مونیخ است که یک شگفتی بزرگ و یک ماموریت دست نیافتنی انجام شده، تلقی می‌شود. بایرن مونیخ همی نقدر قدرتمند و شگفت‌انگیز است که اجازه نمی‌دهد هیچ تیمی در لیگ داخلی، شگفتی‌ساز شود.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری