football360 logo

مقایسه امیدگل تیم‌ها؛ به نام استقلال، به کام بیرانوند!

19 آبان 1401 ساعت 16:0022 نظر
امیدگل نشان می‌دهد که استقلال باکیفیت‌ترین موقعیت‌ها را ساخته و مس رفسنجان بدشانس‌ترین تیم فصل بوده است.

 به گزارش فوتبال360، امیدگل یکی از بهترین شاخص‌ها در صحت‌سنجی کیفیت خط حمله و دفاع هر تیم است. امید گل، پارامتری است که ارزش واقعی موقعیت‌های گل یک تیم را در یک مسابقه مشخص کند. این که یک تیم تا چه اندازه موقعیت های گل با کیفیتی ایجاد کرده و تا چه اندازه هم موقعیت‌های گل با کیفیتی روی دروازه‌اش ایجاد شده است. امیدگل در این فصل نشان می‌دهد که استقلال بهترین عملکرد را داشته است. تراکتور، سپاهان و نساجی در 5 هفته اخیر موتورشان روشن شده و به بالانشینان امیدگل اضافه شده‌اند. نساجی در بازی‌های خانگی، بعد از استقلال دومین تیم برتر فصل از حیث ایجاد امیدگل است، ولی در بازی‌های خارج از خانه، شاگردان حمید مطهری قعرنشین جدول‌اند. پرسپولیس در بازی‌های خارج از خانه، کمترین امیدگل را به حریفانش داده است.

استقلال و امیر؛ صدرنشینان امیدگل

طبق آمار امیدگل «متریکا»، در این فصل استقلال و گل‌گهر بهترین عملکرد را در ایجاد موقعیت گل داشتند. استقلال به طور میانگین در هر بازی به اندازه زدن 1.40 گل موقعیت ساخته است. در واقع استقلال در این فصل باید حداقل 15 گل می‌زد که 3 گل کمتر از این زده است. آماری که نشان می‌دهد استقلال به اندازه‌ای که موقعیت ساخته، گل نزده و مهاجمان این تیم قدر موقعیت‌ها را ندانستند. گل‌گهر بعد از استقلال در رتبه دوم ایجاد موقعیت گل قرار دارد. شاگردان امیر قلعه‌نویی که با 17 گل زده بهترین خط حمله لیگ هستند، به طور میانگین در هر بازی 1.13 امیدگل داشتند؛ در مجموع 12.43 امیدگل. مس رفسنجان و سپاهان هم دیگر تیم‌هایی هستند که به طور میانگین در هر بازی به اندازه یک حداقل یک گل، موقعیت ساختند. پرسپولیس پایین‌تر از تراکتور و نساجی و با متوسط 0.90 امیدگل در هر بازی، در رتبه هفتم این جدول قرار دارد. هوادار، مس کرمان و نفت آبادان هم قعرنشینان امیدگل ایجاد شده در لیگ بیست‌ودوم هستند.

کمترین امیدگل داده شده به حریفان؛ نجات پرسپولیس توسط بیرانوند!

استقلال که فصل گذشته را با رکوردشکنی در گل خورده و بدون شکست به پایان رساند، در این فصل هم ساختار منظم دفاعی‌اش را حفظ کرده است. در جدول امیدگلی که هر تیم به حریفان داده، استقلال با متوسط نیم‌گل در هر بازی، رکورددار است. در این آیتم مشخص شده که استقلال باید 5.5 گل در این فصل دریافت می‌کرد که 6 گل خورده و عددی منطقی برای خط دفاع و دروازه این تیم است. سپاهان هم بعد از استقلال، دومین تیمی است که کمترین امیدگل را به حریفش داده است. مس رفسنجان با متوسط 0.55 و پرسپولیس با میانگین 0.64 امیدگل مواجه شده در هر بازی، در رتبه سوم و چهارم حضور دارند. در نتیجه، پرسپولیس طبق جدول امیدگل باید در این فصل 7 بار دروازه‌اش باز می‌شد که فقط 3 گل خورده است. این آمار هم علاوه بر خوش‌شانسی پرسپولیس، سهم پررنگ علیرضا بیرانوند را در نتایج این تیم نمایان می‌کند. بازیکنی که با نمره 7.28 دومین بازیکن برتر این فصل از نگاه متریکا هم بوده است.

کدام فوتبال را تماشا کنیم؟

اگر از تماشای فوتبال دنبال هیجان هستید، بازی‌های نفت مسجدسلیمان، نساجی، تراکتور و استقلال را مشاهده کنید. در مسابقات این 4 تیم، بیشتر از سایر تیم‌ها موقعیت گل ایجاد می‌شود. در هر بازی نفت مسجدسلیمان به طور میانگین حداقل 2.36 امیدگل ساخته می‌شود. در دیدارهای نساجی 2.18، تراکتور 2.08 و استقلال هم به اندازه زدن 1.94 گل، موقعیت گل مشاهده می‌کنید. مخاطب‌های این آیتم، اصلا سراغ بازی ذوب‌آهن و آلومینیوم نروند که ‌در هر بازی به اندازه زدن 1.5 گل هم موقعیت ایجاد نمی‌شود.

امیدگل بالاتر از حریف؛ 9 بازی برتر!

استقلال و مس رفسنجان دو تیمی هستند که در 9 دیدار از 11 مسابقه فصل، تیم برتر زمین بودند و امیدگل بالاتری از حریف‌شان داشتند. استقلال یک مرتبه در همان هفته نخست امیدگل کمتری داشت که با دریافت 2 گل از سپاهان تنبیه شد. یک مرتبه هم در هفته سوم مقابل مس کرمان، امیدگل استقلال 0.09 کمتر از میهمانش بود، ولی بازی را پیروز شد. مس رفسنجان هم در بازی مقابل صنعت‌نفت آبادان و سپاهان امیدگل کمتری از حریفش داشت که هر دو مسابقه هم با تساوی به پایان رسید. ملوان و هوادار هم در این فاکتور ضعیف‌ترین تیم‌های فصل بوده‌اند که فقط در 2 دیدار امیدگل بالاتری از حریف داشتند. هوادار فقط در هفته هشتم و نهم که دو تیم تازه صعود کرده را شکست داد، امیدگل بالاتری از حریفش داشت. ملوان هم فقط در دو دیداری که این فصل پیروز شده، امیدگل بالاتری از حریفش داشت.

رکورد امیدگل در یک بازی؛ زد و خورد نساجی!

در این فصل رکورد امیدگل تیمی در یک مسابقه از لیگ برتر (از زمان ثبت آمار در متریکا) شکسته شد. استقلال در برد 3 بر یک مقابل نساجی، امیدگل بی‌نظیر 4.58 داشت. ذوب‌آهن هم در آخرین هفته برگزار شده پیش از شروع جام‌جهانی، در حالی 5 گل به نفت مسجدسلیمان زد که امیدگل 3.14 داشت. در ثبت این آمار، دو ضربه پنالتی ذوب‌آهن هم سهم پررنگی داشت. دیگر تیمی که در یک مسابقه از این فصل امیدگل بالای 3 ایجاد کرده، نساجی است که این تیم هم 4 گل به نفت مسجدسلیمان زده بود.

بیشترین اختلاف گل زده و امیدگل؛ 6 گل کمتر از امیدگل!

گل‌گهر سیرجان بالاترین نرخ بهره‌وری از موقعیت‌ها را دارد. به طور میانگین از هر 7 شوتی که بازیکنان این تیم زده‌اند، یکی گل شده است. گل‌گهر در این فصل به اندازه زدن 12.39 گل موقعیت ساخته، ولی با 17 گل زده، بهترین خط حمله لیگ را دارد. در واقع مهاجمان گل‌گهر از موقعیتی که ساخته شد، گل بیشتری زدند که نشان از شانس و کیفیت بالای بازیکنان این تیم دارد. امیدگل ایجاد شده سپاهان هم نزدیک به عدد 11 بود که مهاجمان مورایس هم 4 گل بیشتری از این تعداد زدند. در آن سمت هم بدشانس‌ترین و قدرنشناس‌ترین مهاجمان لیگ در رفسنجان حضور دارند که از امیدگل 11.33 فقط 5 گل زدند! استقلال، صنعت‌نفت آبادان، آلومینیوم اراک و پیکان هم دیگر تیم‌هایی هستند که نسبت به امیدگل ساخته شده، گل کمتری زدند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری