football360 logo

نمره قابل‌قبول برای سرمربی 70 ساله؛ «بردیف» و تقلا برای ساخت بهترین تراکتور تاریخ

18 آبان 1401 ساعت 12:3027 نظر
تراکتوری‌ها نسبت به فصول گذشته توانسته‌اند عملکرد قابل‌قبولی از خود به‌جای بگذارند.

به گزارش فوتبال 360، تراکتور تبریز در سالیان گذشته همواره محل رفت‌وآمد سرمربیان نام‌آشنای دنیای فوتبال بوده و مدیران تراکتور طاقت ناکامی تیم‌شان را نداشتند و با وجود انتخاب سرمربیان مطرح، اما در صورت ناکامی آن‌ها به صورت گزینه‌ای برای جانشینی او نهایی می‌کردند. در 5 سال اخیر که مالکیت تراکتور برعهده محمدرضا زنوزی بوده، از جان توشاک تا ژرژ لینکز و مصطفی دنیزلی و ارطغرل ساغلام روی نیمکت سرخ‌پوشان تبریزی نشسته‌اند.

بهترین رکورد دوره جدید با «دنیزلی»

مصطفی دنیزلی سرمربی سابق پرسپولیس، در لیگ نوزدهم سکان هدایت تراکتور را برعهده داشت و موفق شد بهترین عملکرد را در 11 هفته آغازین لیگ برتر فوتبال ایران در دوره حضور مالک جدید به‌ثبت برساند. سرخ‌پوشان تبریزی با هدایت مصطفی دنیزلی از 11 مسابقه، 20 امتیاز به‌دست آوردند و توانستند عملکرد قابل قبولی را از خود به جای بگذارند.

دنیزلی مهم‌ترین برد دوران حضورش در تراکتور را مقابل تیم سابق خود به‌دست آورد و موفق شد پرسپولیس را شکست بدهد. 4 برد پیاپی از جمله دستاوردهای سرمربی ترکیه‌ای در تیم تراکتور بود. البته که عمر حضور او هم در تراکتور چندان طولانی نبود و در ادامه فصل و بعد از 13 هفته، دنیزلی جای خود را به احد شیخ‌لاری داد و در نهایت تراکتوری‌ها فصل را با هدایت ساکت الهامی به پایان بردند.

سرمربی سابق رئال مادرید فقط 6 هفته دوام آورد!

محمدرضا زنوزی در اولین فصلی که مالکیت باشگاه تراکتور را برعهده گرفته بود، به سراغ خریدهای بزرگ رفت و توانست با بازیکنانی مثل مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج‌صفی برای حضور در تراکتور تبریز توافق کند. آنتونی استوکس، لی اروین و یوکیا سوگیتا از جمله خریدهای دیگر تراکتور بودند که تیمی به اصطلاح کهکشانی را برای سرخ‌پوشان تبریزی شکل داده بودند.

زنوزی برای انتخاب سرمربی به سراغ سرمربی سابق رئال مادرید و لیورپول رفت و با جان توشاک به توافق رسید اما عمر حضور این سرمربی در فوتبال ایران فقط 6 هفته بود و عملکرد خوبی در تراکتور نداشت. در ادامه فصل ژرژ لینکز به عنوان جانشین توشاک انتخاب شد اما این سرمربی نامدار هم عملکرد موفقی از خود در تراکتور به جای نگذاشت تا لیگ هجدهم در شرایطی عجیب برای تراکتوری‌ها به پایان برسد.

رکورد تاریخی «خطیبی» در تراکتور

تراکتوری‌ها بهترین عملکردشان در 11 هفته نخست را در تاریخ لیگ برتر، در لیگ چهاردهم با هدایت رسول خطیبی به‌ثبت رساندند. به طوری‌که در آن فصل سرخ‌پوشان تبریزی با 24 امتیاز از 11 مسابقه، عملکردی استثنایی داشتند و حضور مداوم آن‌ها در کورس قهرمانی باعث شد تا واپسین لحظات لیگ چهاردهم تراکتوری‌ها شانس قهرمانی در لیگ را داشته باشند.

خطیبی که در هفته نوزدهم از سمتش کنار رفت، جای خود را به تونی اولیویرا داد و سرمربی پرتغالی توانست روند خوبی را در تیم تراکتور داشته باشد و در نهایت سرخ‌پوشان تبریزی با یک امتیاز فاصله نسبت به سپاهان عنوان قهرمانی را از دست دادند و در رتبه دوم جدول قرار گرفتند و نایب‌قهرمان لیگ چهاردهم شدند.

سرمربی سابق زنیت، آخرین امید پرشورها

قربان بردیف سرمربی کهنه‌کار که سابقه حضور در تیم زنیت روسیه دارد، در چالشی متفاوت حضور در فوتبال ایران را پذیرفته و در 11 هفته نخست حضورش در فوتبال ایران سعی داشته تا بتواند عملکردی متفاوتی از خود به جای بگذارد. سرخ‌پوشان تبریزی با هدایت بردیف در 11 دیدار ابتدایی لیگ بیست‌ودوم توانسته‌اند 15 امتیاز کسب کنند. شروع ناموفق تراکتور در هفته‌های ابتدایی باعث شده تا امتیازات به‌دست آمده از سوی شاگردان بردیف چندان بالا نباشد.

تراکتور نسبت به فصل گذشته که تنها 11 امتیاز سرخ‌پوشان تبریزی در تا پایان هفته یازدهم به‌دست آوردند، عملکرد بهتری داشته و هواداران پرشور تبریزی امیدوارند که تجربه بردیف به کار تیم‌شان بیاید و با صبوری مدیران باشگاه، این سرمربی 70 ساله بتواند تراکتور را در کورس قهرمانی لیگ برتر جای بدهد.

تراکتوری‌ها در حال حاضر با 15 امتیاز در رتبه هفتم جدول هستند و فاصله‌ای 9 امتیازی تا رتبه نخست دارند. شاگردان بردیف بعد از تعطیلات فیفادی به ترتیب باید مقابل تیم‌های پیکان، مس کرمان، نساجی و استقلال قرار بگیرند که این برنامه نشان می‌دهد سرخ‌پوشان تبریزی برای اضافه شدن به جمع مدعیان تا پایان نیم‌فصل اول، کار بسیار دشواری خواهند داشت و باید دید قربان بردیف با تکیه بر تجربه بالای خود، چه عملکردی در هفته‌های پیش‌رو خواهد داشت.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری