football360 logo

از «لوکادیا» و «لک» تا «پاتوسی» و آقای‌گل؛ ستاره‌هایی در قعر جدول!

22 آبان 1401 ساعت 16:0038 نظر
در فاکتورهایی فنی، نام چند ستاره در قعر جدول مشاهده می‌شود.

به گزارش فوتبال360، در این فصل، 2 صدرنشین جدول گلزنان، کمتر از همه بازیکنان لیگ توپ را لمس کرده‌اند. آقای گل فصل قبل لیگ برتر، در این فصل در جمع 10 بازیکن ضعیف لیگ در نمرات متریکا حضور دارد. حامد لک کمتر از همه دروازه‌بان‌ها، شوت مهار کرده است. کی‌روش بی‌دقت‌ترین بازیکن لیگ است و آیاندا پاتوسی ناکام‌ترین بازیکن در نبردهای یک مقابل یک.

«لک» بعد از پرسپولیس هم خوشبخت نشد؟

حامد لک در این فصل عملکرد قابل قبولی داشته است. او در 6 دیدار از 10 مسابقه‌ای که حضور داشت اصلا گلی نخورد و در مجموع هم فقط 4 گل خورده است. لک برخلاف فصل گذشته که بیشترین اشتباه فردی را بین همه دروازه‌بان‌های لیگ داشت، در این فصل فقط یک اشتباه داشته است. آمار منفی او اما، به تعداد شوت مهار شده مربوط می‌شود. لک در این فصل پایین‌ترین متوسط مهار شوت را دارد. او فقط 13 شوت مهار کرده. بعد از او هم پیام نیازمند حضور دارد که کمتر از لک بازی کرده و 12 مهار شوت داشته است. برای اینکه مقایسه درستی از این فاکتور داشته باشید، لازم است بدانید که علیرضا حقیقی در این فصل 40 شوت مهار کرده است.

یک آمار عجیب از بهترین گلزنان فصل!

در این فصل کمترین لمس توپ را کدام بازی داشته است؟ پاسخ، بهترین گلزن فصل است. دومین بازیکن از حیث کمترین لمس توپ چه کسی است؟ باز هم پاسخ بهترین گلزن فصل است. در آماری غیرمنتظره، دو صدرنشین جدول گلزنان، پایین‌ترین میزان لمس توپ را در این فصل داشته‌اند. یورگن لوکادیا که با 6 گل زده همه نگاه‌ها را به خودش جلب کرده، در هر بازی از این فصل به طور میانگین فقط 23 لمس توپ داشته است. محمد عباس‌زاده، صدرنشین مشترک جدول گلزنان هم در هر بازی فقط 25 مرتبه توپ را لمس کرده است. در حالی که بازیکنی مثل دانیال اسماعیلی‌فر در هر بازی بیش از 80 لمس توپ داشته است. در جمع مهاجم‌ها هم محمد محبی فعال‌ترین بازیکن لیگ بوده که 2 برابر عباس‌زاده و لوکادیا توپ را لمس کرده است.

ناکام مثل «پاتوسی»!

درصد موفقیت در نبردها نشان می‌دهد که هر بازیکن در چند درصد از دوئل‌های یک مقابل یک برنده شده است. برای نمونه امید نورافکن در این فصل در 58درصد از نبردهایی که شرکت کرده، پیروز شده است. این دوئل می‌تواند روی هوا باشد، می‌تواند روی زمین باشد، چه در حالتی که نورافکن قصد دریبل مدافع روبرویش را دارد، چه در حالتی که بازیکنی قصد عبور از نورافکن را دارد. در این فاکتور، آیاندا پاتوسی پایین‌ترین درصد موفقیت را داشته است. او از هر 4 نبردی که شرکت کرده، در 3 دوئل شکست خورده است.

«کی‌روش» بی‌دقت‌ترین بازیکن فصل!

در این فصل 13 بازیکن دقت پاس حداقل 90درصدی داشته‌اند. دو مدافع میانی پرسپولیس، عارف آقاسی، عارف غلامی و میلاد سرلک سرشناس‌ترین بازیکنانی هستند که از هر 10 پاسی که داده‌اند، حداقل 9 پاس سالم به مقصد رسیده است. در این فاکتور اما نام یک چهره سرشناس در قعرجدول دیده می‌شود. مطابق انتظار، مهاجم‌ها پایین‌نشینان این فاکتور هستند. در قعر جدول اما نام کی‌روش استنلی دیده می‌شود. کی‌روش در این فصل فقط 60.6درصد از پاس‌هایش سالم به مقصد رسیده است. شمیزود تمیروف و گادوین منشا هم دیگر مهاجمان کم‌دقت لیگ هستند.

آقای گل در جمع ضعیف‌ترین بازیکنان فصل!

گادوین منشا با اینکه فقط در 4 بازی فصل در ترکیب اصلی مس رفسنجان حضور داشته و مجموعا 387 دقیقه بازی کرده، اما چهارمین شوت‌زن برتر این فصل است. او به طور میانگین در هر 90دقیقه، 3 مرتبه دروازه حریفان را با شوت تهدید کرده است. منشا در جمع 10 بازیکن برتر فصل در تعداد شوت در چارچوب هم هست. از آن‌جایی که هیچ کدام از این تلاش‌های او منجر به گل نشده و حتی پنالتی هم هدر داده است، منجر شده که در جمع 10 بازیکن ضعیف لیگ در نمرات متریکا قرار بگیرد. بازیکنی که فصل گذشته با 14 گل زده، آقای‌گل فصل شده بود، در این فصل خیلی زود کادرفنی تیمش را ناامید کرد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری