football360 logo

بهترین مدافعان لیگ را چه تیمی در اختیار دارد؟

22 آبان 1401 ساعت 15:3015 نظر
مهدی رحمتی به عنوان دروازه‌بان توانسته بهترین فاز دفاعی را برای تیمش آماده کند.

به گزارش فوتبال 360، پیدا کردن جواب این سوال که کدام تیم، مهاجمان و بازیکنان گلزن بهتری دارد کار سختی نبود. در لیگی که تعداد موقعیت‌های ایجاد شده و گل‌های به ثمررسیده به سختی بالا می‌رود مقایسه آمار و پیدا کردن تیم‌های هجومی با بازیکنان گلزن کار سختی نیست. وقتی این سوال به اینکه کدام تیم بهترین مدافعان و دروازه‌بان را دارد تغییر پیدا می‌کند، پیدا کردن جواب اما کار بسیار سختی است. یکی از دلایلی که لیگ کم‌گلی را شاهد هستیم بیش از اینکه به ضعف فاز هجومی تیم‌ها ارتباط داشته باشد به اقتدار فاز دفاعی آن‌ها مربوط است. تیم‌هایی که فرمول رسیدن به جام در لیگ برتر ایران را پیدا کرده و با بلندتر کردن دیوارهایی که مقابل دروازه‌هایشان می‌کشند، گل‌زدن را به یک کار سخت تبدیل کرده‌اند. 

در این رقابت سخت بازی‌های دفاعی اما کدام تیم و مربی توانسته بهتر از بقیه عمل کند؟ بهترین فاز دفاعی را در لیگ، یک دروازه‌بان ساخته است. دروازه‌بانی که سال‌ها در بازی‌های تیمش، دیوار دفاعی تشکیل می‌داد حالا با ایجاد همین دیوار دفاعی در لیگ عملکردی شگفت‌انگیز داشته است. مهدی رحمتی با یکی از ضعیف‌ترین خطوط حمله لیگ در رده پنجم قرار دارد. او این رتبه را مدیون فاز دفاعی تیمش است که با امید گل 11.5 حریفان باید حداقل 12 گل دریافت می‌کرده اما فقط 4 بار دروازه‌اش باز شده است!

البته مهدی رحمتی بخش زیادی از این آمار را مدیون دروازه‌بانش حسین پورحمیدی است. این تیم یک گل بیشتر از پرسپولیس به عنوان بهترین خط دفاع لیگ خورده و این در حالی است که امید گل حریفان پرسپولیس 10  بوده است. یحیی گل‌محمدی هم در همسایگی رفیق قدیمی‌اش سومین فاز دفاعی خوب را در اختیار دارد. در کنار این 2 نفر، دیگر یار قدیمی آنها یعنی مهدی تارتار حضور دارد. او هم از 3 تیمی است که توانسته اختلاف بیش از 7 گل را میان امید گل حریفان و گل‌های دریافتی ثبت کند. ذوب‌آهن 6 گل خورده در حالی‌که امید گل حریفان 13.4 بوده است.

تنها 2 تیم در جدول لیگ برتر تعداد گل‌های دریافتی‌شان بیش از امید گل حریفان بوده است. یکی از این 2 تیم نامش کاملا مشخص است. نفت مسجدسلیمان که با 25 گل دریافتی رکوردی عجیب را به نام خودش ثبت کرده است. براساس آمار متریکا آن‌ها با امید گل کمی بالاتر از 17 به رقبا نباید به این دفعات دروازه‌شان باز می‌شد اما این اتفاق افتاده است. برخلاف نام تیم اول حدس زدن نام تیم دوم اصلا کار آسانی نیست. تراکتور دومین تیمی است که بیش از امید گل حریفان دروازه‌اش باز شده است. آن‌ها از 12.8 موقعیت، 14 گل خورده‌‎اند. بازی هفته دهم مقابل سپاهان و دریافت 4 گل از این تیم دیداری بود که باعث شد تا تراکتور این آمار بد را ثبت کند. دیداری که در آن محمدرضا اخباری هم اخراج شد و رضا کاخساز 3 گل دریافت کرد تا در غیاب دروازه‌بان اول تبریزی‌ها آمار این تیم شرایط بدی پیدا کند. 

نتیجه گیری این است که تیم مهدی رحمتی و مهدی تارتار بهترین آمار دفاعی را ثبت کرده‌اند و نفت مسجدسلیمان و تراکتور هم در بدترین‌ها صدرنشین هستند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری