football360 logo

مهره مورد علاقه «کی‎روش»؛ ستاره‌ای از استقلال

20 آبان 1401 ساعت 12:3046 نظر
مدافع چپ آبی‌پوشان پایتخت در 3 بازی اخیر تیم ملی بیشترین فرصت بازی را در میان بازیکنان لیگ برتری در ترکیب ایران به‌دست آورده است.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته در ورزشگاه آزادی و در سومین حضور کارلوس کی‌روش در بازگشت دوباره این سرمربی پرتغالی به ایران، مقابل نیکاراگوئه به برتری یک‌گله دست پیدا کرد تا در دوره جدید حضور کی‌روش، روند شکست‌ناپذیری ملی‌پوشان فوتبال ایران حفظ شود و آن‌ها با 2 برد مقابل نیکاراگوئه و اروگوئه و تساوی برابر سنگال به کار خود پایان بدهند.

شاگردان کی‌روش پیش از آغاز جام جهانی، 25 آبان‌ماه در دوحه قطر یک دیدار دوستانه مقابل تونس هم خواهند داشت و سپس از 30 آبان‌ماه ماموریت ملی‌پوشان فوتبال ایران در جام جهانی 2022 قطر آغاز می‌شود. نکته مهم درباره مسابقه دیشب، هدف‌گذاری کارلوس کی‌روش برای سنجش آمادگی فنی بازیکنان لیگ برتری دعوت‌شده به اردوی تیم ملی بود.

رکورد ویژه در اختیار مدافع چپ آبی‌ها

کی‌روش در 3 بازی دوستانه اخیر تیم ملی مقابل اروگوئه، سنگال و نیکاراگوئه سعی داشته تا آمادگی فنی بازیکنان تیم ملی را محک بزند اما نکته مهم درباره مسابقه شب گذشته، غیبت بازیکنان لژیونر حاضر در لیگ‌های اروپایی بود که باعث شد تا سرمربی تیم ملی برای چینش ترکیب اصلی به سراغ استفاده از بازیکنان تیم ملی جوانان هم برود! البته که باید به این نکته اشاره داشت که محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده و امید ابراهیمی از بین بازیکنان لژیونر در فهرست مسابقه شب گذشته حضور داشتند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در بین بازیکنان شاغل در لیگ برتر تاکنون بیشترین اعتماد را به مدافع چپ استقلال کرده است. ابوالفضل جلالی که در تیم باشگاهی‌اش حضوری چرخشی را در ترکیب تیم تجربه می‌کند، به یکی از مهره‌های مورد علاقه کارلوس کی‌روش تبدیل شده و شانس بالایی برای حضور در جام جهانی دارد.

جلالی در دیدار مقابل اروگوئه 68 دقیقه برای تیم ملی ایران به میدان رفت و مقابل سنگال استراحت کرد و شب گذشته حضوری 90 دقیقه‌ای را مقابل نیکاراگوئه تجربه کرد تا با رکورد 158 دقیقه در بین بازیکنان لیگ برتری، بیشترین فرصت را در ترکیب تیم ملی در 3 بازی اخیر به‌دست آورده باشد. مدافع چپ آبی‌پوشان پایتخت در پست دفاع چپ رقبایی مثل میلاد محمدی، احسان حاج‌صفی و امید نورافکن دارد اما امیدوار است بتواند اعتماد کی‌روش را برای حضور در جام جهانی جلب کرده باشد.

تکلیف خط دروازه مشخص شد؟

کارلوس کی‌روش در دیدار مقابل اروگوئه 63 دقیقه به علیرضا بیرانوند اعتماد کرد و بعد از مصدومیت او به امیر عابدزاده میدان داد و سپس در دیدار بعدی نوبت به حسین حسینی رسید و او 90 دقیقه دروازه‌بان ایران در مصاف با سنگال بود. شب گذشته تصور می‌شد که کی‌روش دیگر دروازه‌بانان تیم ملی را هم مورد آزمایش قرار بدهد اما پیام نیازمند و محمدرضا اخباری جایی در تفکرات سرمربی پرتغالی تیم ملی نداشتند تا عملاً شانس حضورشان در جام جهانی هم به صفر برسد.

نیازمند در اردوی اتریش هم حضور داشت اما فرصت بازی مقابل 2 رقیب سرسخت را به‌دست نیاورد. کی‌روش در مسابقه شب گذشته، 63 دقیقه به علیرضا بیرانوند اعتماد کرد و در 27 دقیقه پایانی مسابقه هم نوبت به حسین حسینی رسید تا از دروازه ایران حراست کند که هر 2 دروازه‌بان آمادگی بالایی از خود نشان دادند تا حضور خود در فهرست تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قطر را تثبیت کنند.

پاس‌گل «نورافکن» را به جام جهانی می‌رساند؟

امید نورافکن از جمله بازیکنان چند پُسته حاضر در اردوی تیم ملی فوتبال ایران به‌شمار می‌رود. نورافکن در پست دفاع میانی، دفاع چپ و هافبک دفاعی و هافبک میانی توانایی بازی دارد و شب گذشته با تصمیم کارلوس کی‌روش در پست هافبک میانی به میدان رفت و موفق شد سازنده گل برتری ایران باشد. نورافکن در شرایطی شب گذشته مقابل نیکاراگوئه به میدان رفت که در 2 بازی قبلی مقابل اروگوئه و سنگال جایی در تفکرات سرمربی پرتغالی نداشت.

مدافع چپ سپاهان با 63 دقیقه حضور در ترکیب ایران در 3 بازی اخیر، کمترین فرصت را در بین بازیکنان لیگ برتری به‌دست آورده اما این احتمال وجود دارد که با توجه به درخشش و گل‌سازی نورافکن، کارلوس کی‌روش نام او را در فهرست نهایی تیم ملی جای بدهد. البته که امید نورافکن برای حضور در فهرست نهایی تیم ملی کار دشواری دارد و به نظر می‌رسد که از بین او و ابوالفضل جلالی که هر 2 بازیکن در مسابقه شب گذشته در ترکیب تیم ملی به میدان رفتند، یک بازیکن شانس حضور در جام جهانی را به‌دست آورد.

مهدی ترابی با 145 دقیقه فرصت بازی در 3 بازی اخیر، بعد از مدافع چپ استقلال دومین بازیکن لیگ برتری است که بیشترین فرصت را از سوی کارلوس کی‌روش برای حضور در ترکیب تیم ملی به‌دست آورده است. میلاد سرلک 109 دقیقه برای ایران به میدان رفته و وحید امیری هم حضوری 93 دقیقه‌ای را در ترکیب تیم ملی تجربه کرده است. نکته مهم درباره مرتضی پورعلی‌گنجی و روزبه چشمی اینکه 2 بازیکن سرخابی‌های پایتخت شب گذشته برای نخستین‌بار در ترکیب اصلی قرار گرفتند و 90 دقیقه کامل به آن‌ها اعتماد شد، البته که پورعلی‌گنجی بیشتر در مصاف ایران مقابل سنگال حضوری 45 دقیقه‌ای در مقابل حریف آفریقایی را تجربه کرده بود. سامان فلاح مدافع جوان پیکان هم جزو بازیکنان لیگ برتری بود که فرصت بازی در ترکیب تیم ملی را به‌دست نیاورد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری