football360 logo

سورپرایز به سبک «کی‌روش»؛ تیم ملی ایران با 25 بازیکن در راه قطر

22 آبان 1401 ساعت 23:04260 نظر
فهرست تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی قطر اعلام شد.

به گزارش فوتبال 360، کادرفنی تیم ملی ایران بازی تدارکاتی مقابل نیکاراگوئه را پیش از سفر به قطر در تقویم بازی‌های تیم ملی جای داد تا شرایط بازیکنان شاغل در لیگ برتر به خوبی ارزیابی شود و بعد از ارزیابی نهایی، تکلیف 25 بازیکن موردنظر کارلوس کی‌روش برای حضور در جام جهانی 2022 قطر مشخص شود. کی‌روش در دیدار مقابل نیکاراگوئه سعی کرد تا به تمامی بازیکنان مدنظرش میدان بدهد و آمادگی فنی آن‌ها را مورد بسنجد.

کی‌روش سرانجام بعد از اتمام دیدار با نیکاراگوئه و بررسی آخرین وضعیت بازیکنان با مشورت و هم‌فکری سایر اعضای کادرفنی خود بازیکنان منتخب خود را انتخاب و اعلام کرد تا فهرست 25 نفره تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی 2022 قطر مشخص شود. سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی فهرست تیم ملی را اعلام کرده که ایران برخلاف سایر کشورها قرار است با 25 بازیکن در جام جهانی شرکت کند، در حالی‌که سایر تیم‌ها از سهمیه 26 بازیکن خود استفاده کرده‌اند!

سوپرایز بزرگ «کی‌روش» در خط دروازه

علیرضا بیرانوند، حسین حسینی، امیر عابدزاده و پیام نیازمند بازیکنان منتخب کارلوس کی‌روش در خط دروازه هستند. حضور بیرانوند و حسینی در فهرست تیم ملی قابل پیش‌بینی بود اما در تصمیمی جالب‌توجه کی‌روش از 4 سهمیه اختصاص یافته برای دروازه‌بان‌ها به صورت کامل استفاده کرد و نام امیر عابدزاده و پیام نیازمند را هم در فهرست تیم ملی برای حضور در جام جهانی جای داد.

محمدرضا اخباری دروازه‌بان باتجربه تراکتور تبریز تنها جا مانده در پست دروازه در اردوی اخیر تیم ملی است و بعد از ناکامی در حضور در جام جهانی قطر، حالا باید اخباری به ترکیه سفر کند و به اردوی تیم تراکتور اضافه شود. بیرانوند و عابدزاده برای دومین دوره متوالی است که در فهرست تیم ملی قرار می‌گیرند و حسین حسینی و پیام نیازمند برای نخستین‌بار حضور در جام جهانی را تجربه خواهند کرد، البته که از میان این 4 گزینه به نظر می‌رسد که بیرانوند شانس بازی بیشتری در جام جهانی 2022 قطر داشته باشد.

رویای مدافع دهه هشتادی محقق نشد

کارلوس کی‌روش برای چینش خط دفاعی تیم ملی از مجید حسینی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان و مرتضی پورعلی‌گنجی دعوت به عمل آورده تا در جام جهانی 2022 قطر همراه تیم ملی باشند. چهره سرشناس غایب در بین مدافعان دعوت شده به تیم ملی، سامان فلاح مدافع جوان تیم پیکان است که در اردوهای اخیر تیم ملی حضور داشت اما در نهایت نتوانست نظر مساعد کی‌روش را به خود جلب کند و در فهرست نهایی تیم ملی حضور یابد.

مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی در جام جهانی 2018 سابقه حضور در خط دفاعی تیم ملی را دارند و حالا برای دومین دوره متوالی شانس حضور در این رقابت‌ها را خواهند داشت.

پدیده استقلال در راه جام جهانی

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پست دفاع راست مطابق انتظار صادق محرمی و رامین رضاییان را دعوت کرده که به نظر می‌رسد محرمی شانس بازی بیشتری در قطر داشته باشد. در سمت چپ خط دفاعی هم در شرایطی که گفته می‌شد از میان ابوالفضل جلالی و امید نورافکن، کی‌روش روی نام یکی از آن‌ها خط قرمز بکشد، سرمربی پرتغالی تیم ملی تصمیم گرفت تا نام امید نورافکن را از فهرست تیم ملی خط بزند تا در سمت چپ خط دفاعی تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 قطر، ابوالفضل جلالی در کنار میلاد محمدی در فهرست حضور پیدا کند.

رونمایی از جانشین «ابراهیمی» و یک سورپرایز ویژه

کی‌روش در شرایطی بازیکنان خط میانی تیمش را اعلام کرده که بی‌شک حسرت نبودن امید ابراهیمی در کنار تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر را می‌خورد. سرمربی تیم ملی ایران در پست هافبک میانی از احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، علی کریمی و روزبه چشمی دعوت به عمل آورده تا همراه تیم ملی در جام جهانی باشند. دعوت دوباره از علی کریمی بعد از مدت‌ها دوری یکی از سورپرایزهای ویژه کی‌روش به شمار می‌رفت.

میلاد سرلک در شرایطی که گفته می‌شد با توجه به مصدومیت امید ابراهیمی شانس حضور در فهرست تیم ملی برای جام جهانی را دارد، نتوانست نظر مساعد کی‌روش را برای جام جهانی جلب کند و باید از تهران مسابقات جام جهانی را دنبال نماید.

لژیونرها به صف شدند

مهدی ترابی و وحید امیری 2 وینگر لیگ برتری دعوت شده از سوی کارلوس کی‌روش برای حضور در جام جهانی 2022 قطر هستند اما در کنار این 2 بازیکن پرسپولیسی، کی‌روش از علی قلی‌زاده، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس هم دعوت کرده تا در کنار تیم ملی باشند. قدوس در جام جهانی گذشته و در دیدار با مراکش پایه‌گذار گل برتری ایران بود و امیدوار به درخشش دوباره در جام جهانی است.

علیرضا جهانبخش هم برای سومین‌ دوره متوالی حضور در جام جهانی را تجربه می‌کند و جزو چهره‌های شاخص و باتجربه تیم ملی به شمار می‌رود. علی قلی‌زاده هم که در دوره دراگان اسکوچیچ یکی از مهره‌های ثابت ترکیب تیم ملی ایران بود، امیدوار است بتواند نظر کی‌روش را هم به خود جلب کند و در جام جهانی 2022 قطر فرصت بازی به‌دست آورد.

خط آتش کهکشانی

تیم ملی ایران در شرایطی در جام جهانی 2022 قطر حضور می‌کند که شاید قابل پیش‌بینی‌ترین بازیکنان فهرست کارلوس کی‌روش در خط حمله بودند. کریم انصاری‌فرد ستاره باتجربه تیم ملی در کنار مهدی طارمی و سردار آزمون 3 مهاجم دعوت‌شده از سوی کی‌روش به تیم ملی برای حضور در جام جهانی هستند تا انصاری‌فرد هم به مانند جهانبخش سومین حضورش در جام جهانی را تجربه کند.

مهدی طارمی هم بعد از گذراندن یک فصل رویایی در پورتو حالا امید اول ایران برای درخشش در جام جهانی 2022 قطر است و سردار آزمون هم با پشت سر گذاشتن دوره مصدومیت به نظر می‌رسد رفته رفته به فرم ایده‌آل خود بازگشته و می‌تواند تیم ملی ایران را در جام جهانی همراهی کند.

فهرست 25 نفره تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی 2022 قطر:

علیرضا بیرانوند، حسین حسینی، پیام نیازمند، امیر عابدزاده، مجید حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، شجاع خلیل‌زاده، روزبه چشمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی، رامین رضاییان، ابوالفضل جلالی، میلاد محمدی، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی، علی کریمی، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، مهدی ترابی، وحید امیری، سامان قدوس، کریم انصاری‌فرد، مهدی طارمی و سردار آزمون

تیم ملی فوتبال ایران که در گروه دوم رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر با تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا همگروه است، پیش از آغاز جام جهانی 25 آبان‌ماه در مقابل تیم ملی تونس در دیداری تدارکاتی به میدان خواهد رفت و سپس در 30 آبان‌ماه شاگردان کی‌روش در اولین مسابقه از جام جهانی برابر تیم ملی انگلیس قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

معرفی دروازه‌بان‌های ایران در جام جهانی؛ رقابت بیرو و بچه عقاب
- معرفی مدافعان ایران در جام جهانی؛ سوغات دوحه
- معرفی هافبک‌های ایران در جام جهانی؛ محصول مشترک ایران و انگلیس
- معرفی مهاجمان ایران در جام جهانی؛ مثلث مرگبار

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری