football360 logo

عمق ترکیب ایران در جام‌جهانی 2022؛ ترافیکِ شیرین!

22 آبان 1401 ساعت 23:4464 نظر
«کی‌روش» بازیکنان را طوری انتخاب کرده که در هر پست، حداقل 2 بازیکن توانایی بازی داشته باشند.

به گزارش فوتبال 360، لیست رسمی 25 نفره تیم ملی برای حضور در جام‌جهانی قطر اعلام شد تا ایران به مانند تیم ملی فرانسه با یک بازیکن کمتر در فهرست خود نسبت به میزان سهمیه 26 بازیکن در جام جهانی 2022 شرکت کند. وحید امیریِ 34 ساله مسن‌ترین و ابوالفضل جلالی با 24 سال سن جوان‌ترین بازیکن تیم است. 16 بازیکن این لیست هم در دوره قبلی در جام‌جهانی حضور داشتند.

دروازه‌بان‌؛ برای اولین بار در تاریخ!

تجربه تلخ مصدومیت دو دروازه‌بان اصلی در تیم ملی مصر، کارلوس کی‌روش را ترسانده است. ایران از فرصت اضافه شدن 4 بازیکن به لیست، نسبت به جام‌جهانی‌های قبلی استفاده کرده و یک دروازه‌بان را به 3 دروازه‌بان قبلی اضافه کرده است. احتمالا علیرضا بیرانوند همچنان شماره یک کارلوس کی‌روش باقی خواهند ماند. آماده‌ترین دروازه‌بان این فصل لیگ برتر که فقط 3 گل در 11 مسابقه دریافت کرده است. حسین حسینی هم پس از 2 فصل نمایش درخشان در لباس استقلال، بالاخره به آرزویش رسیده و با تیم ملی راهی قطر خواهد شد. بازگشت پیام نیازمند به فوتبال ایران هم موفقیت‌آمیز بوده و او هم جزو این لیست قرار گرفته است. امیر عابدزاده نیز سهمیه لژیونرها درون خط دروازه است.

دفاع راست؛ همان همیشگی!

کارلوس کی‌روش بعد از تست کردن نفراتی چون صالح حردانی و مهدی شیری، آن‌ها را خط زد و با همان دو دفاع راست قبلی راهی این تورنمنت خواهد شد. با توجه به آمادگی و درخشش صادق محرمی در لیگ کرواسی، احتمالا او گزینه اول حضور در این پست خواهد بود. هر چند که رقیب سرسختی به نام رامین رضاییان را کنار خود می‌بیند.

دفاع چپ؛ سرگیجه کارلوس!

احتمالا یکی از سخت‌ترین تصمیم‌ها برای کارلوس کی‌روش، انتخاب دفاع چپ بوده است. پستی که میلاد محمدی مدت‌هاست آن درخشش سابق را ندارد. ابوالفضل جلالی هم از این فرصت استفاده کرده و توانایی‌هایش را اثبات کرده است. احسان حاج‌صفی نیز توانایی بازی در این پست را دارد.

دفاع میانی؛ برای یک زوج!

با خط خوردن سامان فلاحِ 21 ساله، ایران 4 دفاع میانی نسبتا با تجربه را به قطر می‌برد. در این پست شانس بازی محمدحسین کنعانی‌زادگان نسبت به سایرین بیشتر است. مجید حسینی، شجاع خلیل‌زاده و مرتضی پورعلی‌گنجی هم گزینه‌های قرار گرفتن در کنار کنعانی‌زادگان هستند. در لیست 25 نفره تیم ملی، روزبه چشمی هم توانایی بازی در این پست را دارد، ولی بعید به نظر می‌رسد که این بار در قلب دفاع قرار بگیرد.

هافبک دفاعی؛ مصدومیت امید به نفع این 3 نفر!

3 بازیکن از 25 بازیکن منتخب، برای حضور در راس عقبِ خط هافبک تیم ملی می‌جنگند. در این بین شانس سعید عزت‌اللهی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی بیشتر از دو گزینه دیگر است. با مصدومیت امید ابراهیمی، شانس بازی علی کریمی بیشتر شد. روزبه چشمی هم دیگر گزینه کی‌روش در این پست است.

هافبک میانی؛ رقابتی در حد انگلیس!

در آرایش احتمالی 3-3-4 ایران در این تورنمنت، دو بازیکن روی دست هافبک دفاعی بازی خواهند کرد. در صورت آمادگی بدنی وحید امیری، او شانس اول بازی در سمت چپ خط هافبک تیم ملی است. پستی که احسان حاج‌صفی هم توانایی بازی در آن را دارد. در سمت راست هم احتمالا ایران با احمد نوراللهی وارد مسابقات خواهد شد و در صورت نیاز به زدن گل، سامان قدوس، بازیکن ایرانی  برنتفورد جایگزین خوبی برای او خواهد بود.

مهاجم؛ستاره‌ها وارد می‌شوند!

علیرضا جهانبخش، کاپیتان تیم ملی، در سمت راست خط حمله بازی خواهد کرد. پستی که نام علی قلی‌زاده هم در آن مشاهده می‌شود. انتخاب اول کی‌روش برای مهاجم سمت چپ، مهدی طارمی، آماده‌ترین بازیکن این روزهای فوتبال ایران است. طارمی هم در صورت آماده نبودن سردار آزمون، می‌تواند در نوک پیکان خط حمله قرار بگیرد. در این صورت شانس بازی مهدی ترابی هم افزایش خواهد یافت. البته سردار، یک جانشین آماده به نام کریم انصاری‌فرد را هم روی نیمکت می‌بیند. بازیکنی که آخرین گل ایران در جام‌جهانی را زده است. 

بیشتر بخوانید:

معرفی دروازه‌بان‌های ایران در جام جهانی؛ رقابت بیرو و بچه عقاب
- معرفی مدافعان ایران در جام جهانی؛ سوغات دوحه
- معرفی هافبک‌های ایران در جام جهانی؛ محصول مشترک ایران و انگلیس
- معرفی مهاجمان ایران در جام جهانی؛ مثلث مرگبار

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری