football360 logo

معرفی هافبک‌های ایران در جام جهانی؛ محصول مشترک ایران و انگلیس

23 آبان 1401 ساعت 00:1217 نظر
مصدومیت ابراهیمی و بازی‌های پرفراز و نشیب نوراللهی، شاید قدوس را به مهره ثابت ایران در جام جهانی تبدیل کند.

به گزارش فوتبال 360، لیست تیم ملی برای جام جهانی قطر اعلام شد و کارلوس کی‌روش، 25 بازیکن را برای سومین جام جهانی خود با ایران دعوت کرده است.

هافبک‌های تیم ملی، محصول مشترکی از لیگ برتر ایران، لیگ‌های اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس هستند. بازیکنانی با خصوصیات متنوع، که دست کی‌روش را برای انتخاب ترکیب اصلی باز می‌گذارند. سعید عزت اللهی، احتمالا هافبک دفاعی تیم ملی خواهد بود اما برای پست‌های باقی مانده، رقابت نزدیکی بین چند بازیکن در جریان است.

سعید عزت‌اللهی

بازی کردن در سطح دوم فوتبال دانمارک، چیزی نبود که عزت‌اللهی آرزویش را داشته باشد اما او این فصل مجبور شده به وایله برگردد و برای این تیم بازی کند. عزت‌اللهی از زمان بازگشت به وایله، بازیکن فیکس تیمش بوده و 2 پاس گل هم داده است. او پس از رفتن کی‌روش، مدتی از تیم ملی دور شد اما توانست دوباره خودش را به ترکیب اصلی تحمیل کند. در جام جهانی هم عزت‌اللهی یکی از اصلی‌ترین مهره‌های ایران محسوب می‌شود. بازیکنی که شاید در همین جام، برای پنجاهمین بار برای ایران به میدان برود و رکوردی بزرگ، در سن 26 سالگی به دست آورد.

روزبه چشمی

جام جهانی 2018، قرار بود چشمی یکی از مدافعان اصلی ایران باشد اما مصدومیت مقابل مراکش، این شانس را از او گرفت. چشمی پس از رفتن کی‌روش، دیگر برای تیم ملی بازی نکرد و به نظر می‌رسید دورانش با پیراهن ایران به پایان رسیده است. نمایش‌های خوب او در استقلال اما، با دعوت دوباره توسط کی‌روش به تیم ملی همراه شد. بازیکن محبوب سرمربی تیم ملی، بازی با نیکاراگوئه فرصت بازی هم پیدا کرد و حالا، در لیست بازیکنان دعوت شده به جام جهانی قرار گرفته است. با این تفاوت که نام او این بار، در لیست هافبک‌های ایران دیده می‌شود.

علی کریمی

مصدومیت‌های پرتعداد در سال‌های اخیر، بزرگترین مانع پیشرفت علی کریمی بوده‌اند. او ابتدای فصل، تصمیم گرفت قطر را به مقصد سوپرلیگ ترکیه ترک کند. کریمی در کایسری اسپور، هم‌تیمی مجید حسینی است. او هفته اول اخراج شد و هفته سوم که به ترکیب تیمش برگشت، با مصدومیتی سنگین روبرو شد. کریمی در هفته‌های اخیر، ابتدا به عنوان بازیکن ذخیره به ترکیب کایسری اسپور برگشت و پس از آن، فرصت بازی در ترکیب اصلی را پیدا کرد. آمادگی خوبی که همزمان با مصدومیت امید ابراهیمی، فرصت سفر به قطر را در اختیار او قرار داد.

احمد نوراللهی

زننده گل دراماتیک ایران در خاک لبنان، از روزهای اوجش فاصله گرفته است. نوراللهی در شباب الاهلی، نسبت به فصل پیش اوضاع بهتری دارد اما هنوز، نتواسنته شبیه به فرمانده خط میانی پرسپولیس باشد. کی‌روش که در جام ملت‌های آسیا از نوراللهی استفاده کرده بود، او را به جام جهانی قطر هم دعوت کرده است. با این حال، نوراللهی برای بازی در ترکیب اصلی رقبای سرسختی دارد و باید بتواند بار دیگر خودش را به سرمربی ایران اثبات کند.

سامان قدوس

قدوس نماینده ایران، در مهمترین لیگ فوتبال جهان است. هر چند این فصل جایی در ترکیب برنتفورد نداشته و بازی‌های تیمش را از روی نیمکت تماشا می‌کند. 32 دقیقه بازی، تنها سهم قدوس از این فصل لیگ برتر بوده است. قدوس زمان مربیگری اسکوچیچ، حضوری چرخشی در ترکیب تیم ملی داشت اما با بازگشت کی‌روش، توانسته جایگاه محکم‌تری پیدا کند. او مقابل اروگوئه خوب بازی کرد و روبروی سنگال هم نمایشی امیدوار کننده داشت. قدوس بیشتر از قبل، در کارهای دفاعی شرکت می‌کند و با توجه به حضورش در فوتبال جزیره، یکی از شانس‌های اصلی بازی کردن در اولین مسابقه ایران روبروی انگلیس است.

وحید امیری

در بین بازیکنان لیگ برتری، بیشترین سابقه ملی را دارد. امیری مقابل نیکاراگوئه با بازوبند کاپیتانی، شصت و هفتمین بازی ملی خود را انجام داد. او در جام جهانی قبل، به شکل غافلگیر کننده‌ای فیکس شد و نمایشی غافلگیر کننده‌تر داشت. مصدومیت امیری، خبری نگران کننده برای تیم ملی بود و او در بازگشت، نشان داد کاملا توانسته به آمادگی برسد. برگ برنده امیری برای ایران، توانایی بازی او در پست‌های مختلف است. او احتمالا در جام جهانی، برای تیم ملی در پست هافبک میانی یا هافبک چپ بازی خواهد کرد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری