football360 logo

«شجاعی» تنها نیست؛ تقسیم رکورد با همبازیان سابق

27 آبان 1401 ساعت 10:1617 نظر
3 بازیکن تیم ملی با حضور در قطر به دنبال ثبت رکوردهایی به نام خود هستند.

به گزارش فوتبال 360، مسعود شجاعی بعد از جام‌جهانی 2022 یک رکورد منحصر به فرد را از دست خواهد داد. کاپیتان تیم ملی که با 3 حضور در رقابت‌های جهانی فوتبال یکی از چهره‌های ویژه این رقابت‌ها بود، بعد از پایان بازی‌های قطر این رکورد را با 3 هم‌تیمی سابق خود شریک خواهد شد. شجاعی با 86 بازی ملی در فهرست رکوردداران جز 10 نفر اول نیست اما تنها فوتبالیست ایرانی بود که 3 بار جام جهانی را تجربه کرد.

در رقابت‌های امسال علیرضا جهانبخش، احسان حاج‌صفی و کریم انصاری‌فرد 3 بازیکنی هستند که سومین جام‌جهانی خود را تجربه می‌کنند. در میان این 3 بازیکن فقط علیرضا جهانبخش این شانس را دارد تا با ادامه روند فعلی و ملی‌پوش ماندن به تنهایی به عدد 4 برسد. احسان حاج‌صفی هم به دنبال رکورد دقیقه بازی و رسیدن به مهدی مهدوی‌کیاست.

حاج‌صفی در حال حاضر با 456 دقیقه بازی کردن در جام جهانی بعد از مهدی مهدوی‌کیا و آندرانیک تیموریان بازی قرار دارد. احسان حاج‌صفی بازیکنی است که از لحاظ کیفیت بازی در فصول گذشته می‌توانست نظر هر مربی که روی نیمکت تیم ملی‌ می‌نشست را جلب کند اما در دوره اسکوچیچ گهگاه روی نیمکت قرار می‌گرفت. او حالا امیدوار است با آمدن کی‌روش دوباره بازیکن بدون تغییر ترکیب تیم ملی باشد و با بازوبند کاپیتانی پیشاپیش سایر نفرات وارد میدان شود. این اتفاق باعث می‌شود که این بازیکن به 2 رکورد برسد. اولین رکورد این است که او اولین بازیکنی خواهد بود که دو دوره بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو بسته است. همچنین می‌تواند بالاتر از مهدوی‌کیا و آندرانیک تیموریان بازیکنان سابق سرخابی رکورد دقایق حضور در جام‌جهانی را به نام خود ثبت کند.

نکته جالب این است که از میان این 4 رکورددار فقط کریم انصاری‌فرد سابقه بازی در پرسپولیس را داشته و سه بازیکن دیگر بدون حضور در تیم‌های پایتخت نام خود را در تاریخ تیم ملی ایران ثبت خواهند کرد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری