football360 logo

باواریایی‌ها دست جمعی به جام جهانی می‌روند، کمپ بایرن در قطر

25 آبان 1401 ساعت 17:5114 نظر
بایرن مونیخ بیش از هر باشگاه دیگری در جام جهانی بازیکن دارد.

به گزارش فوتبال 360، وقتی از شخصیت بین‌المللی پادشاه بوندس‌لیگا حرف می‌زنیم، دقیقا چنین محتوایی مد نظرماست؛ تیم ناگلزمن بیش از هر تیم بزرگ و کوچک دیگری از لیگ‌های معتبر در جام جهانی قطر نماینده دارد و بازیکنان این تیم می‌توانند یکدیگر را در قالب تیم‌های ملی از نزدیک ببیند. در واقع بایرن مونیخ مجموعه‌ای از ستاره‌هایی است که باید از یکدیگر جدا شوند، زیر پرچم و با پیراهن تیم ملی خود با یکدیگر به رقابت بپردازند و مجددا در قالب تیم مدافع عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا همبازی یکدیگر باشند. 

فرانسه و آلمان، یک مسابقه باواریایی

در فوتبال آلمان واقعیت و قانونی نانوشته وجود دارد که می‌گوید هر زمان بایرن مونیخ در اوج باشد، تیم ملی می‌تواند بهترین نتایج خود را رقم بزند. بایرن مونیخ این روزها هم در اوج به سر می‌برد و تیم ملی آلمان مثل همیشه وابستگی عمیقی به قهرمان و مدعی اول قهرمانی لیگ کشورش دارد. بایرن با 7 بازیکن مهمِ ملی‌پوش، بدنه تیم فوتبال کشورش را می‌سازد و ستاره‌های صدرنشین بوندس‌لیگا به نوعی یک سفر کاری و ماموریتی را در قطر دنبال می‌کنند. آن‌ها با توافق باشگاه از سوی فدراسیون فوتبال آلمان مامورند تیم ملی را در جام جهانی به موفقیت برسانند. توماس مولر، سرژ گنبری، جمال موسیالا، لروی سانه، لئون گورتزکا، جاشا کیمیش و مانوئل نویر 7 ملی‌پوش آلمانی بایرن مونیخ هستند که همگی از مهره‌های مورد اطمینان و کاربردی هانسی فلیک در قطر به شمار می‌روند. از آلمان که عبور کنیم، فرانسه به عنوان مدافع عنوان قهرمانی جهان هم با ستاره‌های تیم مونیخی کار می‌کند. فرانسوی‌ها در واقع شعبه دوم بایرن را در جام جهانی دایر خواهند کرد و با 4 بازیکن از قهرمان بوندس‌لیگا در ترکیب خود سر و کار دارند. تیم دیدیه دشان، دایوت اوپامکانو، بنجامین پاوارد، لوکاس هرناندس و کینگزلی کومان را از جمع بایرنی‌های جام در ترکیب خود می‌بیند که باز هم ستاره‌هایی مهم و تاثیرگذار هستند. تقابل فرانسه و آلمان اگر در قطر اتفاق بیفتد، این مسابقه بیش از هر تیم دیگری با مخاطبان مونیخی همراه است و در حقیقت یک جلسه تمرینی حرفه‌ای برای تیم ناگلزمن خواهد بود. 

از قلب اروپا تا آفریقا

هلند هم از دیگر مدعیانی است که با در اختیار داشتن ماتیاس دلیخت در خط دفاعی‌اش وامدار بایرن مونیخ است. کرواسی، فینالیست دوره قبل جام جهانی با پدیده‌ای به نام جوزیپ استانیشیچ به میدان می‌آید که از مهره‌های ناگلزمن در بوندس‌لیگا به شمار می‌رود. دامنه توریست‌های بایرن در قطر به قاره سبز هم ختم نشده و آن‌ها در تیم‌های آفریقایی هم نمایندگان مهم و بزرگی دارند. سادیو مانه که گفته می‌شد ممکن است به علت مصدومیت به رقابت‌ها نرسد به ترکیب تیم ملی دعوت شده و نماینده خط حمله مونیخ در ترکیب تیم ملی سنگال است. خط حمله کامرون هم با یکی از آماده‌ترین بازیکنان این فصل بوندس‌لیگا تجهیز می‌شود و اریک چوپوموتینگ که این روزها عصای دست سرمربی تیم باشگاهی‌اش شده، برای شیرهای کامرونی توپ می‌زند. نصیر مزروعی، ستاره‌ای که این فصل به جمع باواریایی‌ها پیوسته در ترکیب تیم ملی مراکش نقش مهمی را ایفا خواهد کرد. اگر آلفونسو دیویس با مصدومیت جام جهانی را از دست نمی‌داد در مورد تیم بایرن مونیخ می‌شد این عبارت را بیان کرد که آنها با در اختیار داشتن بازیکنانی از تمام نقاط دنیا، صاحب یک امپراطوری هستند که هرگز غروب نمی‌کند. به این جمعیت زیاد بازیکنان بایرن در جام جهانی اگر تیم ملی اتریش را هم اضافه می‌کردیم، رختکن صدرنشین بوندس‌لیگا تقریبا خالی از بازیکن می‌شد. 

لذت رقابت با هم‌تیمی‌ها

در کنار تمام دشواری‌های برگزاری جام جهانی در این فصل سال باید بپذیریم این رویداد جذابیت‌های خودش را هم دارد که تقابل مونیخی‌ها با یکدیگر  از جمله این جذابیت‌هاست. احتمالا اولین تقابل بایرنی‌ها در جام جهانی در دیدار مراکش و کرواسی با رویارویی جوزیپ استانیشیچ و نصیر مزروعی شکل خواهد گرفت. این در حالی است که این 2 بازیکن تا همین چند روز قبل برای موفقیت یک تیم تلاش می‌کردند. چنین پدیده‌ای با وجود احتمال برخورد آلمان و فرانسه در مراحل حذفی جالب‌تر خواهد شد. بازی‌های دیگری هم هست که می‌تواند هر 2 سوی میدان را با بازیکنانی از تیم بزرگ شهر مونیخ ببیند. می‌تواند جالب باشد کیمیش را در ترکیب تیم ملی آلمان ببینیم که می‌خواهد سرعت هم‌تیمی‌اش کینگزلی کومان را در ترکیب فرانسه مهار کند یا مانوئل نویر در تلاش برای مهار توپی باشد که سادیو مانه به سمت دروازه‌اش می‌فرستد. آن‌ها شاید یک بار در این فصل طعم ایستادن در مقابل یکدیگر را بچشند و البته این موضوع در کنار تمام جذابیت‌هایش در صورت عدم مدیریت می‌تواند تبدیل به یک مشکل و دغدغه برای انسجام تیمی بایرن مونیخ شود. به عنوان مثال اگر آلمان با درخشش کومان در ترکیب فرانسه از جام جهانی کنار برود، شاید بخشیدن او توسط هم‌تیمی‌هایش در ترکیب ژرمن‌ها به زمان نیاز داشته باشد. هر چه هست بایرن مونیخ در این جام جهانی شاهد یک سفر دسته جمعی به قطر از سوی بازیکنانش بوده و ناگلزمن ناخواسته ترکیبش را به یک اردوی جذاب در خاورمیانه برده است؛ اردویی که سرمربی در آن غایب است و بازیکنان هم باید برای غلبه بر یکدیگر به میدان بروند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری