football360 logo

روز تلخ مدافع جوان تیم ملی؛ «جلالی» از ترکیب دور شد

27 آبان 1401 ساعت 12:0366 نظر
ابوالفصل جلالی که در بازی با نیکاراگوئه بازی خوبی انجام داد روز بدی را مقابل تونس گذراند.

به گزارش فوتبال 360، مدافعان کناری استقلالی گویا در تیم ملی شانس زیادی ندارند. بعد از جعفر سلمانی که در بازی یک نیمه‌ای برای تیم ملی در پست غیرتخصصی نامش از تیم ملی خط خورد این‌بار نوبت به ابوالفضل جلالی رسیده است. جعفر سلمانی البته در آن زمان هنوز پیراهن استقلال را برتن نکرده بود اما حالا بازیکن هم‌‌پستش و هم‌تیمی‌اش در یک بازی مهم و سرنوشت‌ساز برای جایگاهش در تیم، نتوانست نمره قبولی بگیرد. بازی با تونس از لحاظ زمان برگزاری و ملاحظات کادرفنی برای جلوگیری از مصدوم‌شدن بازیکنان و مشخص نشدن تاکتیک تیمی نمی‌تواند از نظر نتیجه اهمیت زیادی داشته باشد. با این حال برای مربی به خصوص مربی‌ای مانند کی‌روش که وقت کمی برای کنار تیم بودنش داشته فرصت مهمی برای گرفتن تصمیم نهایی در مورد بازیکنان ثابت و ذخیره‌اش بسیار مهم است. 

ابوالفضل که در دیدار دوستانه مقابل اروگوئه به صورت فیکس بازی کرد، عملکرد بسیار خوبی در آن دیدار داشت و به نوعی به بازیکن محبوب کی‌روش تبدیل شد تا او را به امید نورافکن باتجربه ترجیح بدهد. 

ابوالفضل جلالی اما در بازی با تونس نتوانست عملکرد خوبش را تکرار کند و در در این بازی حساس پنالتی داد و اخراج هم شد تا رسانه‌ها از خروج او از تفکرات کی‌روش بنویسند. قطعا پنالتی و اخراج دادن توسط یک مدافع اصلا اتفاق عجیبی نیست و این اشتباه می‌توانست از سمت هر بازیکنی انجام شود. با این حال با توجه به فرصت بسیار کم تا بازی‌های ایران، قطعا کوچکترین اشتباه می‌تواند به معنای آخرین اشتباه باشد. بعد از پنالتی جلالی و 10نفره شدن تیم ملی ، شاگردان کی‌روش گل دوم را هم دریافت کردند تا دیداری که 0-0 درجریان بود با اشتباه بازیکن استقلال به باخت 2 بر صفر منجر شود. جلالی 30 دقیقه در این بازی حضور داشت و اگر اخراج نمی‌شد می‌توانست دقایق بازی‌اش با پیراهن تیم ملی را بیشتر کند. مدافع نیمکت‌نشین استقلال که که جانشین امید نورافکن در لیست تیم ملی شد حالا بعد از بازی تونس خودش هم باید جایش را به باتجربه‌هایی مانند میلاد محمدی و احسان حاج‌صفی بدهد. بازیکنی که به واسطه سن و تجربه کمش از ابتدا هم شانس زیادی برای حضور در ترکیب اصلی نداشت اما بعد از این بازی شاید اندک شانس بازی و حتی حضور به عنوان بازیکن ذخیره را هم از دست داده باشد. 

ابوالفضل جلالی با 24 سال سن جوان‌ترین بازیکن تیم ملی ایران در ششمین حضورش در جام جهانی خواهد بود ضمن اینکه در ادوار گذشته حضور تیم ملی در جام جهانی جوانان اول تیم ملی فوتبال کشورمان 20 و 21 سال بیشتر نداشته اند و او به نوعی پیرترین جوان ایرانی است! 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری