football360 logo

وضعیت مبهم «سردار»؛ «آزمون» به دیدار انگلیس می‌رسد؟

26 آبان 1401 ساعت 10:3021 نظر
مهاجم تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته در دیدار تدارکاتی مقابل تونس به میدان نرفت تا حضورش در اولین بازی ایران در جام جهانی در هاله‌ای از ابهام باشد.

به گزارش فوتبال 360، شاگردان کارلوس کی‌روش گذشته در آخرین دیدار تدارکاتی قبل از آغاز جام جهانی 2022 قطر مقابل تیم ملی تونس به میدان رفتند و با 2 گل مغلوب حریف آفریقایی شدند، هر چند بازی پشت درهای بسته بود اما سایت فدراسیون فوتبال بعد از اتمام مسابقه جزئیاتی از این بازی را منتشر کرد و همچنین اشاره‌ای به بازیکنانی کرد که در این مسابقه برای تیم ملی به میدان رفتند که نکته جالب‌توجه، استفاده کی‌روش از 22 بازیکن بود.

امیرعابدزاده و پیام نیازمند جزو بازیکنانی بودند که در فهرست 25 نفره ایران در مسابقه روز گذشته فرصت بازی به‌دست نیاوردند اما به جز این 2 دروازه‌بان بازیکن دیگری هم بود که با صلاحدید کی‌روش اجازه بازی برابر تونس را به‌دست نیاورد و او کسی جز سردار آزمون نبود. مهاجم باتجربه تیم ملی که بعد از گذراندن یک دوره درمانی نسبتاً طولانی توانست خود را به جام جهانی قطر برساند.

دوری 48 روزه «سردار» از میدان مسابقه!

سردار آزمون آخرین‌بار در بوندسلیگا و در دیدار برابر بایرن‌مونیخ در شب شکست 4 گله بایرلورکوزن برای تیمش به میدان رفت و بعد از آن به دلیل مصدومیت نتوانست جایی در ترکیب لورکوزنی‌ها داشته باشد. تقابل بایرن مونیخ و یاران سردار آزمون، 8 مهرماه برگزار شد و 48 روز از آن مسابقه گذشته و آزمون دور از میادین بوده است!

مهاجم تیم ملی فوتبال ایران با هماهنگی انجام شده میان کادرفنی تیم ملی و باشگاه لورکوزن دوره درمانی خود را در قطر گذراند و حدود 10 روز قبل بود که به تمرینات لورکوزن اضافه شد اما ژابی آلونسو روی مهاجم ایرانی تیمش ریسک نکرد و به او در بوندسلیگا بازی نداد تا آزمون بدون انجام مسابقه در یک ماه اخیر برای حضور در جام جهانی آماده شود.

تاکتیک احتمالی «کی‌روش»

کارلوس کی‌روش در 2 بازی تدارکاتی تیم ملی مقابل اروگوئه و سنگال در فیفادی ماه سپتامبر تصمیم جالب‌توجهی در قبال خط حمله تیمش گرفت و در شرایطی که تصور می‌شد سرمربی پرتغالی به صورت همزمان از مهدی طارمی و سردار آزمون در ترکیب تیم ملی استفاده کند، اما کی‌روش به صورت چرخشی به این 2 مهاجم باتجربه و گلزن میدان داد. به طوری‌که آزمون در بازی نخست مقابل اروگوئه در ترکیب اصلی بود و در دیدار برابر سنگال به عنوان یار جانشین به میدان آمد و برای تیم ملی گل هم زد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 از مهدی طارمی در پست وینگر استفاده کرد و سردار آزمون را به عنوان مهاجم هدف میدان داد اما با توجه به شرایط آزمون و دوری طولانی‌مدت او از میادین این احتمال وجود دارد که مهاجم باتجربه تیم ملی برای دیدار حساس مقابل انگلیس در ترکیب اصلی قرار نگیرد و احتمالاً مهدی طارمی انتخاب کارلوس کی‌روش در خط حمله خواهد بود و آزمون به عنوان یار جانشین به ترکیب اضافه می‌شود.

آزمون بعد از اضافه شدن به کاروان تیم ملی در دوحه، در تمرینات گروهی حضور داشته اما عدم حضور او در مسابقه تدارکاتی مقابل تونس نشان می‌دهد که مهاجم باتجربه تیم ملی هنوز به فرم ایده‌آل خود نرسیده و به نظر می‌رسد که کارلوس کی‌روش قصد ندارد که روی مهاجم تیمش ریسک کند.

کریم انصاری‌فرد دیگر مهاجم در دسترس کارلوس کی‌روش است که او هم شانس بازی در جام جهانی 2022 قطر را دارد. مهاجم باتجربه‌ای که در جام جهانی 2018 در دیدار با پرتغال از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شد و حالا در سودای دومین گل خود در ادوار جام جهانی است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری