football360 logo

وعده 2 ستاره تیم ملی در قطر؛ می‌خواهیم اتفاقی تاریخی رقم بزنیم

27 آبان 1401 ساعت 16:38141 نظر
2 بازیکن باتجربه تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از تمرین تیم ملی پاسخگوی سوالات خبرنگاران بودند.

به گزارش فوتبال 360، علیرضا جهانبخش و علیرضا بیرانوند روز گذشته در نشست با خبرنگاران حاضر در قطر برای پوشش اخبار جام جهانی، درباره آخرین وضعیت تیم ملی برای حضور در این رقابت‌ها و شرایط رقبا و هم‌چنین انگیزه و اهداف تیم ملی صحبت کردند و امروز نوبت به 2 ستاره باتجربه دیگر تیم ملی رسید تا در جمع خبرنگاران حاضر شوند و پاسخگوی اصحاب رسانه باشند.

کریم انصاری‌فرد و مرتضی پورعلی‌گنجی که در جام جهانی قبلی هم در فهرست تیم ملی حضور داشتند، در جمع خبرنگاران در سالن نشست خبری حاضر شده و به سوالات مطرح شده درباره وضعیت تیم ملی ایران و مسابقات پیش‌رو پاسخ دادند.

سعی می‌کنم تجربیاتم را در اختیار جوانان بگذارم

مهاجم باتجربه تیم ملی فوتبال ایران در بخش ابتدایی صحبت‌هایش درباره شرایط تیم ملی توضیح داد: «ما تلاش می‌کنیم که بهترین عملکرد را در زمین داشته باشیم. من تجربه زیادی در جام جهانی 2014 و 2018 کسب کردم و سعی می‌کنم این تجربه را در اختیار بازیکنان جوان تیم قرار بدهم. همان‌طور که در ابتدای صحبتم گفتم در این دوره حضور داریم تا از گروه‌مان صعود کنیم. ان‌شاءالله تا آخرین لحظه بازی سوم دست از تلاش برنمی‌داریم. هم من و هم هم‌تیمی‌های عزیزم. ما می‌خواهیم این اتفاق تاریخی را رقم بزنیم».

انصاری‌فرد با اشاره به این نکته که با فوتبال انگلستان آشنا است، گفت: «یک سال در فوتبال انگلیس و تیم ناتینگهام فارست بازی کردم و نسبت به فوتبال انگلیس و شرایط حاکم بر آن، این که مردم چقدر با ورزش و فوتبال درگیر هستند، خبردار هستم. انگلیس تیم بزرگی است و بازیکنان بزرگی در اختیار دارد. من تمام شرایط فوتبال انگلیس را در طول یک سال درک کردم و سعی کردم این موضوع را به هم‌تیمی‌هایم منتقل کنم».

سعی می‌کنم مردم کشورم را خوشحال کنم

کریم انصاری‌فرد در واکنش به سوالی درباره شادی گل، به حمایت از علیرضا جهانبخش و صحبت‌های روز گذشته او پرداخت و گفت: «یک مطلبی را می‌خواهم بگویم. اتفاقی که دیروز در کنفرانس مطبوعاتی افتاد، این است که همانطور که ما گفتیم تیم ما همیشه به تیم بودن، زبانزد است. به خاطر همین من و باقی بازیکنان سعی کردیم از یکدیگر دفاع کنیم و واقعیت‌ها را بگوییم. این که شما هر روز یک سوالی را می‌پرسید، هیچ مشکلی ندارد. ما احترام می‌گذاریم و همانطور که الان حضور داریم و روزهای قبل هم پاسخگو بودیم».

مهاجم باتجربه تیم ملی با حمایت از جهانبخش گفت: «همان‌طور که وظیفه من است که در جام جهانی بازی کنم، وظیفه شما هم سوال پرسیدن است. من قویا از علیرضا جهانبخش دفاع می‌کنم حتی با وجود این که اینجا نیست. به خاطر این که سوالی از او پرسیده شد، دقیقا همین سوالی است که الان از من پرسیده شد. البته نمی‌دانم خود ایشان بوده یا نه».


کریم انصاری‌فرد در تکمیل صحبت‌هایش درباره این سوال توضیح داد: «نکته‌ای که وجود دارد این است که جوابی که ما می‌دهیم چیزی نیست که درباره آن می‌نویسید یا نظر می‌دهید. ما جواب می‌دهیم و شما می‌روید و آن‌طور که دوست دارید راجع به آن می‌نویسید. به خاطر همین من به خاطر اتفاقی که دیروز افتاده، مطمئنم هرچه بگویم یک طور دیگر برداشت می‌شود ولی جواب شما را در یک جمله کوتاه می‌دهم. من برای یک کشور دیگر نیستم. همانطور که بچه بودم و آرزو داشتم که فوتبالیست شوم. مانند خیلی از اسطوره‌های کشورهای دیگر. در کشور خودمان اسطوره‌های بزرگی داریم که شما می‌شناسید».

انصاری‌فرد با اشاره به آمال و آرزوهای خود گفت: «آرزوی من بازی در جام جهانی و فوتبال بازی کردن و لذت بردن از فوتبال بازی کردن است تا مردمم را خوشحال کنم. من این قول را به شما می‌دهم که همه کار می‌کنیم که مردممان خوشحال شوند. همانطور که در جام جهانی 2018 و 2014 همین اتفاق افتاد. در جام جهانی‌های قبلی هم این اتفاق افتاد. همه بازیکنانی که پیراهن تیم‌ملی را پوشیدند تا آخرین لحظه برای کشورشان دویدند و جنگیدند و در آخر مردم‌شان را خوشحال کردند».

من و امثال من نمی‌توانم درباره «کی‌روش» صحبت کنیم!

کریم انصاری‌فرد در واکنش به سوالی درباره تغییر وضعیت تیم ملی بعد از حضور کارلوس کی‌روش پاسخ داد: «قطعا این که درباره رزومه آقای کی‌روش من و امثال من نمی‌توانیم صحبت کنیم. اصلا شاید خنده دار باشد چرا که او انسان سرشناسی در فوتبال دنیا است. این که بخواهم راجع به نتایج ایشان صحبت کنم، فکر کنم همه واقف هستند ایشان همیشه وقتی در اروپا و تیم‌های ملی بودند، نتایج قابل قبولی داشته است».

مهاجم باتجربه تیم ملی با اشاره به تلاش‌های سرمربی پرتغالی گفت: «همان‌طور که هم‌تیمی‌های من می‌دانند، زمانی که آقای کی‌روش هدایت تیم‌ملی را در اختیار داشتند، همیشه تیم‌ملی ما تا آخرین لحظه جنگید و برای کشورمان تلاش کردیم. همه هم‌دل و یک صدا منتظر شروع جام جهانی هستیم تا مانند جام جهانی‌های قبلی با دل و جان تلاش کنیم و بهترین نتایج را کسب کنیم».

ایران یکی از بهترین هواداران دنیا را دارد

انصاری‌فرد در بخش پایانی صحبت‌هایش درباره حضور تماشاگران ایرانی در جام جهانی 2022 پاسخ داد: «قطعا باعث افتخار من، کشورم، بازیکنان و مردم است. همان‌طوری که مردها و بانوان ما به استادیوم می‌آیند، این‌ها برادران، خواهران، پدران و مادر ما هستند. این جام جهانی برای ما نیست بلکه برای کل دنیا مانند کشور من است. هیچ استثنایی وجود ندارد».

کریم انصاری‌فرد با تعریف و تمجید از هواداران ایرانی گفت: «ما همیشه برای مردم‌مان بازی کردیم و هیچ قشری از این موضوع مستثنی نیست. همیشه باعث افتخار بوده و تشکر می‌کنم که این سوال پرسیده شد. با تمام احترام به تمام هواداران و کشورهای دنیا، می‌دانیم که ایران یکی از بهترین هواداران و تماشاگران خوب دنیا را دارد».

هم قسم شده‌ایم که مردم را خوشحال کنیم

مرتضی پورعلی‌گنجی که در کنار کریم انصاری‌فرد در نشست خبری امروز حاضر شده بود، به تمجید از میزبانی قطری‌ها پرداخت و در بخش اول صحبت‌هایش گفت: «به قطر تبریک می‌گویم که میزبان جام‌جهانی شده است و امیدوارم این جام برای مردم عزیز ایران خوش یمن باشد. تنها مسئله مهم این است که با تعهد و تمرکز کامل هم‌ قسم‌ شده‌ایم تا دل مردم کشور را شاد کرده و موجب افتخار آنان شویم».


پورعلی‌گنجی درباره هدف‌گذاری بازیکنان تیم ملی ایران گفت: «بازیکنان تلاش می‌کنند تا در این جام حضور یابند و ما هم مثل اسطوره‌های فوتبال کشور مثل علی دایی، جواد نکونام و مهدی مهدوی‌کیا سعی کرده‌ایم به این آرزو برسیم تا با تلاش و عرق‌ ریختن دل مردم را شاد کنیم. هدفی جز شاد کردن مردم ایران نداریم».

همه تیم برای گل نخوردن تلاش می‌کنند

مدافع تیم ملی ایران در واکنش به سوالی درباره شرایط دفاعی ایران در جام جهانی گذشته و وضعیت آن برای جام جهانی پیش‌رو گفت: «بزرگ‌ترین قدرتی که نشان دادیم این بود که همه تیم برای گل نخوردن و دفاع از تیم ملی خودمان از خط حمله تا دفاع کار می‌کردیم. سردار، کریم و همه بازیکنان برای این هدف کار می‌کردند».

پورعلی‌گنجی درباره بزرگ‌ترین اندوخته‌اش از دوران حضور در تیم ملی گفت: «بزرگترین چیزی که مربیان و کادرفنی در جام جهانی 2018 و جام جهانی 2014 (که من غایب بودم) یاد دادند این بود که ما در کنار هم یک خانواده هستیم که می‌توانیم از تیم خودمان دفاع کنیم. امیدوارم در این جام جهانی هم از این نقطه قوت خودمان بهره ببریم و بهترین نتایج را کسب کنیم».

با حضور «کی‌روش» تیم ملی همدل‌تری داریم

مرتضی پورعلی‌گنجی در واکنش به سوالی با موضوع جدایی اسکوچیچ و حضور کی‌روش گفت: «من از جمله بازیکنانی بودم که در 21 سالگی از جانب آقای کی‌روش به تیم ملی دعوت شدم. بزرگترین نقطه قوت کی‌روش اعتقاد و احترامی است که در بین بازیکنان به وجود می‌آورد و  همه را چه وقتی در زمین باشند یا نباشند، همدل و برادر می‌کند. چیزی را که می‌خواهیم باید به‌دست بیاوریم و برای به‌دست آوردن آن زحمت بکشیم. فکر می‌کنم با وجود کی‌روش، بازیکنان تیم ملی خوشحال تر و همدل‌تر هستند».

مدافع باتجربه پرسپولیس و تیم ملی در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: «امیدوارم که خداوند به پاهایمان قوت بدهد و در روزهای بازی خیلی خوب باشیم و با تلاش و زحمت و از دل و جان برای زنان و مردان کشورمان خوشحالی را رقم بزنیم».

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری