football360 logo

۱۰ فریم ماندگار از تیم ملی در تاریخ جام‌جهانی؛ حسرت بزرگ برابر آرژانتین

28 آبان 1401 ساعت 11:3738 نظر
در هشتمین قسمت از تصاویر ماندگار ایران در جام‌جهانی، نمایش سزاوارانه ایران برابر آرژانتین مرور شده است.

به گزارش فوتبال 360، جام جهانی 2022، ششمین حضور ایران در معتبرترین تورنمنت فوتبال جهان است. تیم ملی دیگر در این مسابقات یک تیم کم سابقه محسوب نمی‌شود و توانسته چندین تصویر تاریخی از خود به جای بگذارد. در حالی‌که تنها چند روز تا آغاز بیست‌ودومین دوره جام جهانی باقیمانده، 10 تصویر خاطره‌انگیز تیم ملی در این رقابت‌ها بررسی شده است. 

پنالتی سوخته مقابل یاران مسی

پس از قرعه‌کشی جام‌جهانی 2014 مشخص شد که ایران باید با یکی از تیم‌های قدرتمند و پرافتخار دنیا یعنی آرژانتین باید بازی کند و وحشت از یک شکست سنگین همه ایران را فرا گرفت. در ترکیب آرژانتین، لیونل مسی بهترین بازیکن آن سال‌های فوتبال جهان حضور داشت و همین مساله این تیم را ترسناک‌تر می‌کرد.

تیم ملی در بازی نخست برابر نیجریه به تساوی بدون گل دست یافت و ساختار دفاعی ایران مطمئن نشان داد ولی با اینحال همچنان به نظر می‌رسید که تیم ملی برای دریافت گل‌های کمتر مقابل آرژانتین به زمین می‌رود. کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی قبل از بازی با آرژانتین گفته بود اگر ایران 10 بار مقابل آرژانتین قرار گیرد یک بار می‌تواند به پیروزی دست یابد که آن یک بار هم دیدار دو تیم در جام‌جهانی خواهد بود. کی‌روش با این جمله نشان داد که با انگیزه زیاد تیم را به این میدان می‌فرستد.

بازی طبق پیش‌بینی با برتری نسبی آرژانتین آغاز شد ولی تیم ملی توانست به خوبی فشار حملات حریف را کنترل کند. در نیمه دوم تیم ملی جسورتر نشان داد و شانس‌های مسلم گلزنی روی دروازه حریف خلق کرد. در دقیقه 55 در محوطه جریمه یکی از بهترین موقعیت‌ها نصیب اشکان دژاگه هافبک آماده آن روزهای تیم ملی شد که این بازیکن توسط پابلو زابالتا سرنگون شد ولی میلوراد ماژیچ اعتقادی به خطای پنالتی نداشت و اعتراض شدید بازیکن ایران تصمیم داور را تغییر نداد هرچند که این داور به خاطر اشتباهات تاثیرگذار در این مسابقه در ادامه جام از قضاوت محروم شد.

تیم ملی تا دقیقه 90 نمایش جسورانه‌ای داشت و در دیداری که می‌توانست حتی برنده باشد می‌رفت که به یک امتیاز مهم دست یابد ولی در وقت تلف شده نبوغ لیونل مسی ورق را به نفع آلبی سلسلته برگرداند و این بازیکن با شلیکی تماشایی و مهار نشدنی دروازه تیم ملی را باز کرد و آرژانتین ناباورانه مقابل ایران به پیروزی یک بر صفر دست یافت. تیم ملی در پایان مرحله گروهی با یک امتیاز قعرنشین شد و آرژانتین هم به نایب قهرمانی دست یافت.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری