football360 logo

در انتظار یک رکورد جدید؛ رویاپردازی‌های «طارمی» و «سردار»

28 آبان 1401 ساعت 11:3063 نظر
2 مهاجم باتجربه تیم ملی فوتبال ایران امیدوارند بتوانند شمار گل‌های تیم ملی در جام جهانی را به عدد 10 برسانند.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتبال ایران ششمین حضورش در جام جهانی را در قطر تجربه می‌کند. آن‌هم در شرایطی که در 5 دوره قبلی ملی‌پوشان نتوانسته‌اند از مرحله گروهی پای خود را فراتر بگذراند و شاگردان کارلوس کی‌روش امیدوارند در جام جهانی 2022 قطر بتوانند رویه را به سود تغییر بدهند و تاریخ‌سازی کنند و از مرحله گروهی بتوانند به مرحله حذفی برسند.

ایران در 5 دوره قبلی حضورش در جام جهانی توانسته 9 گل به‌ثمر برساند که ضعیف‌ترین عملکرد در جام جهانی 2014 به‌ثبت رسید که شاگردان کی‌روش فقط یک‌بار توانستند دروازه رقبای خود را باز کنند و در سایر دوره‌ها که ایران در این رقابت‌ها حضور پیدا کرد، در هر دوره 2 گل به نام ملی‌پوشان فوتبال ایران به‌ثبت رسیده است.

(8+1) گل زده؛ رکورد ایران 2 رقمی می‌شود؟

در جام جهانی 1978، ایرج دانایی‌فر در مقابل اسکاتلند گلزنی کرد و حسن روشن هم در مصاف با پرو موفق به گلزنی شد. در جام جهانی 1998 ایران فقط در یک مسابقه موفق به گلزنی شد، آن‌هم دیدار تاریخی با آمریکا که با درخشش مهدی مهدوی‌کیا و حمید استیلی یک برد تاریخی به نام ملی‌پوشان فوتبال ایران به یادگار ماند.

یحیی گل‌محمدی در جام جهانی 2006 موفق به باز کردن دروازه مکزیک شد و سهراب بختیاری‌زاده هم دروازه آنگولا را باز کرد. تک گل ایران در جام جهانی 2014 را هم رضا قوچان‌نژاد وارد دروازه بوسنی کرد و در دوره قبلی رقابت‌های جام جهانی، عزیز بوحدوز گل برتری ایران را در مصاف با مراکش وارد دروازه خودی کرد و کریم انصاری‌فرد هم توانست با گلزنی از روی نقطه پنالتی ایران را از شکست مقابل پرتغال نجات بدهد.

لژیونرهای ایرانی به دنبال تاریخ‌سازی

مهدی طارمی به عنوان یکی از آماده‌ترین مهاجمان در بین مهاجمان شاغل در لیگ‌های اروپایی در حال حاضر در تیم ملی ایران حضور دارد و هواداران فوتبال ایران امید زیادی دارند تا طارمی بعد از درخشش در ترکیب پورتو در لیگ قهرمانان اروپا، بتواند در جام جهانی هم در ترکیب تیم ملی مثمرثمر باشد و گلزنی کند و به نوعی فرصت‌سوزی باورنکردنی خود در جام جهانی 2018 در دیدار مقابل پرتغال را جبران نماید و اولین گل خود در ادوار جام جهانی را به‌ثبت برساند.

سردار آزمون مهاجم ایرانی شاغل در بوندس‌لیگای آلمان در کنار کریم انصاری‌فرد و البته ستارگانی مثل علیرضا جهانبخش و سامان قدوس دیگر لژیونرهای فوتبال ایران هستند که کارلوس کی‌روش امید زیادی به درخشش آن‌ها در جام جهانی 2022 قطر دارد تا با گلزنی این ستارگان، ایران بتواند به مرحله حذفی صعود کند و تاریخ‌سازی نماید. البته که این احتمال وجود دارد به مانند جام جهانی 2006، مدافعان تیم ملی و یا هافبک‌ها معادلات را تغییر بدهند و گل دهم را به نام خود ثبت کنند که باید منتظر ماند و دید در 3 بازی حساس پیش‌روی تیم ملی چه سرنوشتی رقم می‌خورد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری