football360 logo

افتتاحیه جام جهانی با حضور آسیایی‌ها؛ قطر در سودای تاریخ‌سازی

28 آبان 1401 ساعت 14:3012 نظر
برای دومین دوره متوالی مسابقات جام جهانی فوتبال با برگزاری مسابقه‌ای با حضور نمایندگان قاره آسیا افتتاح می‌شود.

به گزارش فوتبال 360، جام جهانی 2022 بعد از حرف‌وحدیث‌های پرشمار در آستانه افتتاح است. مسابقاتی که قرار بود از 30 آبان‌ماه برگزار شود اما برنامه برگزاری رقابت‌ها با توجه به برگزاری دیدار تیم میزبان در روز نخست تغییر کرد و در نهایت با تصمیم رسمی فیفا، زمان برگزاری مسابقات از 30 آبان‌ماه به 29 آبان‌ماه جا‌به‌جا شد تا تیم ملی قطر برگزارکننده اولین مسابقه در جام جهانی 2022 در مقابل اکوادور باشد.

قطری‌ها که اولین حضور خود در ادوار جام جهانی را تجربه می‌کنند و فرآیند طولانی‌مدتی را طی کردند تا کشور خود را مهیای برگزاری جام جهانی کنند، حالا در سودای کسب موفقیت در خانه هستند تا اولین حضورشان در جام جهانی با یک عملکرد تاریخی به پایان برسد. البته که شاگردان فلیکس سانچز کار دشواری برای رسیدن به موفقیت دارند و آن‌ها برای عبور از مرحله گروهی باید با تیم‌های هلند، اکوادور و سنگال رقابت کنند.

به یاد تحقیر باورنکردنی عربستان در مسکو

تیم ملی قطر دومین تیم آسیایی است که اولین مسابقه جام جهانی را در دوره جدید برگزار می‌کند. قبل از قطری‌ها این افتخار نصیب تیم ملی عربستان در جام جهانی 2018 شد، البته که آن مسابقه با نتیجه‌ای عجیب و غیرمنتظره به پایان رسید تا هیچگاه عربستانی‌ها نخواهند خاطره آن مسابقه را بازخوانی کنند.

سبزپوشان عربستانی در اولین بازی جام جهانی 2018 در ورزشگاه لوژنیکی مسکو میهمان روسیه بودند که میزبان جام جهانی 2018 توانست با یک نمایش طوفانی با 5 گل حریف خود را در هم بکوبد و یکی از پرگل‌ترین افتتاحیه ادوار جام جهانی با برتری 5 گله روسیه مقابل عربستان به‌ثبت رسید و حالا قطری‌ها امیدوارند در خانه بتوانند به نوعی شکست عربستان را جبران کرده و اولین برد یک تیم آسیایی در افتتاحیه جام جهانی را رقم بزنند.

رکورد ویژه مکزیکی‌ها در ادوار جام جهانی

تیم ملی مکزیک که در جام جهانی 2022 قطر هم حضور دارد و در گروه سوم رقابت‌ها باید با تیم‌های آرژانتین، عربستان و لهستان رقابت کند، یک رکورد ویژه در ادوار جام جهانی به نام خود دارد و آن‌هم حضور سریالی در دیدارهای افتتاحیه جام جهانی است، به طوری‌که مکزیکی‌ها در 6 دوره این فرصت را داشته‌اند تا در اولین بازی جام به میدان بروند.

مکزیکی‌ها در جام جهانی 1930 و در اولین دوره برگزاری این رقابت‌ها مقابل فرانسه قرار گرفته و با نتیجه 4 بر یک مغلوب شدند. حدفاصل جام جهانی 1950 تا 1958، در 3 دوره متوالی تیم ملی مکزیک در بازی افتتاحیه حضور داشت. جام جهانی 1970 هم که به میزبانی این کشور برگزار شد و آن‌ها در بازی نخست مقابل تیم ملی شوروی قرار گرفتند. در جام جهانی 2010 در آفریقای‌جنوبی هم مکزیکی‌ها در بازی نخست برابر تیم میزبان قرار گرفتند و نکته جالب‌توجه اینکه آن‌ها هیچگاه در بازی افتتاحیه بردی نداشته‌اند و 4 شکست و 2 تساوی در کارنامه آن‌ها به چشم می‌خورد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری