football360 logo

ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل انگلیس؛ سورپرایزهای پرتعداد کی‌روش

30 آبان 1401 ساعت 01:29170 نظر
غیبت آزمون باعث شده امیری به خط حمله برود و حاج‌صفی، جای او را در خط هافبک بگیرد.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی آماده اولین بازی خود در جام جهانی مقابل انگلیس می‌شود. شروعی سخت روبروی قوی‌ترین تیم گروه، که چالشی سخت برای کارلوس کی‌روش و بازیکنان ایران خواهد بود. تیم ملی در این بازی، سردار آزمون را در اختیار ندارد و کی‌روش هم در چینش سایر نفرات، دست به تغییراتی بزرگ زده است. تغییراتی که چهره تیم ملی را نسبت به بازی‌های انتخابی جام جهانی کاملا تغییر داده‌اند.

رکوردشکنی بیرو

علیرضا بیرانوند مقابل انگلیس، به اولین دروازه‌بان ایرانی تبدیل می‌شود که دو جام جهانی مختلف برای تیم ملی بازی کرده است. او در جام جهانی قبل با دو گل خورده در سه بازی و مهار یک پنالتی، آمار خوبی داشت و موفق‌ترین دروازه‌بان ایران در جام‌های جهانی شد. بیرانوند در بازی‌های آخر انتخابی جام جهانی جایگاهش در دروازه تیم ملی را از دست داد اما با بازگشت کی‌روش، دوباره دروازه‌بان اصلی ایران شده است.

زوج جدید در دفاع

در سمت راست خط دفاع ایران، جایگاه صادق محرمی تضمین شده به نظر می‌رسد. کی‌روش در پست مدافع میانی اما، تغییرات مهمی ایجاد کرده است. تیم ملی با زوج محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده به جام جهانی صعود کرد و کی‌روش هم اوایل حضورش در ایران، همین خط دفاع را حفظ کرد. در جام جهانی اما، او قصد استفاده از دو مدافع میانی دیگر را دارد. مرتضی پورعلی‌گنجی و مجید حسینی، مدافعان میانی احتمالی ایران مقابل انگلیس هستند. شرایط خط هافبک و نیاز به احسان حاج‌صفی در آن پست، به میلاد محمدی هم فرصت بازی در سمت چپ خط دفاع تیم ملی را می‌دهد.

چشمی در ترکیب اصلی؟

سعید عزت‌اللهی، در خط هافبک تیم ملی حضور ثابتی دارد. عزت‌اللهی، معمولا نزدیک‌ترین هافبک تیم ملی به خط دفاع است اما مقابل انگلیس، او احتمالا یکی از هافبک‌های میانی ایران خواهد بود. روزبه چشمی، نقش هافبک دفاعی را بازی می‌کند. در کنار عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی قرار می‌گیرد تا ایران خط هافبکی جنگنده و با خصوصیات دفاعی داشته باشد. این احتمال هم وجود دارد که عزت‌اللهی در پست هافبک دفاعی قرار بگیرد و احمد نوراللهی یا سامان قدوس، جای چشمی را بگیرند.

جای خالی سردار

غیبت سردار، مهمترین اتفاق ترکیب اصلی ایران است. سردار آزمون بخاطر مصدومیت، به بازی با انگلیس نرسیده و جای خالی او برای تیم ملی دردسرساز خواهد بود. وحید امیری، از پست هافبک به خط حمله منتقل می‌شود تا جای خالی سردار را پر کند. امیری در پست وینگر چپ قرار می‌گیرد و مهدی طارمی، به نوک خط حمله می‌رود. علیرضا جهانبخش هم به عنوان وینگر راست، نقش همیشگی خودش در تیم ملی را خواهد داشت.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری