football360 logo

۱۰ فریم ماندگار از تیم ملی در تاریخ جام‌جهانی؛ شیرین‌ترین گل‌به خودی تاریخ ایران

29 آبان 1401 ساعت 11:2331 نظر
در نهمین قسمت از تصاویر ماندگار ایران در جام‌جهانی، پیروزی ایران برابر مراکش مرور شده است.

به گزارش فوتبال 360، جام جهانی 2022، ششمین حضور ایران در معتبرترین تورنمنت فوتبال جهان است. تیم ملی دیگر در این مسابقات یک تیم کم سابقه محسوب نمی‌شود و توانسته چندین تصویر تاریخی از خود به جای بگذارد. در حالی‌که تنها چند روز تا آغاز بیست‌ودومین دوره جام جهانی باقیمانده، 10 تصویر خاطره‌انگیز تیم ملی در این رقابت‌ها بررسی شده است. 

اولین پیروزی پس از 20 سال

تیم ملی پس از پیروزی تاریخی مقابل آمریکا در جام‌جهانی 1998 در 2 حضور بعدی خود موفق به کسب برد نشد تا در جام‌جهانی 2018 برابر مراکش قرار گرفت. تیم ملی در این مسابقات برای اولین بار در تاریخ موفق به 2 صعود پیاپی به جام‌جهانی شد و مثل دوره قبل کارلوس کی‌روش سکاندار هدایت تیم ملی بود و توانست بهترین صعود ایران به جام‌جهانی  تا آن مقطع را ثبت کند.

ایران در این دوره در گروه B با پرتغال، اسپانیا و مراکش همگروه بود و در اولین بازی باید با نماینده آفریقا دیدار می‌کرد. بازی با مراکش به نسبت 2 بازی دیگر گروه ساده‌تر به نظر می‌رسید ولی ایران در شروع بازی با حملات سنگین حریف مواجه شد و به سختی توانست برابر آن مقاومت کند.

در نیمه دوم تیم ملی از فشار حملات حریف کم کرد و در دقایق پایانی به تدریج به بازی مسلط شد تا اینکه در وقت‌های تلف‌شده بازی یک ضربه کاشته نصیب تیم ملی شد که احسان حاج‌صفی پشت ضربه قرار گرفت. ضربه ارسالی این بازیکن به اشتباه توسط عزیز بوهدوس مدافع مراکش وارد دروازه خودی شد تا این بازیکن که به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده بود فرشته نجات تیم ملی شود و هشتمین گلزن ایران در ادوار جام‌جهانی یک بازیکن مراکشی باشد.

این گل نخستین گل به خودی ایران در تاریخ جام‌جهانی است و دیرترین گلی است که ایران در ادوار مسابقات رسانده است. تیم ملی با این پیروزی پس از 20 سال به یک پیروزی جهانی دست یافت.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری