football360 logo

جام‌جهانی از امروز آغاز می‌شود؛ سورپرایز عنابی در «البیت»

29 آبان 1401 ساعت 11:0816 نظر
قطر و اکوادور از ساعت 19:30، جام‌جهانی را افتتاح خواهند کرد.

به گزارش فوتبال 360، انتظارها به سر رسید و بیست‌ودومین دوره جام‌جهانی، از امشب به میزبانی قطر برگزار می‌شود. درحالی که پیش از این قرار نبود میزبان در دیدار افتتاحیه به میدان برود، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تورنمنت یک روز زودتر از تاریخ پیشین آغاز خواهد شد تا در این میان، برگزاری دیدار افتتاحیه سهم میزبان شود.

قطر که برای اولین مرتبه در تاریخش به میدان رفتن در جام‌جهانی را تجربه خواهد کرد، امشب از ساعت 19:30 به وقت تهران، در استادیوم البیت، شهر الخور میزبان اکوادور است و قضاوت دیدار را نیز دنیله اورساتو ایتالیایی بر عهده خواهد داشت. دیدار قطر مقابل اکوادور از چارچوب دیدارهای گروه  اول ، تنها دیدار امروز است و دیگر تیم‌های این گروه، هلند و سنگال فردا پیش از آغاز دیدارهای گروه دوم به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

از شایعه تبانی تا حمایت هواداران

درحالی که از زمان 32 تیمه شدن جام‌جهانی، تنها در تورنمنت‌های 1198 و 2002 میزبان سهمی در برگزاری دیدار افتتاحیه نداشت، از سال 2006 تا کنون همواره دیدار افتتاحیه با حضور تیم میزبان برگزار شده است که به جز سال 2010، زمانی که آفریقای جنوبی و مکزیک به تساوی یک بر یک رضایت دادند، در 3 دوره دیگر میزبان با برتری قاطع مقابل حریف، جام را آغاز کرده و قطر نیز قصد سنت شکنی ندارد. در دوره گذشته، روسیه با 5 گل عربستان سعودی را در هم کوبید و قطر در شرایطی به مصاف اکوادور خواهد رفت که شایعاتی مبنی بر تبانی در این دیدار برای پیروزی قطر در رسانه‌ها دست به دست می‌چرخد. صدالبته که قهرمان آسیا، برای پیروزی در مستطیل سبز مقابل تیم چهارم جدول دور مقدماتی کنمبول، نیازی به پرداخت رشوه ندارد.

بازنده، بدون امید برای صعود

اکوادور، تیم رنکینگ 44 فیفا نیز که پس از یک دوره غیبت و برای چهارمین مرتبه در تاریخ پا به جام‌جهانی می‌گذارد، حریف دست و پا بسته‌ای مقابل میزبان نخواهد بود اما شانس کمتری نسبت به قطر برای صعود به جمع 16 تیم برتر مسابقات خواهد داشت. این تیم تنها در سال 2006 موفق شد از گروهش صعود کند و این در شرایطی بود که آلمان، لهستان و کاستاریکا در گروهش بودند. البته «سه رنگی‌ها» در دور بعد مغلوب انگلیس شدند و از دور مسابقات کنار رفتند. برنده دیدار قطر و اکوادور، بدون شک گام بلندی به سوی صعود از گروه بر خواهد داشت و باتوجه به هم‌گروهی تیم‌ها با سنگال و هلند، به نظر نمی‌رسد تیم بازنده این دیدار امیدوار به صعود از گروه تا پایان مسابقات دور گروهی باقی بماند.

سانچس، امید واهی به بازیکنانش نداده است

احمد علاالدین، بازیکنی که در دیدار هفته گذشته مقابل تونس مصدوم شد، به احتمال فراوان تنها غایب قطر در این دیدار خواهد بود و از طرف مقابل نیز بایرون کاستیو، تنها مصدوم در اردوی اکوادور بود که البته در لیست 26 نفره جای نگرفت و شاگردان گوستاوو آلفارو با تمام قوا به مصاف میزبان خواهند رفت. درحالی که بسیاری از هواداران فوتبال معتقدند قطر کمبودی برای صعود به جمع 16 تیم برتر جهان در اولین تجربه‌اش ندارد، فلیکس سانچس، سرمربی این تیم معتقد است هدف نخستشان، رقابت آبرومندانه با تیم‌های هم‌گروه است و درحالی که عنابی پوشان تمام تلاششان را خواهند کرد، سپس در فوتبال چیزی به نام «مرگ امید» وجود نخواهد داشت.

چشم‌ها به درخشش الهیدوس و والنسیا

بازیکنانی که انتظار می‌رود در این دیدار درخششی بیشتر از سایرین داشته باشند، حسن الهیدوس در تیم ملی قطر و انر والنسیا در تیم ملی اکوادور هستند. الهیدوس که در خط حمله تیم ملی کشورش یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان است، به شیوه خاص خود نظم فاز تدافعی حریف را بر هم می‌زند و با یک پاس کلیدی، سرنوشت دیدار را به سود خود و تیمش تغییر خواهد داد. در تیم مقابل، انر والنسیا، کاپیتان اکوادور بهترین گلزن تاریخ فوتبال این کشور است و مهاجم 33 ساله، در صورتی که شانسی برای رسیدن به محوطه جریمه داشته باشد، تور را به لرزه در خواهد آورد. در این میان، عملکرد خط دفاعی 3 نفره قطر، برگ برنده شاگردان فلیکس سانچس خواهد بود و در صورتی که میزبان دروازه‌اش را در دقایق ابتدایی و حتی نیمه نخست باز شده نبیند، شانس رسیدن به دروازه حریف در نیمه دوم را بیش از پیش خواهد داشت.

به دنبال اولین پیروزی در دیدار رسمی

درحالی که قطر و اکوادور پیش از این تنها یک مرتبه و در جریان دیداری دوستانه به مصاف هم رفته‌اند، سال 2018 قطر تحت هدایت فلیکس سانچس موفق شد با نتیجه 3-4 اکوادور را شکست دهد. در آن دیدار، اکرم عفیف، المعز علی (2) و حسن الهیدوس دروازه اکوادور را باز کردند و انر والنسیا نیز سابقه 2 مرتبه باز کردن دروازه قطر را داشته است. خوسه سوایوس نیز دیگر بازیکنی است که موفق شده دروازه قطر را باز کند اما در لیست اکوادور در این تورنمنت حضور ندارد. با این حال، نسبت به آن دیدار تاکنون، هم قطر پیشرفت‌های چشمگیری داشته و هم اکوادور به مراتب باتجربه‌تر شده است. باتوجه به حساسیت‌ها نسبت به این دیدار، داور ایتالیایی که به‌زودی 47 ساله خواهد شد، کار بسیار سختی برای قضاوت خواهد داشت و با وجود کمک داور ویدیویی نیز هر تصمیم او مجادلات بسیاری را بر خواهد انگیخت.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری