football360 logo

لحظه‌شماری «بیرانوند» و «انصاری‌فرد»؛ تاریخ‌سازی به سبک باتجربه‌ها؟

30 آبان 1401 ساعت 11:0730 نظر
2 ستاره تیم ملی فوتبال ایران این شانس را دارند تا رکوردهای ویژه‌ای را در ادوار جام جهانی به نام خود ثبت کنند.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی ایران عصر امروز کار خود را در جام جهانی 2022 قطر آغاز خواهد کرد و شاگردان کارلوس کی‌روش باید در اولین گام از ساعت 16:30 در مقابل تیم ملی انگلیس قرار بگیرند؛ دیداری دشوار و نفسگیر که ملی‌پوشان ایران امیدوارند از آن دست پر و با کسب امتیاز خارج شوند تا بتوانند شروع موفقی در جام جهانی داشته باشند.

جام جهانی 2022 در شرایطی برای ایران آغاز می‌شود که کارلوس کی‌روش تصمیم گرفته تا به بازیکنان باتجربه بار دیگر اعتماد کند و همین اعتماد سرمربی پرتغالی باعث شده تا ایران از حیث میانگین سنی پیرترین تیم جام لقب بگیرد. کارلوس کی‌روش امیدوار است که بازیکنان باتجربه بتوانند در جام جهانی 2022 شرایط متفاوتی را برای ایران رقم بزنند. به جز احسان حاج‌صفی که شانس شکستن رکورد بیشترین بازی در ادوار جام جهانی را دارد، 2 ستاره دیگر تیم ملی هم می‌توانند به رکوردهای ویژه‌ای دست پیدا کنند.

«بیرانوند» در سودای ورود به کتاب تاریخ

تیم ملی ایران در ادوار جام جهانی فقط 2 بار توانسته کلین‌شیت کند، اولین کلین‌شیت در جام جهانی 2014 و مصاف با تیم ملی نیجریه به‌ثبت رسید و علیرضا حقیقی مانع از فروپاشی دروازه ایران شد. بعد از حقیقی نوبت به درخشش علیرضا بیرانوند شد و او در جام جهانی 2018 و در شب پیروزی ایران مقابل مراکش یکی از ستارگان بی‌چون‌وچرای مسابقه بود و توانست دروازه‌اش را برابر حریف آفریقایی بسته نگه دارد.

بیرانوند حالا برای دومین دوره متوالی شانس اول حضور در ترکیب تیم ملی ایران را دارد و اولین دروازه‌بان تاریخ تیم ملی ایران محسوب می‌شود که در 2 جام جهانی به میدان می‌رود. بیرانوند همچنین می‌تواند با ثبت کلین‌شیت در جام جهانی 2022، به اولین دروازه‌بان ایرانی تبدیل شود که در 2 دوره مختلف جام جهانی کلین‌شیت می‌کند و البته رکورد ویژه 2 کلین‌شیت را از خود در ادوار جام جهانی به جای بگذارد!

«انصاری‌فرد» امیدوار به‌ثبت یک رکورد باورنکردنی

کریم انصاری‌فرد برای سومین دوره متوالی توانسته شانس حضور در جام جهانی را به‌دست آورد. بازیکنی که باید برای حضور در قطر قدردان کارلوس کی‌روش باشد؛ چون در دوره دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات کمتر به انصاری‌فرد بها می‌داد اما کی‌روش اعتقاد ویژه‌ای به این مهاجم باتجربه دارد و همین مسئله هم باعث حضور انصاری‌فرد در فهرست نهایی تیم ملی ایران شد.

انصاری‌فرد که شماره 10 را به تن می‌کند، در دوره گذشته جام جهانی توانست گلی مهم در دیدار مقابل پرتغال به‌ثمر برساند و شاگردان کی‌روش را از شکست برابر حریف نامدار خود نجات داد. مهاجم باتجربه تیم ملی که رقبای سرسختی مثل مهدی طارمی و سردار آزمون را در مقابل خود برای حضور در ترکیب اصلی می‌بیند، امیدوار است در جام جهانی 2022 قطر هم فرصت بازی به‌دست آورد و بتواند به اولین بازیکن 2 گله ایران در تاریخ جام جهانی تبدیل شود و همچنین اولین بازیکن ایرانی شود که تواننسته در 2 دوره جام جهانی گل بزند!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری