football360 logo

انگلیسی‌ها خاطره سال 2018 را تکرار کردند؛ پاناما و حالا ایران

01 آذر 1401 ساعت 12:3025 نظر
تیم ملی انگلستان شب گذشته توانست بردی پرگل و بی‌سابقه را در مقابل تیم ملی ایران به‌دست آورد.

به گزارش فوتبال 360، روز دوم جام جهانی 2022 قطر در حالی به پایان رسید که یک نتیجه بی‌سابقه در تمامی ادوار جام جهانی به روی اسکوربورد ورزشگاه خلیفه قطر نقش بست، برتری 6 بر 2 تیم ملی انگلیس مقابل تیم ملی ایران که باعث شد تا شاگردان گرت ساوت‌گیت بتوانند شروعی مقتدرانه در جام جهانی 2022 قطر داشته باشند.

انگلیسی‌ها همواره در دوره‌های اخیر در سودای کسب قهرمانی جام جهانی بوده‌اند و حالا امیدوارند خاطره جام جهانی 1966 تکرار شود و آن‌ها بعد از 56 سال بتوانند مجدداً در رقابت‌های جام جهانی عنوان قهرمانی را از آن خود کنند و برای دومین‌بار در تاریخ بتوانند جام را بالای سر ببرند.

 بردی که برای انگلیسی‌ها غافلگیرکننده نبود!

تیم ملی انگلیس در حالی روز گذشته توانست از سد تیم ملی ایران با نتیجه 6 بر 2 بگذرد که شاگردان ساوت‌گیت در دوره قبلی جام جهانی هم بردی پرگل را در مرحله گروهی به‌دست آورده‌ بودند. آن‌ها در روسیه توانستند با نتیجه پرگل 6 بر یک از سد تیم ملی پاناما بگذرند و در ادامه مسیر توانستند تا مسابقه رده‌بندی پیش بروند و در نهایت عنوان چهارمی رقابت‌ها را به‌دست آوردند.

هری کین ستاره انگلیسی‌ها که در دوره قبلی جام جهانی توانست عنوان آقای گل را به‌دست آورد، در آن مسابقه هت‌تریک کرد و گام بلندی به سوی کفش طلا برداشت. البته که کین در مسابقه دیشب ناکام در گلزنی بود و در نقش گل‌ساز 2 بار برای تیمش پایه‌گذار گلزنی شد و باکایو ساکا بود که توانست برابر تیم ملی ایران 2 بار گل بزند.

به یاد تنها قهرمانی جهان با جشنواره‌ای از گل

انگلیسی‌ها تنها در جام جهانی 1966 سابقه قهرمانی در این رقابت‌ها را دارند، تورنمنتی که در فینال آن باید تیم ملی انگلیس برابر تیم ملی آلمان‌غربی به میدان می‌رفت و انتظار می‌رفت بازی جذابی از سوی 2 تیم ارائه شود، اتفاقی که رخ داد و در مسابقه‌ای در سطح فینال جام جهانی، 6 بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد.

تیم ملی انگلیس در آن مسابقه توانست با نتیجه 4 بر 2 از سد آلمان‌غربی بگذرد تا اولین و تنها قهرمانی انگلیسی‌ها در ادوار جام جهانی با کسب بردی پرگل به‌ثبت برسد.

سه‌شیرها به جز کسب پیروزی مقابل ایران، پاناما و آلمان‌غربی، یک نتیجه پرگل دیگر هم در ادوار جام جهانی به‌ثبت رسانده‌اند؛ تساوی 4-4 مقابل تیم ملی بلژیک در مرحله گروهی جام جهانی 1954. با این اوصاف، 4 دیدار پرگل جام جهانی در دوره‌های مختلف در شرایطی به‌ثبت رسیده که رد پای تیم ملی انگلیس در آن نمایان است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری