football360 logo

سرمربی پرتغالی در فکر یک سیستم جدید؛ ماموریت بازسازی دژ دفاعی

01 آذر 1401 ساعت 12:0039 نظر
تیم ملی ایران در اولین بازی خود در جام جهانی 2022 قطر یک شکست غیرمنتظره را متحمل شد.

به گزارش فوتبال 360، کارلوس کی‌روش همواره به عنوان یک سرمربی با تفکرات دفاعی در دنیای فوتبال شناخته شده و همین مسئله هم باعث شده تا اکثریت دیدارهایی که یک‌سوی آن تیم تحت هدایت کی‌روش حضور دارد، مهیج اما کم‌گل دنبال شود. تجربه 2 جام جهانی قبلی با حضور سرمربی پرتغالی هم این مسئله را به خوبی نشان می‌داد؛ از باخت یک‌گله مقابل آرژانتین و اسپانیا تا متوقف کردن نیجریه و پرتغال.

6 گل خورده به اندازه 2 جام جهانی!

تیم ملی ایران اما شب گذشته همه معادلات را علیه خود تغییر داد. در شرایطی که شاگردان کارلوس کی‌روش در طول جام جهانی 2014 و جام جهانی 2018، جمعاً 6 گل دریافت کرده بودند و سنگین‌ترین شکست‌شان مصاف با تیم ملی بوسنی در سال 2014 بود که با برتری 3 بر یک حریف به پایان رسید، اما شب گذشته و در مصاف با انگلیس یک نتیجه بی‌سابقه در فوتبال ملی ایران روی اسکوربورد ورزشگاه خلیفه قطر نقش بست.

ملی‌پوشان فوتبال ایران با 6 گل مغلوب تیم ملی انگلیس شدند تا به اندازه 2 جام جهانی گذشته در یک مسابقه دروازه شاگردان کارلوس کی‌روش باز شود و یک باخت تاریخی در کارنامه فوتبال ایران و البته کارنامه سرمربیگری کی‌روش به‌ثبت برسد.

خودکشی «کی‌روش» با یک سیستم اشتباه

کارلوس کی‌روش برای مصاف با تیم ملی انگلیس از سیستم 5 دفاعه استفاده کرد. سیستمی که پیشتر در بازی‌های دوستانه آن را مورد آزمایش قرار نداده بود و همین مسئله باعث شد تا خیلی زود ملی‌پوشان فوتبال ایران مقابل خط حمله قدرتمند و زهردار انگلیس غافلگیر شوند و دروازه خود را باز شده ببینند.

مجید حسینی، روزبه چشمی و مرتضی پورعلی‌گنجی 3 مدافع میانی ایران در نیمه نخست بودند که در نیمه دوم چشمی جای خود را به محمدحسین کنعانی‌زادگان داد اما شرایط به سود ایران تغییر نکرد، به طوری که در نیمه نخست هم 3 بار دروازه تیم ملی ایران باز شد و در نیمه دوم هم انگلیسی‌ها توانستند 3 گل دیگر به‌ثمر برسانند تا مشخص شود مشکل اصلی از سیستم بازی ایران است!

سومین تحقیر بزرگ سرمربی پرتغالی

تیم ملی ایران شب گذشته چندین و چند رکورد منفی مختلف از خود به‌جای گذاشت. از شکست 3 گله در نیمه نخست که سنگین‌ترین شکست ایران در یک نیمه در ادوار جام جهانی بود تا دریافت 2 گل در 3 دقیقه که رکورد بی‌سابقه بود، رکوردی که در حدفاصل گل‌های دوم و سوم ایران به‌ثبت رسید.

کارلوس کی‌روش هم با شکست شب گذشته برای سومین‌بار در دوران سرمربیگری باخت 6 گله را تجربه کرد. او پیشتر تحت هدایت تیم ملی پرتغال در سال 2008 با نتیجه 6 بر 2 مغلوب برزیل شده بود و سپس در دوره حضورش در فوتبال کلمبیا مقابل تیم ملی اکوادور با نتیجه 6 بر یک بازنده از میدان مسابقه خارج شده بود تا با احتساب شکست 6 بر 2 شب گذشته، سومین باخت 6 گله کارلوس کی‌روش به‌ثبت برسد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری