football360 logo

به استقبال بازی‌های روز دوم گروه اول؛ فرصت آخر میزبان

۰۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۵۵3 نظر
در گروه اول جام جهانی کار سنگال برای صعود بسیار سخت شده است.

به گزارش فوتبال 360، همینقدر سریع، غافلگیرکننده و غیر منتظره رقم می‌خورد. در جام جهانی گاهی اولین اشتباه و اولین تزلزل آخرین اشتباه خواهد بود. کافی است مسابقه‌ای را که نباید ببازید به حریف واگذار کنید تا معادلات برایتان بسیار پیچیده و دشوار رقم بخورد. تا پیش از شروع رقابت‌ها تصور غالب این بود از گروه یک هلند تیم پیشتاز خواهد بود و بین سنگال و قطر یک تیم به همراه هلند راهی مرحله حذفی خواهد شد. هلند کارش را تمام و کمال انجام داد اما سنگال و قطر هر 2 غافلگیر شدند. قطر در مقابل تیم شایسته اکوادور و سنگال در برابر تجربه لویی فن‌خال از پا در آمدند. اکنون پیش‌بینی‌ها و انگیزه‌ها برای تیم‌های این گروه کمی تغییر کرده است.

هلند؛ در مسیر تعیین شده

لاله‌های نارنجی مهم‌ترین کار گروه خود را انجام دادند. آن‌ها که از موهبت نبود مانه هم بهره می‌بردند، موفق شدند در رقابتی سخت و نفس‌گیر در آخرین دقایق حریف قدرتمند و آماده خود را مغلوب کنند. سنگال به نوعی جدی‌ترین حریف هلند در مرحله گروهی به شمار می‌رفت که با وجود تلاش فراوان موفق به باز کردن دروازه حریف اروپایی خود نشد. فن‌دایک، دلیخت و آکه عملکرد قابل توجهی را ارائه کردند و نشان دادند قرار است ستاره‌های تیم فن‌خال در جام جهانی 2022 نام بگیرند. هلند اکنون گام سخت خود را برداشته و 2 گام منطقی و حساب شده تا مرحله حذفی پیش رو دارد. مهاجمان این تیم اگر بتوانند قفل دروازه مهر و موم شده اکوادور در بازی بعدی این تیم را باز کنند، لاله‌های نارنجی به مرحله گروهی سلام خواهند کرد. فن‌خال در اوج پختگی یک جام‌جهانی را برای مهر قبولی به کارنامه پر کارش نشان کرده و در مسابقه اول ثابت کرد، تجربه عنصر مهمی برای سرمربی‌هاست. او با تکیه بر تجربیاتش سنگال را در حساس‌ترین دقایق مسابقه از پا در آورد و مسیر تیمش را به دور بعدی کاملا هموار کرد.

اکوادور؛ شاید شگفتی‌ساز جام

اگر چه با توجه به نتایج درخشان این تیم در مقابل آرژانتین و برزیل، پیش از این نیز تصور می‌شد که اکوادور بتواند در قطر خودی نشان دهد اما با معلوم شدن قرعه این تیم تردیدها در مورد موفقیت آن‌ها بیش‌تر شد. قطر که میزبان بود و نباید به راحتی حذف می‌شد، سنگال هم با ستاره‌های معروفش یک رقیب بزرگ و سرسخت بود و هلند هم از همه رقبا تکلیفش معلوم‌تر به نظر می‌رسید. با این حال اکوادور میخ اول را محکم کوبید. آن‌ها برای اولین بار میزبان را در دیدار افتتاحیه مغلوب کردند و پیش چشم قطری‌ها و البته در میان حمایت خیره کننده و پرشور هم‌وطنانِ حاضرشان در قطر باز هم دروازه خود را بسته نگه داشتند و موفق شدند 3 امتیازی را به دست بیاورند که معادلات را در گروه اول رقابت‌ها پیچیده کرده است. قد علم کردن اکوادور با انر والنسیا به عنوان یک مدعی صعود کار را دستکم برای قطر و سنگال به شدت به اما و اگر کشانده و در شرایط فعلی روی کاغذ این نماینده آمریکای جنوبی است که یک پایش را در مرحله حذفی می‌بیند. اکوادوری‌ها برای تکمیل شگفتی خود باید فقط یک مسابقه دیگر را به 7 بازی بدون گل خورده متوالی اضافه کنند و اگر از تقابل با هلند یک امتیاز بگیرند، کار برای سنگال و قطر باز هم سخت‌تر خواهد شد. اکوادور که بیش از 630 دقیقه را بدون گل خورده پشت سر گذاشته به 90 دقیقه دیگر بسته نگه داشتن دروازه برای ادامه رویاپردازی و جاه‌طلبی در قطر نیاز دارد. اگر اکوادور بازی بعدی‌ مقابل هلند را واگذار کند، شاید شرایط و معادلات در این گروه به زمان پیش از شروع رقابت‌ها شبیه‌تر شود.

قطر؛ میزبانِ مغموم و ناامید

ذهنیت پیش فرض برای رقابت‌های جام جهانی 2022 این بود که قطر حتی اگر شده باید یک پیروزی را در کشور خودش رقم بزند و آن‌ها برای ثبت این موفقیت به تقابل با اکوادور چشم دوخته بودند. با این حال نمایش بی عیب و نقص اکوادوری‌ها کاری کرد که قطری‌ها از کسب نتیجه مقابل آن‌ها کاملا روی برگردانند. با این وجود در بازی‌های بعدی هم رقابت‌های آسانی منتظر میزبان مایوس مسابقات نیست. آن‌ها ابتدا باید سنگالی را مغلوب کنند که هلند و لویی فن‌خال برای شکست دادنش به زحمت افتاده بودند و در ادامه باید در برابر هلندی قرار بگیرند که سرمربی‌اش اعلام کرده برای قهرمانی جام خواهد جنگید. قطر با شکست مقابل اکوادور جام را واگذار کرد؛ از این جهت که در بازی اول این تیم نمایی از ترکیبی ندیدیم که استعداد خلق شگفتی را داشته باشد. آن‌ها فقط این شانس را دارند که از حضور در جمع 32 تیم برتر دنیا لذت ببرند.

سنگال؛ کار سختی برای انجام دادن

آنها حتی بدون سادیو مانه برای هلند حریفی بودند که نفس لاله‌های نارنجی را گرفتند. پیروزی در مقابل سنگال برای هلند اصلا آسان نبود. در واقع نماینده قاره سیاه نشان داد مطابق آنچه از آنها انتظار می‌رفت در فرم خوبی به قطر آمده‌ است و برای جاه‌طلبی و موفقیت می‌جنگد. با این حال سنگال از یک مسابقه شایسته بدون گل زده و امتیاز خارج شد و سرمربی این تیم پروژه دشواری برای بازسازی روحی چنین تیمی دارد. سنگال باید قطر را با نتیجه قابل قبول و قدرتمندی از پیش رو بردارد و اکوادور را هم شکست دهد تا بتواند با خیال راحت و بدون چون و چرا به دور حذفی راه پیدا کند. سنگال می‌توانست با حفظ نتیجه در برابر هلند کار راحت‌تر در بازی مقابل اکوادور داشته باشد؛ اما اکنون محکوم به پیروزی در بازی مقابل این تیم 3 امتیازی است.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری