football360 logo

گزارش اختصاصی فوتبال 360 از روز رویایی عربستان در لوسیل؛ خوش‌بینی‌ها درست بود

01 آذر 1401 ساعت 18:2849 نظر
عربستان با ارائه یک نمایش تحسین‌برانگیز اولین شوک را به جام جهانی 2022 وارد کرد.

به گزارش فوتبال 360 از دوحه، عربستان را از مدت‌ها قبل میزبان دوم جام جهانی ۲۰۲۲ معرفی کردند. انتظار این بود با توجه به آسان بودن مسافرت شهروندان عربستانی به قطر و اشتراکات دو کشور عربی، تماشاگران قابل توجهی از عربستان راهی قطر شوند.

بازی آرژانتین عربستان در ورزشگاه باشکوه لوسیل برگزار می‌شد. «لوسیل» منطقه‌ای تازه تاسیس در نزدیکی دوحه است که برای برگزاری جام جهانی ساخته شده است. راه‌های منتهی به ورزشگاه لوسیل از تماشاگران دو تیم پر بود. تصور این بود که سبزپوشان عربستانی بیشتر باشند. هواداران عربستان در طول مسیر در صحبت با خبرنگار فوتبال ۳۶۰ با امیدواری درباره بازی صحبت می‌کردند. بیشتر آن‌ها قبول داشتند احتمالا تیم‌شان بازنده خواهد بود، اما پیش‌بینی آن‌ها این بود یک شکست نزدیک و آبرومند را متحمل خواهند شد. خیلی‌ها هم با گفتن «انشالله» برای برد یا تساوی نقشه کشیده بودند. یکی از آن‌ها تاکید کرد عربستان پنج یا شش گل نخواهد خورد. او که اشراف خوبی هم به تیم ایران داشت، عنوان کرد که می‌داند ایران مشکلاتی داشته وگرنه آن‌ها 6 گل نمی‌خوردند. آن‌ها از تقابل با لیونل مسی خوشحال بودند، اما می‌گفتند ترسی از رویارویی با این فوق ستاره ندارند. «ما تیم خوبی داریم و با آرژانتین بازی داریم نه با مسی.» هواداران آرژانتینی هم منتظر یک برد خیلی عجیب نبودند و برد 2 بر صفر پیش‌بینی اکثر آن‌ها بود.

موج سبز در لوسیل

ورزشگاه مجلل لوسیل برای سومین بازی یک تیم آسیایی در جام بیست‌و‌دوم تقریبا پر به نظر می‌آمد. برخلاف تصور اولیه، عربستانی‌ها اکثریت قابل توجه حاضران روی سکوها نبودند و تعداد آرژانتینی‌ها یا شاید بهتر بتوان گفت هواداران آرژانتینی خیلی کمتر به‌نظر نمی‌رسید. در این جام جهانی هوادارانی که اهل یک کشور نیستند اما پیراهن آن کشور را می‌پوشند و به ورزشگاه می‌آیند، کم نیست. صدای غالب در لوسیل اما به عرب‌ها اختصاص داشت. آن‌ها با شور خاصی تیم شان را تشویق می‌کردند. یک گل زود هنگام از سوی لیونل مسی هم هواداران عربستان را کم انگیزه نکرد.

سجده‌های تاریخی

نیمه اول نیمه (VAR) بود. پنالتی سخت‌گیرانه‌ای که با  (VAR) بدست آمد و گل‌هایی که به درستی آفساید اعلام شد. تکنولوژی جدید آفساید باعث شد کار عربستان در نیمه اول به پایان نرسد. نیمه‌ دوم اما از آن نیمه‌های به‌یادماندنی تاریخ فوتبال از آب درآمد. آن‌هایی که فوتبال را به خوبی می‌شناختند، فریب پنالتی مسی و گل‌های آفساید نیمه نخست را نخوردند، می‌دانستند این عربستان تیم باکیفیتی است. شاگردان هروه رنار هم هواداران خود را ناامید نکردند. 2 گل در کلاس جهانی از بازیکنانی آشنا برای ما ایرانی‌ها. شگفتی در حال خلق شدن بود، دفاع جانانه عربستان و جو بی‌نظیر ورزشگاه. این بازی با ۸۸۱۰۲ تماشاگر، پرتماشاگرترین بازی جام تا این لحظه محسوب می‌شود. حاضران در ورزشگاه از دیدن یک بازی هیجان انگیز و زیبا لذت بردند. یکی از زیبایی‌های این دیدار تماشایی علاوه بر خلق یک نتیجه فوق‌العاده، هیاهو هواداران عربستانی بود. آن‌ها هرگز ساکت ننشستند، حتی در دقایقی که پس از گل حریف و گل‌های حریف (که مردود شد) تصور می‌شد یک باخت بد در انتظارشان است. عرب‌ها در طول بازی همیشه برنده سکوها بودند و با تشویق جانانه روز تاریخی‌شان را ساختند. 

یکی از نتایج مهم تاریخ جام جهانی ثبت شد. آرژانتین پس از 36 بازی باخت؛ اولین شگفتی جام، اولین برد آسیایی‌ها در جام و سجده‌های شکر بازیکنان عربستان در پایان بازی. تفاوت بین حال و هوای عربستانی‌ها و دیگر آسیایی‌ها فعلا خیلی زیاد است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری