football360 logo

عربستان، صدرنشینی که منتظرش نبودیم؛ دست‌ها روی صورت

02 آذر 1401 ساعت 14:306 نظر
آرژانتین سخت‌ترین راه ممکن برای صعود به دور حذفی را انتخاب کرد.

به گزارش فوتبال 360، مسی باز هم با حرکتی معروف دستش را روی صورتش گذاشت و اگر کسی از نتیجه بازی هم باخبر نباشد با دیدن این تصویر پی خواهد برد که اتفاق ناگواری در اردوی آلبی سلسته افتاده است. یک روز از فاجعه باخت آرژانتین مقابل عربستان می‌گذرد و دیگر وقتش رسیده باور کنیم فوتبال دوباره چهره نمایش‌گونه و واقعی و جذابش را رو کرده در حال غافلگیر کردن مخاطبانش است. نه آرژانتین با تمام ستاره‌هایش، نه لهستان با لواندوفسکی و نه مکزیک با تیم همیشه غافلگیر کننده‌اش بلکه این عربستان است که در گروه سوم رقابت‌های جام جهانی پیشتازی می‌کند. سبز پوشان جنوب غرب آسیا نشان دادند این بار قرار نیست زنگ تفریح رقبا در جام جهانی باشند و رنار خط و نشان واضحی برای رقبای تیمش در جام جهانی کشیده است. گروه سوم جام جهانی قطر در غیرقابل پیش‌بینی‌ترین حالت ممکن قرار دارد.

عربستان؛ شگفتی بزرگ با طعم صدرنشینی

این بار دیگر قرار نبود یک رقیب بزرگ از راه برسد، بازیکنان لیگ داخلی عربستان را مقهور توانایی‌اش کند و از روی این تیم با قدرت بگذرد. عربستان در سخت‌ترین بازی گروهی خودش دنیای فوتبال را میهمان شگفتی بزرگی کرده است که تصورات در مورد گروه خود را کاملا معکوس نشان می‌دهد. نماینده آسیا صدرنشین است و مسی و لواندوفسکی و همه بزرگان از پیش برنده در مقابل این تیم برای دیدنش باید سرشان را بلند کنند که احتمالا کلاه هم از سرشان خواهد افتاد. تیم رنار بزرگ‌ترین بازی تاریخ فوتبالش را به نمایش گذاشت و جام جهانی را شگفت‌زده کرد. عربستان اکنون فقط به یک نمایش دیگر شبیه به دیدار با آرژانتین نیاز دارد تا خود را جزو 16 تیم برتر دنیا بداند. در حالی که قطر، ایران و استرالیا همگی در مقابل رقبای خود شکست خوردند، شاگردان رنار امید را به جمع آسیایی‌ها باز گرداندند و قدرتمندانه از آبروی قاره کهن در جام جهانی دفاع کردند. عربستان با نتیجه‌ای که به دست آورد کار را برای هم‌گروهی‌هایش بسیار دشوار و امید به صعود را برای خودش زنده کرده است.

لهستان؛ ستاره‌های قدیم و جدید بارسا در مقابل هم

اگر با فرض ادامه درخشش عربستان به گروه سوم رقابت‌های جام جهانی نگاه کنیم در می‌یابیم  اکنون برخلاف تصور پیشین از تیم‌های مدعی صعود در این گروه باید بین مسی و لواندوفسکی یکی را برای رسیدن به مرحله حذفی انتخاب کنیم. لوا و یارانش هم نتوانستند از پس نماینده آمریکای شمالی بر بیایند و کار گره خورده گروه را پیچیده‌تر از قبل کردند. بازی بعدی لهستان در مقابل عربستانِ شگفتی‌ساز خواهد بود و اگر لواندوفسکی باز هم بخواهد در جام جهانی مانند پنالتی از دست رفته در برابر مکزیک فرصت‌سوزی کند، سر و کارش با آرژانتین و لیونل مسی می‌افتد. آن‌ها می‌توانستند از تزلزل سرگروه بیش‌ترین بهره را ببرند و با غلبه بر مکزیک راه صعود خود را هموار کنند اما ایستادگی حریف نماینده اروپا در گروه سوم را هم به مشکلات مشابهی با مشکلات آرژانتین مواجه کرده است.

مکزیک؛ مثل همیشه ناشناخته و غیر قابل پیش‌بینی

کشور سرخ‌پوست‌های آمریکای شمالی در مقابل ستاره بارسلونا و تیم ملی کشورش زانو نزد و این یعنی مکزیک هم نمی‌خواهد بازنده گروه سوم جام جهانی 2022 نام بگیرد. مکزیکی‌ها در بازی بعدی مقابل آرژانتین صف‌آرایی می‌کنند و با شکست این حریف مقابل عربستان، مکزیک هم از خودش خواهد پرسید که چراما نتوانیم؟ تیم با سابقه جام‌های جهانی بارها نشان داده ناشناخته وارد می‌شود و با بهره بردن از همین ناشناس بودن یقه قدرت‌های بزرگ فوتبال را می‌گیرد؛ همان طور که در مقابل لهستان ایستادگی کرد و شانسش برای صعود را زنده نگه داشت. مکزیک اگر بتواند در برابر آرژانتین هم با ایستادگی به حداقل امتیازها برسد فقط یک ماموریت بزرگ برایش باقی خواهد ماند و آن هم درخشش و برتری در بازی مقابل شگفتی‌ساز گروه خواهد بود. شاید عجیب باشد اما روی کاغذ شانس مکزیک از لهستان و آرژانتین برای صعود کم‌تر نیست.

آرژانتین؛ تصویر تکراری مسیِ غمگین

در شب بازگشت رم، در هوای طوفانی بازی با لیورپول برای شکست دادن بارسلونا در فاجعه 8 تایی شدن مقابل بایرن و در بسیاری دیگر از روزها و شب‌های ناکامی فوق ستاره آرژانتینی دنیای فوتبال، یک چهره مغموم با دست‌هایی روی صورت اولین تصویری بود که به دنیای فوتبال مخابره می‌شد. این چهره در مقابل عربستان در پیراهن تیم ملی آرژانتین باز هم تکرار شد تا بفهمیم آلبی سلسته به دردسر بزرگی دچار شده است. آن‌ها آسان‌ترین کار بر حسب ظاهر را انجام ندادند و اکنون باید سخت‌ترین مسیر را برای بازگشت به جام جهانی در پیش بگیرند. یقینا احیای روحی تیمی که از عربستان باخته کار سختی برای لیونل اسکالونی جوان خواهد بود و آرژانتین با کوچک‌ترین تزلزل دوباره تمام پیش‌بینی‌ها در مورد قهرمانی احتمالی خود را پاک خواهد کرد. قهرمان 2 دوره جام جهانی برای 2 بازی بعدی خود که البته آسان هم نخواهند بود فقط و فقط باید به پیروزی فکر کند و هر دستاوردی به جز این محکوم به ترس و احتمال حذف شدن است. آرژانتینی‌ها برای تقابل با لهستان و مکزیک با تمام قوا به میدان می‌آیند و درس بزرگی را که از شکست در دیدار اول گرفتند باید هر چه سریع‌تر برای سامان دادن به اوضاع به کار بگیرند. اشتباه بعدی آلبی سلسته اشتباه آخر این تیم محسوب می‌شود و در حکم تمام شدن رویاهای مردم آرژانتین در قطر و زنده کردن نام  مارادونا خواهد بود. آن‌ها آرزو می‌کنند در بازی‌های بعدی مرحله دیگر مسی دست‌هایش را روی صورتش قرار ندهد و این تصویر تلخ آخرین تصویر تلخ تیم ملی آرژانتین در این جام جهانی نام بگیرد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری