football360 logo

کابوس چشم بادامی آلمان؛ میهمان ناخوانده در صدر جدول گروه مرگ!

02 آذر 1401 ساعت 18:5318 نظر
تعویض‌های طلایی سرمربی ژاپن، کار آلمان را در نیمه دوم تمام کرد.

به گزارش فوتبال 360، در دومین دیدار روز چهارم مسابقات جام‌جهانی، آلمان و ژاپن از ساعت 16:30 به وقت تهران و با قضاوت ایوان آرسیدز بارتون در استادیوم خلیفه دوحه به مصاف یکدیگر رفتند که حاصل 104 دقیقه تلاش 2 تیم، پیروزی ژاپن بود!

با این نتیجه، ژاپن برای اولین بار در تاریخ جام‌جهانی موفق شد بازگشت را ثبت کند و درحالی که ابتدا دروازه‌اش را باز شده دیده بود در نیمه دوم نتیجه دیدار را به سود خودش تغییر دهد. حالا همچون عربستان سعودی که با پیروزی مقابل آرژانتین، معادلات گروه را بر هم زد، ژاپن نیز موفق شده اعتبار از دست رفته آسیایی‌ها در روزهای نخست را باز یابد و فعلاً صدرنشین گروه مرگ لقب بگیرد.

اشتیاق زودگذر آلمان

آلمان که تحت هدایت هانسی فلیک با یکی از بهترین ترکیب‌های ممکن پا به زمین گذاشته بود، خیلی زود و کاملاً حساب شده به دروازه ژاپنی‌ها نزدیک شد و پس از ایجاد چند موقعیت نچندان جدی، بر خلاف جریان بازی و روی یک ضد حمله، مائدا موفق شد دروازه نویر را باز کند که البته، گل به سبب آفساید مردود اعلام شد. به جز غیبت اوساکو، بهترین گلزن ژاپنی‌ها در دور مقدماتی، تاکومی مینامینو نیز همچون تاکه‌هیرو تومیساو کار را از روی نیمکت آغاز کرد و بر خلاف تومیساو، دیرتر به زمین مسابقه آمد.

ژاپن بعد از پنالتی زنده ماند

دقیقه 31 پس از ارسال کیمیش، خروج اشتباه دروازه‌بان ژاپن یک پنالتی به آلمان‌ها هدیه داد و گوندوغان که بهترین گلزن مانشافت در دور مقدماتی بود، توپ را به تور چسباند. در وقت‌های تلف شده نیمه نخست، با نهایت استفاده از سردرگمی مدافعان ژاپن، کای هاورتز گل دوم آلمان را هم وارد دروازه کرد اما این گل نیز پس از بازبینی صحنه، آفساید اعلام شد. سرانجام پس از ایجاد چند موقعیت جدی، ورود مینامینو ریتم بازی ژاپن را تغییر داد و این تیم دقیقه 75 با گل ریتسو دوآن که 3 دقیقه قبل به میدان آمده بود، بازی را به تساوی کشاند.

تعویض‌های طلایی به سبک سامورایی

درحالی که پس از گل تساوی، فشار ژاپن کمتر نشد، دقیقه 83 کند بودن اشلوتربک و سایر مدافعان آلمان کار دست این تیم داد و شروع مجدد سامورایی‌ها توسط ایتاکورا از نیمه زمین خودی، تاکوما آسانو را در موقعیت تک به تک قرار داد تا او به زیبایی، گل برتری ژاپن را از زاویه بسته به ثمر برساند. نکته جالب توجه، این است که تاکوما آسانو هم دیگر تعویضی آقای موریاسو در نیمه دوم بود. با این حساب، 5 گل از 22 گل ژاپن در تاریخ جام‌جهانی، توسط بازیکنان تعویضی به ثمر رسیده است.

این طلسم ادامه دارد

درحالی که هانسی فلیک اولین تجربه‌اش در تورنمنت‌های معتبر را روی نیمکت آلمان تجربه کرد، موفق به کسب پیروزی نشد تا طلسم عدم موفقیت مربی‌های آلمان در اولین تجربه ملی‌شان در تورنمنت‌های معتبر، از 42 سال نیز عبور کند. آخرین بار یوپ دروال در جام ملت‌های اروپا 1980 موفق شده بود اولین تجربه در تورنمنت‌های معتبر را با پیروزی روی نیمکت مانشافت به پایان برساند. در صورتی که اسپانیا موفق به شکست کاستاریکا شود، در این صورت کار شاگردان فلیک برای صعود سخت‌تر از گذشته خواهد شد و کابوس سال 2018 برای آنها، ادامه دار خواهد بود. در روسیه، کره‌جنوبی آرزوهای آلمانی را بر باد داد و آنها هرگز نمی‌خواهند شکست مقابل ژاپن در قطر، آنها را برای دومین دوره متوالی از صعود به دور حذفی دور نگه دارد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری