football360 logo

پیروزی مدافع عنوان قهرمانی پس از16 سال؛ ژیرو به آنری رسید

02 آذر 1401 ساعت 03:20
فرانسه مدافع عنوان قهرمانی جهان با پیروزی مقابل استرالیا اولین گام در جام جهانی را محکم برداشت.

به گزارش فوتبال 360، در آخرین دیدار روز سوم جام بیست و دوم، فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی در اولین دیدار خود از ساعت 22:30 در استادیوم الجنوب  به مصاف استرالیا رفت. خروس ها در حالی با ترس از سرگذشت قهرمانان گذشته جام جهانی پا به میدان گذاشتند که قهرمانان سه دوره گذشته این جام یعنی تیم‌های ایتالیا، اسپانیا و آلمان نه تنها موفق به پیروزی در اولین دیدار خود در دوره بعدی نشده بودند که در نهایت حتی از صعود از مرحله گروهی نیز بازماندند. دیدیه دشان با وجود مصدومیت ستاره‌هایی چون بنزما، کانته، پوگبا و واران دست بسیار بازی در انتخاب ترکیب اولیه خود داشت اما بر خلاف انتظار همگان با قرار دادن کوناته و و اوپامکانو در قلب خط دفاعی تیم خود ضمن نیمکت نشین کردن سالیبای آماده آرسنال و ژول کونده جوان، زوج جدیدی را برای بازی در این پست به معرض نمایش گذاشت. 

2 تیم با ترکیب اولیه زیر راهی میدان شدند:

فرانسه: هوگو یوریس، بنجامین پاوارد، ابراهیم کوناته، دایو اوپامکانو، لوکاس هرناندز، آدرین ربیو، اورلین شوامنی، عثمان دمبله، آنتوان گریزمان، کیلیان امباپه، اولیویه ژیرو

سرمربی: دیدیه دشان

استرالیا: متئو رایان، کای رولز، عزیز بهیچ، هری سوتار، ناتانیل آتکینسون، آرون موی، جکسون ایروین، متئو لکی، رایلی مک‌گیری، کریگ گودوین و میشل دوک

سرمربی: گراهام آرنولد

تنها نماینده قاره اقیانوسیه که ششمین حضور خود را در جام‌های جهانی تجربه می‌کرد با روحیه گرفتن از پیروزی الهام بخش عربستان مقابل آرژانتین قدرتمند مقابل مدافع قهرمانی پا به میدان گذاشت. کانگوروها خیلی زود در دقیقه 9 با بردن توپ به سمت راست و پاس زمینی متئو لکی به درون محوطه جریمه با ضربه زیبا و زیر طاق کریگ گودوین به اولین گل بازی رسیدند. گلی که با مصدومیت لوکاس هرناندز مدافع چپ فرانسه همراه شد و او خیلی زود جای خود را به برادرش تئو در ترکیب تیم داد. با حضور تئو هرناندز فشار حملات خروس ها از سمت چپ با فرارهای امباپه و ارسال های هرناندز قوت بیشتری گرفت.

دقیقه 15: میشل دوک با شوتی سرکش از پشت محوطه جریمه لوریس را غافلگیر کرد اما کاپیتان فرانسه خوش شانس بود که توپ با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 26: ارسال های متعدد فرانسوی ها از سمت چپ بالاخره به نتیجه رسید و با ارسال بلند تئو هرناندس این ربیو بود که اولین گل خروس ها در این جام را با ضربه سر به ثمر رساند.

دقیقه 31: اولیویه ژیرو مهاجم اول فرانسه در جام جهانی قبل که بدون حتی یک گل زده به عنوان قهرمانی دست پیدا کرده بود، روی توپ ربایی امباپه از دفاع استرالیا و پاس کات بک ربیو در مقابل دروازه خالی، ضمن ثبت پنجاهمین گل ملی خود یک گام به رکورد 51 گل زده تیری آنری به عنوان برترین گلزن تاریخ این کشور نزدیک شد.

ژیرو با این گل با 36 سال سن به مسن ترین بازیکن اروپایی در جام جهانی از سال 1994 تبدیل شد.

دقیقه45: معدود حملات استرالیایی ها به ارسالی از سمت چپ منجر شد که ضربه سر جکسون ایروین با نظاره گری هوگو یوریس به تیر دروازه برخود کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 49: نیمه دوم هم طبق انتظار با فشار حملات فرانسه آغاز شد و اولیویه ژیرو با ضربه قیچی برگردان زیبا روی ارسال تئو هرناندز می‌توانست علاوه بر رکورد شکنی، جایزه پوشکاش را نیز بار دیگر به چالش بکشد اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه66:  نفوذهای پرشمار تئو از سمت چپ که بلای جان زردپوشان استرالیا شده بود با یک پاس کات بک به گریزمان تبدیل به یک موقعیت عالی برای گل سوم شد که مدافعان استرالیا ضربه زمینی او را از روی خط دروازه بیرون کشیدند.

دقیقه 67: بی‌تابی امباپه که برای ثبت نام خود به عنوان یکی از گلزنان بازی بسیار مشهود بود، با ارسال دقیق دمبله از سمت راست و ضربه سر او به ثمر نشست تا خیال فرانسه از بابت پیروزی در اولین دیدار تا حد زیادی راحت شود.

دقیقه 71: تنها چهار دقیقه پس از گلزنی، امباپه با حرکتی انفجاری از سمت چپ با ارسالی دقیق بر روی سر ژیرو ضمن به ثمر رسیدن چهارمین گل خروس ها، او را به رکورد 51 گل تیری آنری رساند.

دقیقه 89: دیدیه دشان با تعویض یاران اصلی خود سعی در کنترل بازی و حفظ نتیجه داشت و ضربه سر ابراهیم کوناته بر روی کرنر ارسالی از سمت چپ که با واکنش رایان از روی خط دروازه برگشت داده شد جدی ترین موقعیت فرانسه در 20 دقیقه پایانی بود.

فرانسه با این پیروزی ضمن صدرنشینی مقتدرانه در گروه D رقابتها، تفاضل گل خوبی برای اما و اگرهای احتمالی روزهای پایانی مرحله گروهی برای خود به ثبت رساند. خروسها در دیدار بعدی خود باید از ساعت 19:30 شنبه 5 آذر در مقابل دانمارک قرار گیرند و استرالیا برای حفظ امیدهای خود به صعود از ساعت 13:30 همین روز به مصاف تونس خواهد رفت. 


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری