football360 logo

بازخوانی یک نمایش کابوس‌وار؛ ضعیف‌ترین بازیکن ایران چه کسی بود؟

03 آذر 1401 ساعت 11:00101 نظر
باخت مقابل انگلیس را به جای این که به نام یک یا دو فرد نوشت باید به نام یک تیم و یک ترکیب اشتباه نوشت.

به گزارش فوتبال 360، آیا حسینی در باخت ایران مقابل انگلیس بیش از بقیه بازیکنان نقش داشت؟ البته منظور از حسینی، دروازه‌بان تیم‌ملی نیست بلکه منظور همان بازیکنی است که باعث شد حسین حسینی درون دروازه قرار بگیرد. برخورد مجید حسینی و علیرضا بیرانوند یک اتفاق فوتبالی بود و قطعا بابت این اتفاق و بدشانسی نمی‌توان تقصیری را متوجه شماره 19 تیم ملی کرد. نگاهی دقیق‌تر به بازی اما نشان می‌دهد که نقش او در این باخت سنگین بیش از این بود که در یک اتفاق پایش وسط باشد و ناخواسته باعث مصدومیت شماره یک ایران شود.

مجید حسینی در تمام نمراتی که از سایت‌های مختلف دریافت کرده ضعیف‌ترین و یا دومین بازیکن ضعیف میدان لقب گرفته است. بررسی بازی نشان می‌دهد که این نتیجه‌گیری در مورد او درست است. مدافعی که شاید در بیشتر ترکیب‌های احتمالی قبل از بازی نامی از او برده نمی‌شد اما مانند جام‌جهانی قبل سورپرایز کی‌روش بود و در طول بازی کادرفنی را بیش از بقیه سورپرایز کرد. البته حالا دیگر از او چند بازیکن که حضورشان در ترکیب اصلی همه را شگفت‌زده کرد به جای سورپرایز لقب اشتباه را به تصمیم کی‌روش اطلاق کرد. 

مجید حسینی بارها در تقابل با بازیکنان فاز هجومی انگلیس جا ماند و اشتباهات جبران‌ناپذیری هم انجام داد. در صحنه‌ای که منجر به مصدومیت علیرضا بیرانوند شد علاوه بر برخورد دو بازیکن پیش از آن هم می‌توان ردپای حسینی را دید. مهدی طارمی و حسینی در صحنه‌ای نتوانستند مانع از پیشروی بازیکن انگلیس شوند تا مرتضی پورعلی‌گنجی مرتکب خطا شود. ضربه ایستگاهی را هری کین با سانتر به داخل محوطه جریمه رساند و حسینی برای دفع آن با بیرانوند برخورد کرد. هری کین با این که سهمی در این 6 گل (به عنوان گلزن) نداشت اما با مصدوم کردن دروازه‌بان ایران نقش مهمی در پیروزی تیمش برعهده گرفت.

دقایقی بعد باز هم جاماندن مجید حسینی باعث شد تا توپ به تیر دروازه برخورد کند. در گل اول و گل سوم هم ردپای مجید حسینی را می‌توان پیدا کرد. در گل سوم همکاری او و روزبه چشمی باعث شد تا استرلینگ خیلی راحت خودش را به دروازه ایران نزدیک کند و زمینه‌ساز گل سوم تیمش شود. در کل در بیشتر دقایق بازی و روی حملات شاگردان ساوث گیت عملکرد مثبتی از حسینی و البته بقیه مدافعان دیده نشد. 

اتفاقات بازی با انگلیس احتمالا ترکیب تیم ملی به آن چیزی که همه انتظارش را داشتند برمی‌گرداند و هواداران امیدوارند که جبران اشتباهات ترکیب در نهایت به جبران باخت مقابل انگلیس منجر شود. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری