football360 logo

ادامه جام‌جهانی با 4 دیدار؛ آغاز هیجان در گروه مرگ

02 آذر 1401 ساعت 10:474 نظر
دیدارهای روز چهارم جام‌جهانی از چارچوب دور اول گروه‌های پنجم و ششم برگزار خواهند شد.

به گزارش فوتبال 360، روز سوم مسابقات، با کسب نتیجه شگفت‌انگیز عربستان سعودی مقابل آرژانتین، تمامی معادلات جام را بر هم زد و امروز هواداران فوتبال می‌توانند شاهد دیدارهای آلمان، اسپانیا، کرواسی و بلژیک مقابل حریفانشان باشند.

درحالی که از ساعت 13:30، مراکش و کرواسی به مصاف یکدیگر می‌روند، دیگردیدار گروه  ششم از ساعت 22:30 میان بلژیک و کانادا برگزار خواهد شد و آلمان و اسپانیا  به ترتیب از ساعت 16:30 و 19:30، به مصاف ژاپن و کاستاریکا می‌روند..

ترس نایب قهرمان از گره خوردن کار

مراکش – کرواسی

چهارشنبه 2 آذر

ساعت 13:30

استادیوم البیت (الخور)

داور: فرناندو راپایینی (آرژانتین)

نمایش کرواسی مقابل مراکش در اولین دیدار امروز، به خوبی نشان خواهد داد این تیم در مقایسه با عملکردش در لیگ ملت‌های اروپا تا چه اندازه امیدوار کننده ظاهر می‌شوند و آیا می‌توان روی کروات‌ها در این جام هم همچون دوره گذشته حساب باز کرد یا خیر. کرواسی در 3 تجربه از 5 حضور اخیرش در جام‌های‌جهانی، دیدار اولش در دور گروهی را واگذار کرده و در آن تورنمنت‌ها از صعود به جمع 16 تیم برتر جام بازمانده است. در 2 دوره دیگر هم آن‌ها موفق شده‌اند در نهایت تا جمع 4 تیم برتر جام صعود کنند. در جمع شاگردان زلاتکو دالیچ نسبت به جام‌جهانی 2018، کمتر بازیکنی مشترک باقی مانده اما در همین حال نیز «بلیزرها» در ماه سپتامبر موفق به صعود به نیمه‌نهایی لیگ ملت‌های اروپا، بالاتر از دانمارک و فرانسه شدند. از طرف مقابل اگرچه عملکرد مراکش در 5 دوره قبلی حضورش در تورنمنت به اندازه کافی درخشان نبوده و تنها یک بار موفق به صعود از گروهش شده، شیرهای اطلس در دور مقدماتی عملکرد کاملاً خارق‌العاده‌ای از خود بر جای گذاشتند و از هر 6 دیدارشان در دور دوم مقدماتی قاره آفریقا، با 20 گل زده و تنها یک گل خورده، دست پر خارج شدند. ضمن این که حکیم زیاش  با تغییر سرمربی، به ترکیب مراکش بازگشته و امید مراکش به جز زیاش و اشرف حکیمی، به يوسف النصيري نیز خواهد بود. او امیدوار است به اولین بازیکن تاریخ این کشور تبدیل شود که در 2 تورنمنت متوالی، گلزنی را تجربه می‌کند. 

سامورایی‌ها در مسیر شاگردان فلیک

آلمان - ژاپن

چهارشنبه 2 آذر

ساعت 16:30

استادیوم خلیفه (دوحه)

داور: ایوان آرسیدز بارتون (ال‌سالوادور)

آلمان پس از تجربه ناموفق 2018، تحت هدایت فلیک پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته اما حضور در گروه مرگ، کمی هواداران مانشافت را نگران می‌کند. هرچند جام‌جهانی تورنمنت شگفتی‌هاست و نمی‌توان تیمی را از پیش برنده در زمین بازی تصور کرد اما ژرمن‌ها در قرن حاضر، بیش از هر تیم دیگری حضور در نیمه‌نهایی را تجربه کرده‌اند. شاگردان فلیک درحالی اولین تیم راه یافته به جام‌جهانی لقب گرفتند که تنها انگلیس بیش‌تر از آن ها در مقدماتی قاره اروپا موفق به گلزنی شده بود. ژاپن به اندازه کافی تجربه حضور در جام‌جهانی را داشته اما سامورایی‌های آبی هرگز موفق به صعود از گروهشان در 2 دوره متوالی نشده‌اند. امسال هم حداقل روی کاغذ به نظر نمی‌رسد در برابر اسپانیا و آلمان از شانس چندانی برای صعود برخوردار باشند. این اولین تقابل تاریخ ژاپن و آلمان در تاریخ جام‌جهانی خواهد بود. آلمان که دومین تیم پرافتخار تاریخ جام‌جهانی است، باید مقابل ژاپنی قرار بگیرد که نایب قهرمان آسیاست و از سال 1998 تاکنون همواره در تورنمنت حضور داشته است. ژاپنی‌ها برای هفتمین بار متوالی به دور نهایی مسابقات رسیده‌اند و این در شرایطی است که یک مرتبه در میان، از صعود به دور حذفی مسابقات باز مانده‌اند. آن‌ها هرگز حضور در دور یک‌چهارم نهایی را تجربه نکرده‌اند و باتوجه به عملکرد این تیم و در نظر گرفتن مسائل غیرمنطقی، امسال سالِ صعود ژاپن به دور حذفی نیست. هرچند منطق هم شانس چندانی برای صعود ژاپن از گروه مرگ، قائل نیست. طبق آمار اوپتا، شانس پیروزی آلمان در این دیدار، 65 درصد خواهد بود و این درحالی است که تنها 14 درصد احتمال دارد ژاپن پیروز از زمین مسابقه خارج شود.

به دنبال نجات از گروه مرگ

اسپانیا - کاستاریکا

چهارشنبه 2 آذر

ساعت 19:30

استادیوم الثمامه (دوحه)

داور: محمد عبد الله حسن محمد (امارات متحده عربی)

در تاریخ جام‌جهانی، هیچ کشوری بیش‌تر از اسپانیا شکست در دیدار نخستین جام را تجربه نکرده است. اسپانیا در شرایطی امشب مقابل کاستاریکا به میدان خواهد رفت که این تیم در سال 2014، شگفتی‌ساز بزرگ مسابقات بود اما اکنون هرچند نشانی از کاستاریکای جنگجوی 8 سال قبل نداشته اما برای اعاده حیثیت و رقابت پایاپای با سایر اعضای گروه مرگ در این تورنمنت حاضر خواهد شد. رکورد جوان‌ترین گلزن تاریخ اسپانیا در جام‌جهانی در اختیار فرناندو تورس است؛ زمانی که در جام 2006 آلمان، 22 ساله بود. با نگاهی به لیست بازیکنان اسپانیا در این تورنمنت، می‌توان امیدوار بود رکورد تورس به زودی توسط شاگردان لوئیس انریکه شکسته شود. سرمربی این تیم، خود 12 بار حضور در جام‌جهانی با پیراهن لاروخا را میان سال‌های 1994 تا 2002 داشته و صدالبته، هرگز قهرمانی را تجربه نکرده است. او در مصاحبه‌اش، تاکید کرده بود هدفشان انجام 7 بازی در قطر است اما ماتادورها برای رسیدن به این هدف، کار سختی پیش رو خواهند داشت. در این راه، صدرنشینی در گروه، اسپانیا را در دور بعد به مصاف تیم دوم گروه ششم (کرواسی، بلژیک، کانادا، مراکش) خواهد فرستاد اما در دور یک‌چهارم، احتمالا به برزیل برخورد خواهند کرد. بنابراین دوم شدن در گروه مرگ، شاید به سود شاگردان انریکه باشد زیرا مسیر آسان‌تری تا رسیدن به نیمه‌نهایی مقابل رویشان قرار می‌دهد و در نیمه‌نهایی آزمون سخت‌تری نسبت به یک‌چهارم دارند. در این میان، می‌توان گفت پیروز دیدار آلمان و اسپانیا در جنگ صدرنشینی، باتوجه به جدول مسابقات کمی سخت‌تر به فینال می‌رسد.

برگ‌های افرا در چنگ شیاطین سرخ

بلژیک – کانادا

چهارشنبه 2 آذر

ساعت 22:30

استادیوم احمد بن علی (الریان)

داور: جانی سیکازوه (زامبیا)

کانادا، تیمی شاداب و یک‌دست در اختیار دارد و طبق گفته جوناتان اوسوریو با «باور به موفقیت» راهی قطر شده  و نه «امید» به آن! شاگردان جان هردمن، بهترین تیم کونکاکاف در دور مقدماتی بودند و شاید تنها تیمی که در این گروه قادر به بر هم زدن معادلات است، کانادایی‌ها باشند. بلژیک برای این دیدار، روملو لوکاکو را در اختیار نخواهد داشت و از طرف مقابل آلفونسو دیویس برخلاف لوکاکو به طور کامل ریکاوری‌اش را انجام داده و آماده به میدان رفتن خواهد بود. در این میان، هرچند شیاطین سرخ هنوز به درخشش کوین دی‌بروینه امیدوار هستند اما اهمیت غیبت لوکاکو را کسی بهتر از ونسان کمپانی درک نمی‌کند. کاپیتان سابق تیم ملی بلژیک که اکنون سرمربی برنلی است، جام‌جهانی 2018 را با مصدومیت آغاز کرد و پس از عدم همراهی تیم در 3 بازی دور گروهی، شاهد رسیدن تیم به نیمه‌نهایی و در نهایت کسب عنوان سومی تیمش بود. او در مصاحبه‌ای راجع به غیبت لوکاکو و همچنین دعوت از بهترین گلزن این تیم در دور گذشته با وجود مصدومیتش گفته است: «روبرتو مارتینس قمار بزرگی با دعوت کردن از لوکاکوی مصدوم انجام داده اما بلژیک در دور گروهی، چندان نیازی به مهاجم اولش نخواهد داشت. هرچند امیدوار هستیم بیگ روم به دیدار بزرگ دور گروهی مقابل کرواسی برسد. در دور حذفی مسابقات است که شما به بازیکنانی نیاز دارید تا در یک صحنه، تفاوت‌ها را برایتان رقم بزنند و لوکاکو، همان بازیکن خواهد بود. من به خوبی تصمیم سرمربی را درک می‌کنم.» در این میان، دست کم گرفتن کانادا شاید به قیمت از دست رفتن شانس صعود به جمع 16 تیم برتر جام برای بلژیک تمام شود. 


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری