football360 logo

نگاهی به دیدار ایران – ولز؛ فرار از حذف زودهنگام

03 آذر 1401 ساعت 14:48164 نظر
تیم ملی در دومین دیدار خود در جام‌جهانی به مصاف تیم ملی ولز می‌رود.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، جام‌جهانی ۲۰۲۲ به بدترین شکل ممکن برای ایران آغاز شد و تیم ملی در گام نخست با نتیجه سنگین ۶ بر ۲ از انگلیس شکست خورد و بد‌ترین باخت ایران در ادوار جام‌جهانی به ثبت رسید. برای اینکه تیم ملی شانس صعودش به مرحله بعد حفظ شود و اولین حذف شده جام لقب نگیرد باید از تیم ملی ولز امتیاز بگیرد. ولز حریف دوم ایران در بازی نخست برابر آمریکا به تساوی یک – یک دست یافت. این مسابقه روز جمعه ۴ آذر از ساعت ۱۳:۳۰ در ورزشگاه احمد بن علی برگزار می‌شود. داور این مسابقه ماریو اسکوبار از گواتمالا خواهد بود.

دغدغه‌های کی‌روش در دیدار با ولز

ترکیب اولیه ایران در بازی با انگلیس به هیچ وجه قابل قبول نبود و کارلوس کی‌روش مجبور شد تا نیمه دوم را با ۳ تغییر آغاز کند و حالا پیش‌بینی ترکیب ثابت ایران بسیار مشکل است. وضعیت علیرضا بیرانوند برای این دیدار همچنان نامشخص است و معلوم نیست در صورت آماده نشدن بیرانوند باز هم حسین حسینی انتخاب اول کی‌روش برای حضور در دروازه است یا امیر عابدزاده شانس بازی در این دیدار را خواهد داشت. علاوه بر این احتمالاً در این مسابقه سردار آزمون شرایط حضور کامل در زمین را دارد و کی‌روش باید تغییر دیگری در ترکیب اصلی خود ایجاد کند.

تعیین استراتژی سرمربی تیم ملی هم برای این بازی بسیار چالش‌برانگیز است. تیم ملی برای راهیابی به مرحله بعد باید لااقل در یکی از دو بازی پیش‌رو پیروز شود. باید دید که کی‌روش باز هم با ارائه یک بازی دفاعی به دنبال حداقل امتیاز است تا دست‌کم در جام باقی بماند و کسب پیروزی را به بازی آمریکا که علاوه بر حساسیت‌های فوتبالی اهمیت غیرفوتبالی هم دارد موکول کند یا اینکه با آرایشی تهاجمی در پی پیروزی باشد تا پس از باخت با نتیجه غیرقابل باور مقابل انگلیس اعاده حیثیت شود.

پایان شکست‌ناپذیری ولز برابر آسیایی‌ها

تیم ملی ولز در رده‌بندی فیفا یک رتبه بهتر از ایران و در رده نوزدهم جای دارد. حریف ایران دوازدهمین تیم اروپاست. این دومین تجربه حضور ولز در جام‌جهانی است. ولز قبلاً یک بار ۶۴ سال پیش در جام‌جهانی ۱۹۵۸ موفق به صعود به این رقابتها شده بود که در مرحله یک‌چهارم نهایی از گردونه رقابت‌ها حذف شد. ولز بر خلاف ایران یکی از آخرین تیم‌هایی بود که به جام‌جهانی صعود کرد. این تیم با غلبه بر اوکراین در بازی پلی‌آف مسافر قطر شد و پس از آن در ۶ دیدار رسمی و دوستانه که داشته به پیروزی نرسیده و ۴ تساوی و ۲ شکست نصیبش شده است.

سرشناس‌ترین بازیکن حال حاضر این تیم کاپیتان گرت بیل است که سابقه بازی در تیم‌های رئال مادرید و تاتنهام را دارد. آرون رمزی هم دیگر فوتبالیست مشهور ولز است که در تیم‌های آرسنال و یونتوس بازی کرده است. تیم ملی ایران و ولز برای دومین بار با یکدیگر روبرو خواهند شد. تیم ملی در راه آماده‌سازی جهت حضور در جام‌جهانی ۱۹۷۸ با ولز بازی کرد و از این تیم یک بر صفر شکست خورد. ولز در 6 تقابل با تیم‌های آسیایی هیچ وقت بازنده نبوده و در 4 بازی مقابل ایران، ژاپن، قطر، چین برنده شده و ۲ بار هم برابر کویت به تساوی رسیده است.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری