football360 logo

اروگوئه صفر - کره جنوبی صفر؛ صلح جنگجویان، به نفع پرتغال

03 آذر 1401 ساعت 18:36
نمایندگان آسیا برای اولین بار در جام جهانی 2022، به نتیجه تساوی رسیدند.

به گزارش فوتبال 360، اولین بازی گروه H جام جهانی 2022، پنجنشبه عصر از ساعت 16:30 و بین دو تیم اروگوئه و کره جنوبی در ورزشگاه اجوکیشن سیتی الریان برگزار شد که

اروگوئه و کره در حالی برای سومین بار در جام جهانی به مصاف هم می‌رفتند که هر دو نبرد قبلی با برتری «لاسلسته» به پایان رسیده بود؛ 1-0 در مرحله گروهی 1990 و 2-1 در یک‌هشتم نهایی 2010. اروگوئه در 7 حضور قبلی در جام جهانی، تنها یک بار بازی اول را با برد پشت سر گذاشته (3 تساوی، 3 باخت) که این برد، در آخرین دوره (2018) برابر مصر رقم خورده است. اروگوئه 6 بازی از 8 بازی آخرش در جام جهانی را برده که 4 بازی، مربوط به جام جهانی روسیه است. پس از 16 بازی متوالی و برای اولین بار پس از جام جهانی 2002، اروگوئه با سرمربی به جز اسکار تابارز یک مسابقه در جام جهانی را تجربه می‌کند.

ترکیب ثابت دو تیم در این مسابقه به شرح زیر بود:

اروگوئه

سرخیو روچت؛ مارتین کاسرس، دیگو گودین، خوزه خیمنز، ماتیاس اولیورا؛ فدریکو والورده، ماتیاس وسینو، رودریگو بنتانکور؛ فاکوندو پلیستری، لوئیس سوارز، داروین نونیز

سرمربی: دیگو آلونسو

کره جنوبی

کیم سئونگ‌ گیو؛ کیم مون هوان، کیم مین جائه، کیم یونگ گوان، کیم جین سو؛ هوانگ این بئوم، جونگ وو یونگ؛ نا سانگ هو، لی جائه سونگ، سون هیونگ مین؛ هوانگ اوی جو

سرمربی: پائولو بنتو

اروگوئه که در آخرین بازی دوستانه از سد کانادا گذشته بود، با 4 تغییر نسبت به آن بازی راهی زمین شده و گودین، خیمنز، وسینو و پلیستری به ترکیب اضافه شدند. در سمت مقابل، پائولو بنتو 9 بازیکن ثابت تیمش در پیروزی مقابل ایسلند را کنار گذاشته و تنها کیم سئونگ گیو و جونگ وو یونگ، جایگاه خود در ترکیب 11 نفره را حفظ کردند.


بازی با میدان‌داری کره جنوبی آغاز شد و اروگوئه در هنگام بازپس‌گیری توپ، قادر به حفظ آن نبود. سرانجام پس از گذشت 15 دقیقه، اروگوئه توانست توپ را در اختیار گرفته و دقیقه 19، با ضربه والورده به موقعیت برسد. در 30 دقیقه ابتدایی، آمار هوانگ این بئوم، یکی از هافبک‌های تدافعی کره، با 20 پاس و 8 پاس به یک‌سوم دفاعی حریف جلب توجه می‌کرد.

اولین موقعیت جدی این مسابقه، دقیقه 34 و با ضربه هوانگ اوی جو از درون محوطه جریمه ایجاد شد که شوت او از بالای تیر بیرون رفت. اروگوئه نیز دقیقه 44، روی کرنر والورده و ضربه سر دیگو گودین صاحب موقعیت شد که این ضربه سر به تیر سمت چپ دروازه برخورد کرد. 


نیمه نخست این بازی کم‌موقعیت و پایاپای با تساوی بدون گل خاتمه یافت. مالکیت توپ نزدیک دو تیم (42 درصد اروگوئه، 45 درصد کره) نشان از برابری در جریان بازی بود و در 45 دقیقه نخست، هیچ شوت در چهارچوبی از سوی بازیکنان دو تیم ثبت نشد. 

همانند نیمه نخست، کره جنوبی در دقایق ابتدایی نیمه دوم نیز دست بالاتر را داشت و برای تحت فشار قرار دادن حریف برنامه داشت. با این حال، اروگوئه نیز قصد داشت با بالاتر آوردن پرس نسبت به نیمه نخست، زمان توپ داشتن مدافعان کره را کاهش دهد. دقیقه 64 نونیز با فرار از جناح چپ و ورود به محوطه، سعی در پیدا کردن سوارز داشت که سئونگ گیو پس از اثر اولیه و ناقص روی این ارسال، توپ را کامل در اختیار گرفت.


در همین دقیقه، آلونسو اولین تعویض بازی را رقم زد و ادینسون کاوانی را به جای لوئیس سوارز به میدان آورد. یک دقیقه بعد، بازی با مصدومیت کیم مین جائه و نیاز او به مداوای درون زمین متوقف شد و همین اتفاق، بازی را از ریتم انداخت. در لحظات منتهی به دقیقه 70، این اروگوئه بود که با در اختیار گرفتن توپ، بازی خود را به حریف تحمیل می‌کرد اما کره همچنان نظم دفاعی خود را حفظ کرده بود. با ورود کاوانی، مشخص بود که تمایل اروگوئه به ارسال توپ‌های بلند برای استفاده از قابلیت‌های او افزایش یافته است.

دقیقه 77 چو گوئه سونگ (مهاجم تازه وارد کره) از فاصله بیش از 20 متری اقدام به شوتزنی کرد که ضربه او از کنار دروازه بیرون رفت. دقیقه 81 نیز نونیز پس از گرفتن پاس کاوانی و آوردن توپ روی پای راست اقدام به زدن ضربه به زاویه مخالف کرد که شوت او نیز با اختلافی کم بیرون رفت. 


با رسیدن به دقایق پایانی، موقعیت‌های دو تیم نیز خطرناک‌تر شد. دقیقه 90، والورده با حرکت در سمت چپ زمین کره با شلیک پای راست، تیر عمودی دروازه کره را به لرزه درآورد. لحظاتی بعد، پاس ضعیف روچت پشت محوطه اروگوئه سون را به توپ رساند اما ضربه پای چپ سون، از کنار تیر سمت راست دروازه حریف بیرون رفت. 

یکی از اتفاقات قابل ملاحظه وقت‌های اضافه، واکنش هیجانی والورده پس از تکل روی پای لی کانگ این و تهییج هم‌تیمی‌هایش برای رسیدن به گل برتری در آخرین ثانیه‌ها بود. 

پس از اعلام خطایی عجیب از وارلا در یک‌سوم دفاعی کره و البته، جریمه بنتو با کارت زرد، بازی در دقیقه 8+90 با سوت کلمان تورپن با تساوی بدون گل به پایان رسید تا در حالی که دور نخست بازی‌ها هنوز تمام نشده، شاهد چهارمین تساوی بدون گل در قطر 2022 باشیم. رکورد تساوی 0-0 در یک دوره جام جهانی، مشترکا با 7 تساوی در اختیار 4 جام جهانی است و ادامه این روند، قطر 2022 را در پایان مرحله گروهی به رکوردی باورنکردنی در مساوی‌های بدون گل خواهد رساند. 

کره جنوبی در سی‌وپنجمین بازی در جام جهانی، نتوانست شمار بردهای خود را به 7 برساند تا درصد پیروزی‌های این تیم در این رقابت‌ها، به عدد 17 درصد سقوط کند. هرچند این تساوی، بعد از 2 شکست قبلی و مقابل اروگوئه پرستاره، نمره قبولی برای خط دفاع منظم کره و بنتو محسوب می‌شد. از مجموع 17 شوت این مسابقه، تنها و تنها یک ضربه در چهارچوب بود. 

دو تیم پس از این مسابقه، خود را برای بازی هفته دوم مرحله گروهی در روز دوشنبه آماده می‌کنند. کره جنوبی از ساعت 16:30 در همین ورزشگاه با غنا رقابت می‌کند و اروگوئه از ساعت 22:30 در ورزشگاه لوسیل به مصاف پرتغال خواهد رفت. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری