football360 logo

ایران در بازی‌های دوم جام جهانی؛ شگفتی لیون تکرار می‌شود؟

04 آذر 1401 ساعت 10:1719 نظر
تیم ملی ایران فردا باید در دومین مسابقه خود در جام جهانی 2022 قطر به میدان برود.

به گزارش فوتبال 360، شاگردان کارلوس کی‌روش بعد از شکست سنگین مقابل تیم ملی انگلیس، تمرینات خود را با جدیت دنبال کردند تا بتوانند در گام دوم شکست تلخ روز نخست را جبران کرده و امیدهای خود برای صعود به مرحله حذفی را زنده نگه دارند. ملی‌پوشان فوتبال ایران برای به فراموشی سپردن شکست 6 گله مقابل تیم ملی انگلیس، محکوم به کسب موفقیت در مسابقه فردا (جمعه) مقابل تیم ملی ولز هستند.

تیم ملی ایران در ادوار جام جهانی در مسابقات دوم همواره نمایش‌های خوبی از خود نشان داده، حتی با وجود آنکه در 3 دوره اخیر ایران هر 3 بازی دور دوم خود را با شکست به پایان برده، اما ملی‌پوشان نمایش خوبی داشته‌اند. البته که هواداران فوتبال در ایران امیدوارند خاطره شیرین سال 1998 فردا (جمعه) تکرار شده و یک برد تاریخی در کارنامه فوتبال ایران به‌ثبت برسد.

اولین امتیاز ایران در جام جهانی

شاگردان حشمت مهاجرانی کار خود را در جام جهانی 1978 با شکست 3 گله مقابل تیم ملی هلند آغاز کردند اما در گام دوم نمایش خوبی برابر تیم ملی اسکاتلند داشتند و موفق شدند از حریف اروپایی یک امتیاز کسب کنند. در آن مسابقه که با تساوی 1-1 به پایان رسید، هر 2 گل را بازیکنان ایران به‌ثمر رساندند. ابتدا آندرانیک اسکندریان به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و در ادامه ایرج دانایی‌فر گل تساوی را به سود ایران رقم زد تا اولین امتیاز ایران در تاریخ جام جهانی به‌دست آید.

برد تاریخی مقابل آمریکا

تیم ملی ایران بعد از شکست یک‌گله مقابل یوگسلاوی باید با هدایت جلال طالبی برابر تیم ملی آمریکا قرار می‌گرفت. ملی‌پوشان فوتبال ایران با یک نمایش فوق‌العاده و استثنایی، شبی به‌یادماندنی را در تاریخ فوتبال ایران از خود به جای گذاشتند، از گلزنی حمید استیلی که گلش به عنوان گل قرن لقب گرفت تا درخشش مهدی مهدوی‌کیا و البته احمدرضا عابدزاده در خط دروازه که باعث شد تا ایران اولین برد خود در تاریخ جام جهانی را به‌دست آورد و تیم ملی آمریکا را با نتیجه 2 بر یک شکست بدهد.

شکست مقابل یاران «فیگو»

ملی‌پوشان فوتبال ایران در جام جهانی 2006 بعد از شروع ناموفق مقابل تیم ملی مکزیک و قبول شکست 3 بر یک، در گام دوم مقابل تیم ملی پرتغال به میدان رفتند که شاگردان برانکو ایوانکوویچچ نتوانستند مقابل حریف نامدار اروپایی موفق از میدان مسابقه خارج شوند و با درخشش دکو و کریستیانو رونالدو، تیم ملی پرتغال با 2 گل مقابل ایران به پیروزی رسید و حکم حذف ایران از جام جهانی 2006 امضا شد.

نمایش فراموش‌نشدنی مقابل آرژانتین

تیم ملی ایران در اولین دوره حضورش در جام جهانی با هدایت کارلوس کی‌روش در دومین بازی باید مقابل تیم ملی آرژانتین قرار می‌گرفت. مسابقه‌ای که به یک دیدار تاریخی برای ایران در ادوار جام جهانی تبدیل شد و شاگردان کی‌روش نمایش فوق‌العاده‌ای از خود نشان دادند و اگر اشتباه داوری نمی‌بود، چه بسا ملی‌پوشان می‌توانستند با امتیاز از میدان مسابقه خارج شوند اما در نهایت در واپسین لحظات مسابقه، شوت لیونل مسی باعث تغییر نتیجه به سود آرژانتین شد تا ایران با شکستی یک‌گله از میدان مسابقه خارج شود.

تصمیم جنجالی (VAR) علیه ایران

شاگردان کی‌روش در جام جهانی 2018 باید در دومین مسابقه خود مقابل تیم ملی اسپانیا قرار می‌گرفتند و برد روحیه‌بخش مقابل تیم ملی مراکش باعث شده بود تا ملی‌پوشان فوتبال ایران با انگیزه مضاعفی برابر حریف نامدار اروپایی قرار بگیرند. تیم ملی ایران با وجود ارائه نمایش خوب نتوانست مقابل اسپانیا به پیروزی برسد، هر چند که یک‌بار دروازه حریف توسط سعید عزت‌اللهی فرو ریخت اما با تصمیم (VAR) گل او به دلیل آفساید مردود اعلام شد تا ایران با تک گل دیگو کاستا مقابل تیم ملی اسپانیا مغلوب شود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری