football360 logo

پایان راند اول دور گروهی با سوت پایان دیدار برزیل؛ سلسائو وارد می‌شود

03 آذر 1401 ساعت 10:413 نظر
راند اول مسابقات دور گروهی جام‌جهانی، امشب به پایان می‌رسد.

به گزارش فوتبال 360، با انجام دیدارهای گروه‌های هفتم و هشتم، امشب راند نخست از مسابقات دور گروهی جام‌جهانی قطر به پایان خواهد رسید و اعداد صفر از مقابل بازی‌های انجام شده در جدول رده‌بندی گروه‌های 8 گانه، کاملا محو خواهند شد.

درحالی که ابتدا سوئیس و کامرون مقابل یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند، اروگوئه و پرتغال  به ترتیب مقابل کره‌جنوبی و غنا به میدان می‌روند و پرونده دور نخست با دیدار برزیل مقابل صربستان بسته می‌شود.

جانشین شایسته ایتالیا به دنبال صعود

سوئیس – کامرون

پنجشنبه 3 آذر

ساعت 13:30

استادیوم الجنوب (الوکره)

داور: فاکوندو رائول تیو (آرژانتین)

سوئیس که در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی موفق شد بالاتر از ایتالیا، جواز صعود مستقیم به دور نهایی را کسب کرده و شاگردان مانچو را برای رزرو بلیت قطر به دور پلی‌آف بفرستد از امروز کارش را در جام‌جهانی آغاز خواهد کرد و در اولین دیدار، به مصاف آسان‌ترین رقیب حاضر در گروه می‌رود؛ هرچند کامرون سرسختیِ خاص خودش را دارد. سوئیس امیدوار است رکورد شکست‌ناپذیری‌هایش در دیدارهای نخستین جام را مقابل کامرون  حفظ کند. صلیب سرخ آخرین بار در سال 1966 مقابل آلمان غربی در دیدار نخستش در جام‌جهانی با شکست مواجه شده بود؛ در دیداری که با 5 گل در هم کوبیده شد. همچنین سوئیسی‌ها امیدوار به صعود از گروه برای سومین دوره متوالی هستند. آخرین تقابل سوئیس با نمایندگان آفریقا، به تورنمنت 2006 باز می‌گردد؛ جایی که مقابل توگو به میدان رفتند و حالا پس از 16 سال، بر خلاف توگو، این بار به تیمی سرسخت از قاره سیاه برخورده‌اند. از طرف مقابل اما کامرون برای هشتمین بار حضور در دور نهایی جام‌جهانی را تجربه می‌کند که این بیش‌ترین سابقه حضور در میان تیم‌های آفریقایی است. کامرون در 7 دیدار اخیرش در جام‌های‌جهانی تیم مغلوب میدان بوده و تنها رکورد مکزیک در فاصله سال‌های 1930 تا 1958 با 9 شکست پیاپی بدتر بوده است. در این میان، امید کامرون به ونسان ابوبکر و برایان امبومو است.تقابل بریل امبولو، مهاجم کامرونی‌الاصل تیم ملی سوئیس با کامرون هم در نوع خود جالب توجه خواهد بود.

کره‌جنوبی قدم در مسیر عربستان و ژاپن می‌گذارد؟

اروگوئه – کره‌جنوبی

پنجشنبه 3 آذر

ساعت 16:30

استادیوم اجوکیشن سیتی (الریان)

داور: کلمان تورپن (فرانسه)

اگرچه عملکرد قطر و بخصوص ایران در روزهای نخستین جام، فاجعه‌بار بود اما با پیروزی عربستان سعودی مقابل آرژانتین و شکست آلمان مقابل ژاپن، کره‌جنوبی هم امیدوار است به عنوان تیمی آسیایی، آبروی قاره کهن در جام‌جهانی را حفظ کند و در این راه در اولین گام مقابل اروگوئه به میدان خواهد رفت. در این راه، درخشش سون هیونگ مین که در تمرینات تیمی بدون ماسک حاضر شده و حتی با سر به توپ ضربه زده است، نقش حیاتی برای کره‌جنوبی دارد. سون ابتدای ماه در دیدار مقابل مارسی در لیگ قهرمانان از ناحیه چشم آسیب دید و علاوه بر هواداران تاتنهام، هموطنانش را هم نگران کرد که مبادا جام‌جهانی را از دست دهد. در طرف مقابل، هرچند ادینسون کاوانی به احتمال فراوان غایب خواهد بود، لوئیس سوارس برای همراهی اروگوئه مشکلی نخواهد داشت. مهاجم 35 ساله، دیگر در سطح اول فوتبال باشگاهی اروپا به میدان نمی‌رود اما دیگو فورلان، مهاجم سابق این تیم معتقد است برای سوارس، بر تن کردن پیراهن تیم ملی اروگوئه به اندازه کافی انگیزه‌ به همراه دار تا دست کمی از بازیکنان حاضر در سطح اول فوتبال اروپا نداشته باشد. این آخرین تورنمنت ملی سوارس خواهد بود و هرگز نمی‌خواهد در این  گروه از صعود به دور حذفی باز بماند.

تلاش برای حل معمای کریستیانو

پرتغال – غنا

پنجشنبه 3 آذر

ساعت 19:30

استادیوم 974 راس ابو عبود (دوحه)

داور: اسماعيل الفتح (ایالات متحده آمریکا)

این روزها هرجا کریستیانو باشد، حواشی خارج از مستطیل سبز هم در آن اطراف حضور دارد. او که به سبب مصاحبه جنجالی‌اش با پیرس مورگان، یک شهر را به هم ریخته بود، سرانجام قراردادش توسط منچستریونایتد فسخ شد و او اکنون تنها بازیکن بدون تیم حاضر در قطر است. در ویدئویی منتشر شده به نظر رسید همزمان با حضور در اردوی تیم ملی پرتغال، برونو فرناندس برخورد سردی با رونالدو دارد و در نهایت مشخص نشد این، شیطنتی رسانه‌ای بوده یا واقعا کاپیتان این روزهای یونایتد از کاپیتانش در تیم ملی دلخور است. هر چه باشد، پرتغال پس از تجربه ناخوشایند 2018، امیدوار است با درخشش برونو و سایر ستارگانش حداقل تا دور یک چهارم نهایی برسد و مهم‌ترین دغدغه فرناندو سانتوس به میدان فرستادن یا نیمکت نشینی رونالدو خواهد بود. این تیم که در آخرین دیدار دوستانه بدون رونالدو به میدان رفت، درخشش خیره‌کننده برونو را شاهد بود و همان گونه که در یونایتد شاهد بودیم، می‌توان با قاطعیت گفت اگر رونالدو در زمین نباشد، برونو درخشان‌تر ظاهر می‌شود. صعود از گروه، هرگز برای پرتغال آسان نیست و این تیم در اولین دیدار، پیش از آن که مقابل کره‌جنوبی و اروگوئه صف‌آرایی کند، باید با غنا روبه‌رو شود؛ تیمی که برای چهارمین بار در جام‌جهانی حاضر است و ترکیب جوان و شادابی را در اختیار دارد؛ تیمی که از زمان به وجود آمدن آنالیز آماری، بیش‌ترین میانگین شوت به ازای هر مسابقه در جام‌جهانی را میان 32 تیم حاضر در قطر به سمت دروازه رقبا شلیک کرده است (19). تیمی فیزیکی که به احتمال فراوان، دردسرهای زیادی برای آزادی عمل برونو فرناندس ایجاد خواهد کرد.

ارتش صرب مقابل مدعی شماره یک

برزیل – صربستان

پنجشنبه 3 آذر

ساعت 22:30

استادیوم لوسیل

داور: علیرضا فغانی (ایران)

برزیل که به عنوان مدعی شماره یک قهرمانی در قطر به میدان خواهد رفت، سفرش را با دیدار مقابل صربستان آغاز می‌کند. تیته، سرمربی این تیم بازیکنان آماده‌ای را در اختیار دارد اما این هشدار را به بازیکنانش داده که از شکست در تجربه‌های اخیر، درس بگیرند. از آخرین قهرمانی برزیل در جام 2002، این تیم در 4 تجربه اخیرش یک بار به نیمه‌نهایی رسیده، سپس شکست سنگینی را تجربه کرده و 3 بار دیگر هم پشت دروازه‌های صعود به جمع 4 تیم برتر جام باقی مانده است. پرافتخارترین تیم جهان، امیدوار به تفکرات فنی تیته و درخشش نیمار به عنوان بازیکنی در خدمت تیم خواهد بود. تیته پس از تله سانتانا در دهه 80، به عنوان اولین سرمربی سکان هدایت سلسائو را در دومین جام‌جهانی متوالی بر عهده می‌گیرد. برزیل که در تمامی ادوار جام‌جهانی حاضر بوده، 15 دیدار اخیرش در دور گروهی مسابقات را شکست ناپذیر باقی مانده و از سال 1982 تاکنون همواره به عنوان تیم نخست گروهش به دور حذفی راه یافته است. از طرف مقابل، صربستان به عنوان کشوری مستقل در هر 3 تجربه پیشین جام‌جهانی، حذف در دور گروهی را تجربه کرده اما امسال با دراختیار داشتن بازیکنانی فوق‌العاده در 8 دیدار دور مقدماتی شکست‌ناپذیر بوده و امیدش به درخشش بازیکنانش در سری آ از جمله دوشان ولاهوویچ و فیلیپ کاستیچ خواهد بود. هرچند تا پیش از اعلام رسمی ترکیب، نمی‌توان با قاطعیت گفت فیلیپ کاستیچ، ساسا لوکیچ و الکساندر میتروویچ به دیدار مقابل برزیل می‌رسند یا خیر! 2 تیم در دور گروهی جام‌جهانی 2018 مقابل یکدیگر به میدان رفتند که آن دیدار با برتری 2 بر صفر برزیل خاتمه یافت.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری