football360 logo

ایران 2-0 ولز؛ برد تاریخی در دقیقه 100!

04 آذر 1401 ساعت 16:03150 نظر
ملی‌پوشان فوتبال ایران با ارائه یک نمایش درخشان و موفق توانستند تیم ملی ولز را شکست بدهند.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی ایران گام نخست را در جام جهانی 2022 قطر با قبول یک شکست سنگین مقابل تیم ملی انگلیس برداشت، اما با این وجود امیدهای یوزهای ایرانی صعود به مرحله حذفی از بین نرفته و آن‌ها همچنان شانس صعود به مرحله حذفی را بعد از شکست با انگلیس هم داشتند و همین مسئله باعث شد تا شاگردان کارلوس کی‌روش با حفظ روحیه و انگیزه خود کارشان را برای رویارویی با تیم ملی ولز آغاز کرده و در تلاش برای کسب نتیجه مقابل این تیم اروپایی باشند.

شاگردان کی‌روش امروز در دومین مسابقه خود در جام جهانی 2022 باید در مقابل تیم ملی ولز در ورزشگاه احمد بن علی شهر الریان قطر قرار می‌گرفتند، مسابقه‌ای که شکست در آن حکم پایان زودهنگام کار ایران در جام جهانی را امضا می‌کرد اما کسب پیروزی و حتی نتیجه تساوی می‌توانست امیدِ ملی‌پوشان فوتبال ایران برای صعود به مرحله حذفی را زنده نگه دارد. ولزی‌ها بعد از تساوی مقابل تیم ملی آمریکا در واپسین دقایق، امیدوار بودند تا با عبور از سد ایران بتوانند گامی بلند در مسیر رسیدن به مرحله حذفی بردارند.

ترکیب تیم ملی ایران

سید حسین حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، سید مجید حسینی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی (از دقیقه 83: علی کریمی)، احمد نوراللهی (از دقیقه 77: روزبه چشمی)، احسان حاج‌صفی (از دقیقه 77: مهدی ترابی)، علی قلی‌زاده (از دقیقه 77: علیرضا جهانبخش)، مهدی طارمی و سردار آزمون (از دقیقه 68: کریم انصاری‌فرد)

سرمربی: کارلوس کی‌روش

ترکیب تیم ملی ولز

وین هنسی، بن دیویس، جو رودون، کریس مفام، نیکو ویلیامز، آرون رمزی (از دقیقه 87: دنی وارد)، اتان آمپادو، کانر رابرتس (از دقیقه 57: برنان جانسون)، کیفر مور، هری ویلسون (از دقیقه 57: دنیل جیمز) و گرت بیل

سرمربی: راب پیج

کی‌روش بعد از شکست 6 گله ایران مقابل انگلیس که بسیاری از کارشناسان دلیل آن را ترکیب تیم ملی می‌دانستند، تغییر و تحولات گسترده‌ای در ترکیب اولیه ایران برای مسابقه امروز ایجاد کرد و از خط دروازه تا خط حمله، بازیکنان تازه‌نفسی را به کار گرفت. از حضور حسین حسینی به عنوان جانشین علیرضا بیرانوند تا بازی دادن به رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی، علی قلی‌زاده و سردار آزمون. سرمربی تیم ملی فوتبال ایران امیدوار بود با این تغییرات بتواند نتیجه خوبی برابر حریف اروپایی کسب کند.

ولزی‌ها هم با یک تغییر نسبت به ترکیب‌شان در دیدار مقابل تیم ملی آمریکا به میدان آمدند و در شرایطی که گمانه‌زنی‌هایی درباره عدم حضور گرت بیل در ترکیب اولیه مطرح بود اما با تصمیم راب پیج، این وینگر باتجربه که در دیدار قبلی گل تساوی تیمش را هم به‌ثمر رساند، در ترکیب اصلی امروز ولز حضور پیدا کرد و کیفر مور جانشین دنیل جیمز شد.

ماریو اسکوبار داور اهل کشور گواتمالا در اولین قضاوت خود در ادوار جام جهانی، امروز مسئولیت داوری نبرد تیم‌های ملی ایران و ولز را برعهده داشت و با سوت او، 2 تیم از ساعت 13:30 در ورزشگاه احمد بن علی کار خود را آغاز کردند. 2 تیم نمایش پایاپایی در نیمه نخست داشتند و در دقیقه 15 بهترین فرصت گلزنی برای ایران به‌وجود آمد و علی قلی‌زاده موفق به گلزنی هم شد اما ستاره ایران در آفساید قرار داشت و گل او مردود اعلام شد.

بازیکنان ولز در ادامه نیمه نخست نمایش بهتری از خود نشان دادند اما درخشش حسین حسینی مانع از فروپاشی دروازه ایران شد تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد. در دقیقه 52 بهترین موقعیت‌های گلزنی برای ایران به وجود آمد که ضربات سردار آزمون و علی قلی‌زاده یکی پس از دیگری به تیرک دروازه ولز برخورد کرد تا شاگردان کی‌روش همچنان ناکام در رسیدن به گل باشند.

ملی‌پوشان فوتبال ایران در 20 دقیقه پایانی مسابقه نمایشی تهاجمی از خود به اجرا در آوردند و اما موقعیت‌های ایران یکی پس از دیگری از دست رفت و درخشش وین هنسی باعث شد تا دروازه ولز بسته بماند و شوت سعید عزت‌اللهی وارد دروازه حریف نشود. در دقیقه 84 فرار سرعتی مهدی طارمی باعث شد تا دروازه‌بان ولز از دروازه خارج شود اما برخورد شدید هنسی با طارمی باعث خطای شدید او روی مهاجم ایران شد.

ماریو اسکوبار در ابتدا دروازه‌بان ولز را با کارت زرد جریمه کرد اما بررسی دوباره صحنه توسط (VAR) باعث اخراج دروازه‌بان ولز شد و ولزی‌ها باید در دقایق پایانی 10 نفره کار خود را دنبال می‌کردند. بعد از اخراج هنسی، حملات ایران روی دروازه ولز ادامه پیدا کرد و اعلام 9 دقیقه وقت تلف شده باعث شد تا فرصت خوبی در اختیار شاگردان کی‌روش قرار گیرد.

روزبه چشمی که به عنوان یار جانشین به ترکیب ایران اضافه شده بود، در دقیقه (8+90) یک شوت دیدنی به سوی دروازه ولز روانه کرد و ضربه او در گوشه دروازه ولزی‌ها آرام گرفت تا اولین گل ایران در مسابقه امروز به‌ثبت برسد. ولزی‌ها که برای جبران گل خورده جلو کشیده بودند، در دقیقه (12+90) غافلگیر شده و روی یک ضدحمله سرعتی دروازه‌شان توسط رامین رضاییان باز شد تا اختلاف به 2 گل برسد و قاطع‌ترین برد ایران در ادوار جام جهانی به‌دست آید.

تیم ملی ایران بعد از برد روحیه‌بخش در مسابقه امروز که امید شاگردان کارلوس کی‌روش را به صعود از مرحله گروهی دوچندان کرد، در آخرین بازی خود در مرحله گروهی باید سه‌شنبه هشتم آذرماه از ساعت 22:30 مقابل تیم ملی آمریکا به میدان بروند. تیم ملی ولز هم در دیداری همزمان باید به مصاف تیم انگلیس برود.

تیم ملی انگلیس در دیگر مسابقه روز دوم گروه دوم جام جهانی 2022 قطر، امشب از ساعت 22:30 مقابل تیم ملی آمریکا به میدان خواهد رفت که برتری تیم ملی انگلیس می‌تواند شانس صعود ایران به مرحله حذفی را با کسب نتیجه تساوی در بازی پایانی هم میسر کند!

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری